Latest News

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: «Έφοδος» της ΡΑΣ σε ΟΣΕ και Hellenic Train – Έλαβε λιγότερα στοιχεία από όσα ζήτησε

 Στοιχεία και τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφαλείας ζήτησε και έλαβε, τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την Ηellenic Train, κλιμάκιο Αξιολογητών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, με καθυστέρηση ...οκτώ ημερών.

Τα στοιχεία ζητήθηκαν στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας της ΡΑΣ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και της εφόδου ελεγκτών της Ρυθμιστικής Αρχής στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ και της Ηellenic Train.

Πρόκειται για ηχογραφήσεις, ηχητικές συνομιλίες, στοιχεία που αφορούν την εκπαίδευση των σταθμαρχών, όπως τα παρουσιολόγια, τα οποία θα αξιολογηθούν προκειμένου να συσταθεί άμεσα το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής ώστε να διαλευκανθούν τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας των Τεμπών.

Τα ευρήματα της έρευνας της ΡΑΣ θα σταλούν στον εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σημειώνεται ότι στον ΟΣΕ δεν είχε πάει έως και το μεσημέρι της Τρίτης κάποια ανακριτική αρχή, γεγονός, το οποίο έχει κάνει εντύπωση και στους εργαζομένους στον Οργανισμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στοιχεία που έχει παραλάβει η ΡΑΣ είναι λιγότερα από όσα είχαν ζητηθεί αρχικώς, καθώς σύμφωνα με τους ελεγχόμενους, άλλα έχουν καταστραφεί και άλλα έχουν ήδη παραδοθεί στις ανακριτικές Αρχές.

Πηγές της ΡΑΣ ανέφεραν ότι ο έλεγχος είναι στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας και οι αρμοδιότητες της Αρχής είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train, ενώ αφήνουν ανοιχτή την επανεξέταση των πιστοποιητικών εφόσον από τους ελέγχους προκύψουν παρατυπίες.

Σημειώνεται ότι η ΡΑΣ χορηγεί μόνο το πιστοποιητικό ασφαλείας του ΟΣΕ, ενώ το αντίστοιχο πιστοποιητικό για την Hellenic Train, χορηγείται απευθείας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η ΡΑΣ ελέγχει το σχέδιο διαχείρισης ασφαλείας που υποβάλλουν και οι δύο σιδηροδρομικοί Οργανισμοί και εφόσον διαπιστωθεί παραβίαση, η συνήθης πρακτική είναι η επιβολή διοικητικών προστίμων και η απαίτηση προσκόμισης σχεδίου αποκατάστασης με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Στην περίπτωση ενός γεγονότος όπως το δυστύχημα στα Τέμπη, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο ανάκλησης ακόμα και του πιστοποιητικού ασφαλείας των εταιριών.Αυτό για την περίπτωση του ΟΣΕ μπορεί να γίνει από τη ΡΑΣ, ενώ για την περίπτωση της Hellenic Train από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων ύστερα από επικοινωνία με την ανεξάρτητη Αρχή.