Με ομόφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα ο 59χρονος σταθμάρχης οδηγήθηκε στις φυλακές με τον συνήγορό του να χαρακτηρίζει την εξέλιξη αναμενόμενη.
Σημείωσε δε, ότι «ο κατηγορούμενος είπε «τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι».
Χαράσσοντας την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει ο συνήγορος του σταθμάρχη υπογράμμισε ότι ο πελάτης του «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».
Έκανε λόγο για «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» αναφερόμενος σε διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Νέες κλήσεις από τις αρχές για το δυστύχημα στα Τέμπη
Σύμφωνα με τις ανακριτικές αρχές, που επικαλείται η ΕΡΤ, για το δυστύχημα στα Τέμπη θα κληθούν και άλλα πρόσωπα να καταθέσουν στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών.
Ο προϊστάμενος του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος έχει ήδη τεθεί σε αργία, αμέσως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, πήρε αναρρωτική άδεια.
Ωστόσο είναι ένα από τα πρόσωπα κλειδιά που σύμφωνα με πληροφορίες έχει λάβει κλήση να καταθέσει, κάτι που είναι πλέον θέμα χρόνου να γίνει.
Η απολογία του σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης κατά την 7ωρη απολογία του φέρεται να αναγνώρισε το μερίδιο των ευθυνών του ενώ όπως αναφέρουν οι πληροφορίες δεν αναγνωρίζει τη φωνή του σε διάφορες ηχογραφημένες συνομιλίες που κυκλοφόρησαν στα Μέσα.
Όπως είπε ο δικηγόρος του, ο σταθμάρχης απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις της ανακρίτριας και προσπάθησε να βοηθήσει τη διαδικασία της ανάκρισης, έστω και αν σε κάποια σημεία προκύπτουν ευθύνες και για τον ίδιο.
Διευκρίνισε δε, ότι ούτε έπινε ούτε γλεντούσε, ούτε έλειπε από το πόστο του, πληροφορίες που κυκλοφόρησαν σε διάφορα Μέσα.
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει την κακουργηματική κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Παράλληλα αντιμετωπίσει κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που πέθαναν στο δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και κατηγορίες για σωματικές βλάβες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που ανασύρθηκαν ζωντανοί.
Ο ρόλος του δεύτερου σταθμάρχη
Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος του δεύτερου σταθμάρχη. Πληροφορίες της ΕΡΤ αναφέρουν ότι φέρεται να είχε αποχωρήσει από τη θέση του μισή ώρα νωρίτερα.
Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο ο δεύτερος σταθμάρχης, φέρεται να έφυγε από το πόστο του πριν τις 11 το βράδυ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και αυτός αναμένεται να κληθεί να καταθέσει. Τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους αναμένεται να δώσουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Στο επίκεντρο των ερευνών έχει μπει και το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που αναμένεται να δώσει απαντήσεις για την κίνηση και την ταχύτητα, που είχε αναπτύξει η αμαξοστοιχία.
Αντίστοιχα, οι αρχές αναζητούν και τις ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και της φωτιάς που ακολούθησε, η οποία φέρεται να έλιωσε σχεδόν τα πρώτα βαγόνια. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε μετά τη σύγκρουση έφτασε στους 1.300 βαθμούς Κελσίου.
Οι πρώτες εικασίες αναφέρουν ότι η φωτιά προκλήθηκε από τις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων και όχι από μπουκάλες με εύφλεκτο υλικό, όπως είχε ακουστεί στη αρχή.
Αποζημιώσεις για το δυστύχημα στα Τέμπη
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίστηκε σε 3.500 ευρώ ενώ την ίδια ώρα η Hellenic Train ανακοίνωσε πως δεν θα ενεργοποιήσει την εξαίρεση για καταβολή αποζημίωσης.
Η Hellenic Train πρόσθεσε ακόμα πως θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 να ικανοποιηθούν πλήρως, σε ό,τι αφορά στα δικαιώματα που ορίζουν άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007.
Ταυτοποιήσεις
Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί η διαδικασία της ταυτοποίησης μέσω DNA. Συνολικά έχουν ταυτοποιηθεί 55 νεκροί, ενώ αγνοούμενος παραμένει αλλοδαπός που δεν έχει δηλωθεί στην αστυνομία.
Παράλληλα, ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος και μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την 23χρονη κόρη της.
Το χρονικό του δυστυχήματος στα Τέμπη
Στις 23:05 της 28ης Φεβρουαρίου, ο προφυλακιστέος κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας έδωσε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 την εντολή να προχωρήσει, παρά το γεγονός ότι στην ίδια γραμμή κινούνταν και άλλη αμαξοστοιχία από την αντίθετη κατεύθυνση.
Είχε κρατήσει κλειδωμένη τη διαγώνιο 118Α και έστειλε το τρένο στην κάθοδο της διαδρομής για Θεσσαλονίκη.
Αυτό που ερευνούν οι αρχές είναι το κατά πόσο γνώριζε ο σταθμάρχης ότι στέλνει την αμαξοστοιχία στην κάθοδο ή θεωρούσε ότι το έστελνε στην τροχιά ανόδου.
Μετά από λίγα λεπτά, στο σταθμαρχείο Λάρισας έφτασαν οι πρώτες πληροφορίες για τη σύγκρουση.
Τότε ήταν, που ο σταθμάρχης φέρεται να αντιλήφθηκε το λάθος που είχε κάνει καθώς οι μέχρι τότε κινήσεις του σύμφωνα με τις πληροφορίες, δείχνουν ότι δεν είχε αντιληφθεί τίποτα από όσα θα ακολουθούσαν.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του σταθμαρχείου Λάρισας, ο 59χρονος όταν αντιλήφθηκε τι συνέβη φέρεται να είπε σε συνάδελφό του «Την πάτησα».
Ακολούθησε η προσαγωγή του και ενώ στην αρχή ισχυρίστηκε ότι είχε κάνει τα προβλεπόμενα, στη συνέχεια παραδέχθηκε το μερίδιο των ευθυνών.