Ο Νίκος Τσικαλάκης διαχώρισε την τηλεδιοίκηση από τα υπάρχοντα τοπικά συστήματα χειρισμού των σταθμών, λίγο μετά τις δηλώσεις του υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη που ανέφερε ότι «λειτουργούσε πλήρως» η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, τη νύχτα της πολύνεκρης τραγωδίας.
«Τηλεδιοίκηση σιδηροδρομικά είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Αυτό είναι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας. Στη Λάρισα αυτήν τη στιγμή, το σύστημα τηλεδιοίκησης, κάποια κομμάτια λειτουργούν κάποια όχι, οι πίνακες δεν είναι σε λειτουργία. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει δύο χλμ. νότια προς την Αθήνα και άλλα 4 – 5 προς βόρεια, Θεσσαλονίκη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Μιλάμε για ένα σύστημα τοπικού χειρισμού στο επίπεδο των 10 – 11 χλμ. Σε αυτά τα 11 χλμ, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης. Δηλαδή, αν παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στην γραμμή καθόδου», πρόσθεσε.
«Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στην ανόδου, το έβαλε στην καθόδου. Και αυτό το λάθος μπορεί να το κάνει μόνο ένας άνθρωπος, ο υπεύθυνος του χειρισμού, ο σταθμάρχης. Από τη στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή, θα μπορούσε να το διορθώσει», επισήμανε, μεταξύ άλλων, ενώ κάλεσε τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να αναλάβει τις ευθύνες της.
«Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, και μετά τα 4 – 5 χλμ. θα το έβλεπε. (…) Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί», κατέληξε και επισήμανε πως δυστυχώς οι αρμόδιοι τους ακούν εκ των υστέρων.