Εκατοντάδες βλάβες αλλά και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι στο μετρό του Πειραιά έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα στη νεοσύστατη γραμμή 3 του Μετρό που εγκαινιάσθηκε τον Οκτώβριο ...του 2022.
Μάλιστα, η εισροή των υδάτων ξεκίνησε μόλις ένα μήνα μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, γεγονός που έγινε αντιληπτό από την έντονη δυσοσμία που άρχισε να υπάρχει στον χώρο.
Οι αποκαλύψεις έγιναν βάσει των υπηρεσιακών εγγράφων που έφερε στο «φως» το Datajournalists.
Σύμφωνα με τα έγγραφα, μετά την εισροή των υδάτων τα προβλήματα επεκτάθηκαν καθώς έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα.
Το πρόβλημα τέθηκε υπό παρακολούθηση και ανέδειξε πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση του «κατασκευαστικού επιτεύγματος».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές από την υπεύθυνη εταιρεία «Αττικό Μετρό» και από την κατασκευαστική να γίνουν ενέργειες προς επίλυση των προβλημάτων. Οι πιέσεις από την ΣΤΑΣΥ δεν σταμάτησαν, ωστόσο δεν έλαβε καμία ανταπόκριση.
Στα υπηρεσιακά έγγραφα που δημοσιοποιήθηκαν υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος βλαβών, από αισθητήρες που δεν λειτουργούν και οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», μέχρι πόρτες ασφαλείας που προκαλούν ψευδείς συναγερμούς, αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, προβλήματα στην ηλεκτρική τροφοδοσία, τα συστήματα πυρανίχνευσης, τις κάμερες ασφαλείας, τον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες, μέχρι και τις πιο απλές λεπτομέρειες όπως τα ρολόγια που ενημερώνουν τους επιβάτες για την ώρα.
Η αποκαλυπτική λίστα ήρθε στο «φως» μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διάχυτη ανησυχία των αρμοδίων, αλλά και της ανάγκης να έχουν στα χέρια τους αποδείξεις πως έπραξαν τα δέοντα, στην περίπτωση που γίνει αναζήτηση ευθυνών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει.