Latest News

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης έκανε τα ρεπό των παλαιότερων το μοιραίο βράδυ – Δούλευε πέμπτη νύχτα σερί



 Νέες αποκαλύψεις για τη μοιραία νύχτα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη και τα αλυσιδωτά λάθη και ελλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία με τους... 57 νεκρούς.

Ο 59χρονος σταθμάρχης που προφυλακίστηκε μετά την απολογία του, είχε κληθεί να καλύψει τα ρεπό των παλαιότερων για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Τελευταία βάρδια στη Λάρισα…

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το μοιραίο βράδυ, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έκανε στον σταθμό της Λάρισας τα ρεπό των παλιότερων σταθμαρχών Λάρισας.

Από το πρόγραμμα βαρδιών του Μαρτίου που φέρνει στο φως η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος προκύπτει ότι ο Β.Σ., που προφυλακίστηκε μετά την απολογία του, δεν είχε καμία βάρδια στον σταθμό της Λάρισας.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το πρόγραμμα το οποίο είχε εκδοθεί πριν το δυστύχημα καθώς ετοιμάζεται γύρω στις 25 κάθε μήνα για τον επόμενο, ο Β.Σ. θα εργαζόταν όλο τον Μάρτιο στον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων.

Όπως φαίνεται στο φύλλο παρουσίας Σταθμαρχών Σταθμού Λάρισας – Μεζούρλου για τον μήνα Μάρτιο 2023 από την 1η έως τις 3 Μαρτίου θα ήταν σταθμάρχης στα ΠΛ (Παλαιοφάρσαλα) και από τις 4 έως τις 8 του μήνα θα έβγαινε σε ρεπό που σημειώνεται στον πίνακα ως ΑΝ (ανάπαυση).

Από τις 9 έως τις 16 θα ήταν επίσης βάρδια στα Παλαιοφάρσαλα, 17 με 19 του μήνα είχε ρεπό και από τις 20 έως τις 31 Μαρτίου θα εργαζόταν ξανά στον ίδιο σταθμό των Παλαιοφαρσάλων.

Αυτό σημαίνει ότι το βράδυ του δυστυχήματος ο προφυλακισμένος σταθμάρχης εκτελούσε την τελευταία του βάρδια στο σταθμό της Λάρισας για την τρέχουσα περίοδο.

Όπως είναι ήδη γνωστό είχε αρχίσει να εργάζεται σε αυτό το κομβικό πόστο στις 25 Φεβρουαρίου δηλαδή το Σάββατο που ξεκινούσε το τριήμερο (με μια μέρα μαθητείας στις 24/2) και στην ουσία θα έμενε μόνο τέσσερις ημέρες μέχρι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου, αφού από την 1η Μαρτίου έπρεπε να μετακινηθεί στα Παλιοφάρσαλα σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Ήταν σε υπηρεσία για 5η συνεχή νύχτα

Την ίδια στιγμή, έρχεται στο φως της δημοσιότητας το πρόγραμμα των βαριών του Φεβρουαρίου στο Σταθμαρχείο Λάρισας.

Φωτογραφία @Καθημερινή

Οπως φαίνεται από τις βάρδιες ο Σταθμάρχης βρισκόταν σε υπηρεσία για 5η συνεχή νύχτα στις 28 Φεβρουαρίου. Με δεδομένο μάλιστα πως ο Σταθμάρχης μετακινήθηκε στο συγκεκριμένο Σταθμαρχείο μόλις 5 ημέρες πριν, καθώς προηγουμένως έκανε υπηρεσία στους Νέους Πόρους, οι 5 σερί νύχτες υπηρεσίας σε έναν από τους πιο κεντρικούς Σταθμούς της χώρας, με ιδιαίτερα μάλιστα αυξημένη κίνηση κατά το τριήμερο της Κ. Δευτέρας, δημιουργούν ακόμη περισσότερα ερωτήματα. 

Η νυχτερινή υπηρεσία, όπως φαίνεται από το ίδιο έγγραφο, ξεκινάει στις 10 το βράδυ και τελειώνει στις 7 το πρωί, που σημαίνει πως ο προφυλακισθείς Σταθμάρχης από τις 24 Φεβρουαρίου έως την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου που συνέβη το τρομερό δυστύχημα δούλευε κάθε νύχτα σε έναν σταθμό όπου εργαζόταν για μόλις πέντε ημέρες. Ο υπεύθυνος για τις βάρδιες και, κυρίως, για το γεγονός ότι τοποθέτησε έναν «καινούργιο» σταθμάρχη 5 σερί νύχτες που έπιανε υπηρεσία για πρώτη φορά στον συγκεκριμένο Σταθμό, είναι ο επιθεωρητής Δ.Ν. που τέθηκε σε αργία χτες.

Θα έπρεπε να ήταν δύο σταθμάρχες έως τις 11μ.μ.

Την ίδια ώρα το έγγραφο των υπηρεσιών δείχνει πως για μία ώρα στον Σταθμό υπήρχαν -παγίως- δύο σταθμάρχες καθώς η απογευματινή βάρδια σχολούσε στις 11 το βράδυ και ο σταθμάρχης της νυχτερινής βάρδιας έπιανε δουλειά στις 10.

Οι πληροφορίες που έχουν δει ως τώρα το φως της δημοσιότητας είναι πως ο σταθμάρχης Νέων Πόρων φέρεται να ενημέρωσε με εσωτερική επικοινωνία τον σταθμάρχη της Λάρισας, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία έφευγε από την κάθοδο με κατεύθυνση την Αθήνα στις 23:04, 17 λεπτά ακριβώς πριν τη μοιραία σύγκρουση, που σημαίνει πως τυπικά η υπηρεσία του προηγούμενου Σταθμάρχη είχε ολοκληρωθεί και δεν θα μπορούσε να διορθώσει το λάθος του συναδέλφου του.

Ο σταθμάρχης ωστόσο της Λάρισας υποστήριξε κατά την απολογία του πως με βάση τον κανονισμό της υπηρεσίας, εκείνη τη νύχτα και μέχρι τις 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί του στον χώρο και άλλοι συνάδελφοί του -από το πρόγραμμα προκύπτει πως ένας ακόμη θα έπρεπε να είναι παρών και όχι παραπάνω- οι οποίοι όμως, σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε, αποχώρησαν από το σημείο νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του, κάτι που θα πρέπει να διερευνήσει η έρευνα της εισαγγελίας.