Για αιώνες, οι αγελάδες θεωρούνταν ιερές από την πλειοψηφία του ινδουιστικού πληθυσμού της Ινδίας, σύμβολο τόσο της Γης όσο και... του θείου.
Τα ζώα είναι τόσο σεβαστά που οι Αρχές σχεδίαζαν να μετονομάσουν την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε «Ημέρα Αγκαλιάς Αγελάδας», ελπίζοντας ότι η κίνηση αυτή θα ενίσχυε τον «συναισθηματικό πλούτο» των πολιτών και θα έδινε μία απάντηση στη δυτική πολιτιστική εισαγωγή.
Ωστόσο, η πρωτοβουλία δεν στέφθηκε από επιτυχία και εγκαταλείφθηκε γρήγορα πριν εξαπλωθούν, ακόμα περισσότερο, οι σαρκαστικές αντιδράσεις των χρηστών του διαδικτύου.
Η ανακήρυξη της 14ης Φεβρουαρίου ως «Ημέρα Αγκαλιάς Αγελάδας» έγινε τη Δευτέρα, με ανακοίνωση του Συμβουλίου Ευημερίας των Ζώων της Ινδίας, το οποίο αποκάλεσε τις αγελάδες «ραχοκοκαλιά του ινδικού πολιτισμού και της αγροτικής οικονομίας». «Είναι ο δωρητής όλων, παρέχοντας πλούτο στην ανθρωπότητα» λόγω της «θρεπτικής της φύσης», δήλωσε ο οργανισμός, ένα θεσμοθετημένο όργανο που συμβουλεύει το υπουργείο Αλιείας, Κτηνοτροφίας και Γαλακτοκομίας της Ινδίας.
Σημείωνε πως η ιδιότυπη αυτή αγκαλιά εντασσόταν σε μία γενικότερη προσπάθεια για προώθηση των ιερών ινδουιστικών παραδόσεων, οι οποίες, όπως υποστήριξε, έχουν διαβρωθεί από τη δυτική επιρροή.
«Οι παραδόσεις βρίσκονται σχεδόν στα πρόθυρα της εξαφάνισης λόγω της προόδου του (σ.σ. δυτικού) πολιτισμού με την πάροδο του χρόνου» αναφέρθηκε.
Αλλά μέρες μετά την ανακοίνωση - κατά τις οποίες η πρωτοβουλία είχε γίνει αντικείμενο έντονου γέλιου - το Συμβούλιο απέσυρε την ιδέα.
Τα μέσα ενημέρωσης διακωμώδησαν το σχέδιο της κυβέρνησης, δημοσιεύοντας σατιρικές γελοιογραφίες που δείχνουν αγελάδες να τρέχουν μακριά από ερωτευμένους άνδρες. Παρουσιαστής σε ένα από τα κορυφαία αγγλόφωνα ειδησεογραφικά κανάλια της Ινδίας, το NDTV, βιντεοσκοπήθηκε μάλιστα να προσπαθεί να αγκαλιάσει αρκετές αγελάδες, οι οποίες φάνηκε να αποκρούουν την προσέγγισή του.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση προκαλεί έντονο σχολιασμό με την πολιτική της σχετικά με τις αγελάδες, η θανάτωση ή η κατανάλωση των οποίων θεωρείται αμαρτία από πολλούς Ινδουιστές - αποτελούν περίπου το 80% των 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων της χώρας.
Οργανισμός για την προστασία των αγελάδων, γνωστός ως Rashtriya Kamdhenu Aayog (RKA), συστάθηκε το 2019 από το υπουργείο Αλιείας. Δύο χρόνια αργότερα, το RKA αναγκάστηκε να αναβάλει επ' αόριστον το σχέδιο για εθνικές εξετάσεις όσον αφορά στην «επιστήμη της αγελάδας», αφού η διδακτέα ύλη προκάλεσε εκτεταμένες επικρίσεις για τους αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς του σχετικά με το ζώο.
Μεταξύ πολλών αναπόδεικτων ισχυρισμών, το 54σελιδο βιβλίο των εξετάσεων ανέφερε ότι οι πολλές σφαγές οδηγούν σε μεγάλους σεισμούς, υποδηλώνοντας ότι ο πόνος που εκπέμπεται από τη μαζική θανάτωση θα μπορούσε να δημιουργήσει αρκετό στρες για να προκαλέσει σεισμική αντίδραση. Χωρίς να παρέχει αποδείξεις, ανέφερε, επίσης, ότι οι ντόπιες αγελάδες παράγουν την καλύτερη ποιότητα γάλακτος, σε σύγκριση με αυτές του εξωτερικού.
Πολιτικοποίηση του ζώου
Μετά την άνοδο του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στην εξουσία το 2014 με ένα κύμα ινδουιστικού εθνικισμού, το ζώο πολιτικοποιείται όλο και περισσότερο.
Το κόμμα Bharatiya Janata (BJP) του Μόντι είναι έντονα ευθυγραμμισμένο με τις συντηρητικές ινδουιστικές παραδόσεις και οι επικριτές λένε ότι η λατρεία των αγελάδων έχει χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για τον εκφοβισμό, την παρενόχληση και ακόμη και τη δολοφονία μουσουλμάνων, τους οποίους κατηγορούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, ότι δεν σέβονται τα ζώα.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα εγκλήματα που διαπράττουν οι «εκδικητές αγελάδων» αγνοούνται ή συγκαλύπτονται από τις Αρχές από τότε που ανέλαβε καθήκοντα ο Μόντι.
Κατά την προεκλογική του καμπάνια το 2014, υποσχέθηκε μία «ροζ επανάσταση», μία φράση που χρησιμοποίησε για να περιγράψει τους σφαγιασμούς του ζώου.
Βουλευτές του, παράλληλα, έχουν εκφράσει ανοιχτά απειλές κατά όσων βλάπτουν τα ιερά ζώα. «Υποσχέθηκα να σπάσω τα χέρια και τα πόδια όσων δεν θωρούν τις αγελάδες μητέρες τους και τις σκοτώνουν» είχε αναφέρει, χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός από την επαρχία Ουτάρ Πραντές.
Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν κατακραυγή στη χώρα όπου η βία κατά των γυναικών και των μειονοτήτων γίνεται συχνά πρωτοσέλιδο. Οι επικριτές λένε ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά εντός της κυβέρνησης και υποστηρίζουν ότι το BJP δεν κάνει αρκετά για την προστασία των ευάλωτων ομάδων.