Latest News

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου και ομολογία της εταιρείας


 
Προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του μετρό του Πειραιά... διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.

Η εισαγγελική παρέμβαση ακολούθησε μετά από δημοσιεύματα για εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Παράλληλα, έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα του μετρό.

Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα (του datajournalists.co.uk), η εισροή υδάτων έγινε αντιληπτή στο σιδηροδρομικό τούνελ του μετρό Πειραιά για πρώτη φορά τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω έντονης δυσοσμίας στο σημείο.

Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από την δυσοσμία, άρχισαν να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κλπ. ενώ μετά από παρακολούθηση του προβλήματος αναδείχθηκαν και πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση.

Το δημοσίευμα κάνει αναφορά για υπηρεσιακά έγγραφα 19 σελίδων, όπου καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες σε όλο το νέο δίκτυο που καλύπτει την απόσταση Αγία Μαρίνα-Πειραιάς, από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του 2022.

Η Αττικό Μετρό Α.Ε εξέδωσε τη δική της απάντηση μετά από δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για βλάβες, αστοχίες και εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα στον σταθμό του μετρό «Πειραιάς».

Η εταιρεία Αττικό Μετρό εξέδωσε σχετικό δελτίο που απαντά στα δημοσιεύματα ενημερώνοντας μεταξύ άλλων πως «το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017. Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.»

Η ανακοίνωση συνεχίζει λέγοντας πως «προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα- Πειραιάς- Δημοτικό Θέατρο» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.

»Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε από τον ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.»

Η εταιρεία σημειώνει ακόμα ότι «οι διεθνείς προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων Μετρό δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός»

Διευκρινίζει ωστόσο, ότι «το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του μετρό.

»Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.

»Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.»

»Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.»

Η Αττικό Μετρό καταλήγει δε στην ανακοίνωσή της λέγοντας πως «το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.

»Η Αττικό Μετρό Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της.»