Latest News

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: Κενά μνήμης επικαλείται ο σταθμάρχης Λάρισας - Τι δείχνουν οι βάρδιες το μοιραίο βράδυ

 
«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη» φέρεται να ισχυρίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης στην ανακρίτρια, λίγο πριν αποφασιστεί η προφυλάκισή του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όσον αφορά στο κλειδί, το οποίο φέρεται να ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία Intercity 62 να συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο και να συμβεί το δυστύχημα, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε «κενό μνήμης» και ουσιαστικά δεν μπόρεσε να απαντήσει στις ερωτήσεις της ανακριτριας.

Υπενθυμίζεται ότι, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος το βράδυ της Κυριακής, έπειτα από μια μαραθώνια κατάθεση 7,5 ωρών.

Τι κατέθεσε ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων

Στην τακτική ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη κατέθεσε ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, που ανέλαβε την επόμενη βάρδια από την αυτήν κατά την οποία σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος έσπευσε στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά το δυστύχημα, έμεινε για περίπου 2,5 ώρες στο γραφείο της ανακρίτριας προκειμένου να καταθέσει από τη μεριά του όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να σχηματιστεί πλήρης εικόνα για το τι συνέβη το βράδυ της τραγωδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, προσκόμισε το έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα υπηρεσιών των σταθμαρχών που είχαν ορισθεί για τον μήνα Φεβρουάριο.

Έπρεπε να υπάρχουν 3 σταθμάρχες 22.00 με 23.00

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φέρεται να αναγράφονται συνολικά τρεις βάρδιες για το βράδυ της Τρίτης, οι οποίες ήταν 9ωρες: Πρωϊνή: 6.00 – 15.00, απογευματινή: 14.00 – 23.00, βραδινή: 22.00 – 7.00.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο πρώτες βάρδιες προβλέπουν δύο μόνιμους σταθμάρχες, ενώ στην τρίτη και τελευταία προβλέπεται ένας.

Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός και ήταν η στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει ο προαστιακός.

Αυτό που ερευνάται είναι μια καταγγελία που αναφέρει ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε μισή ώρα νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να είναι μόνος του λίγη ώρα πριν και τη στιγμή του μοιραίου δυστυχήματος.

Η ανακρίτρια που χειρίζεται τη σοβαρή υπόθεση, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και υπέβαλε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον ηλεκτρονικό πίνακα που έχουν μπροστά τους οι σταθμάρχες και, μεταξύ άλλων, δείχνουν πού βρίσκεται κάθε τρένο, με τις λειτουργίες και τις ενδείξεις του, και τον σταθμάρχη να εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζει.

Σημειώνεται ότι τα επόμενα 24ωρα νέες καταθέσεις θα ρίξουν φως στην αλληλουχία των γεγονότων και ενδεχομένως να οδηγήσει στην έκδοση νέων ενταλμάτων σύλληψης, αν και εφόσον προκύψουν ατομικές ευθύνες.