Ευθύνες στον προφυλακισμένο σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει στην κατάθεσή του ο προϊστάμενος του τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας για το δυστύχημα... στα Τέμπη.
Ερωτώμενος αρχικά για το εάν το επίμαχο φωτόσημο στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη, λειτουργεί κανονικά o επόπτης απάντησε ότι για πάνω από έξι – επτά χρόνια και στην άνοδο και στην κάθοδο δε λειτουργούσαν τα φώτοσήματα, «ήταν μονίμως κόκκινα» όπως είπε στην κατάθεσή του.
«Άρα για να αναχωρήσει κάθε αμαξοστοιχία, έπρεπε να επιδοθεί από τον σταθμάρχη στον εκάστοτε μηχανοδηγό υπόδειγμα ειδοποίησης 1001» όπως εξήγησε.
Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του δήλωσε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση αν υπήρχε πρόβλημα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, ούτε αναφέρθηκε στους αρμοδίους κάποια βλάβη.
Τι κατέθεσε για την συνομιλία σταθμάρχη- μηχανοδηγού
Εξηγώντας δε, τη διαδικασία που ακολουθείται επισήμανε ότι σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα και όταν η συνεννόηση γίνεται μέσω ράδιοτηλεφώνου «Ο σταθμάρχης καλεί το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, ο μηχανοδηγός του απαντάει εάν ακούει και κατόπιν ο σταθμάρχης πρέπει να αναφέρει το μηχανοδηγό όλα αυτά που θα έγραφε αν του επέδιδε ιδιοχείρως το σχετίκό έγγραφο που ορίζει το πρωτόκολο.
«Στη συνέχεια κατά την σηματοδότηση και αναχώρηση της αμαξοστοιχίας ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να εκφωνήσει αυτά που του ανέφερε ο σταθμάρχης, δηλαδή τον αριθμό του τηλεγραφήματος που του επεδόθη» εξήγησε.
Σε ερώτημα της ανακρίτριας ποιος είναι υπεύθυνος για την αλλαγή των αιχμών ο επόπτης επισήμανε ότι «Ο πίνακας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχει ο σταθμάρχης τις αιχμές, άλλοτε χειροκίνητα μέσω των κλειδιών που βρίσκονται πάνω στον πίνακα και άλλοτε με χάραξη...
»Όταν γυρίσει η αιχμή, χειροκίνητα και ασφαλίσει, ανάβει η αντίστοιχη λυχνία στον πίνακα κυκλοφορίας και δείχνει την ένδειξη που έδωσε εντολή ο σταθμάρχης. Όταν ασφαλίζει το κλειδί η λυχνία είναι κίτρινη. Όταν παρουσιάζεται πρόβλημα η λυχνία είναι κόκκινη και ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον κλειδούχο να πάει να ελέγξει τις αιχμές». είπε μεταξύ άλλων.
Διευκρίνισε ακόμα ότι «Στην αιχμή 101 υπήρχε κλειδούχος, ο όποιος με εντολή του σταθμάρχη γύρισε το κλειδί 101 και η αμαξοστοιχία εισήλθε κανονικά στη γραμμή ανόδου, δηλαδή την 2η.
»Αφίχθη στις 23:02 σύμφωνα με το σταθμάρχη και αναχώρησε στις 23:04. Όπως μου μετέφερε ο σταθμάρχης σε δια ζώσης επικοινωνία μετά το συμβάν, όσο η αμαξοστοιχία ήταν στο σταθμό, με αριθμό τηλεγράφηματος 47, επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο είσοδο των Νέων Πόρων, δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου.
»Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης» είπε χαρακτηριστικά ο επόπτης σημειώνοντας ότι «Δεν ξέρω αν το έπραξε και εκφώνησε αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή».
Στην ίδια ώρα, στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο - ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.
Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικές καταθέσεις.