Σε ''ναυμαχία'' εξελίσσεται το έργο των νέων δικαστηρίων του Πειραιά ύψους 80,95 εκατ. ευρώ, το οποίο ...διεκδικούν η προπορευόμενη ‘’ΗUB 204’’, που συνδέεται με την Dimand και η ‘’Golden Horizon’’, η οποία συνδέεται με ισραηλινά κεφάλαια και έχει υποβάλει ένσταση για την παραμονή της στη διαδικασία του διαγωνισμού.
Στην προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του Ταμείου Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων αναμένεται να συζητηθεί ακριβώς η ένσταση, την οποία έχει υποβάλει ήδη από τις 10 Φεβρουαρίου η “Golden Horizon Investments’’ περιλαμβάνοντας τεχνικά και νομικά ζητήματα, στο πλαίσιο της διαδικασίας που προβλέπεται, με βάση τον δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για την αγορά ακινήτου εντός των ορίων του δήμου Πειραιά για τη στέγαση των δικαστικών του υπηρεσιών.
Όπως προβλέπεται στη διακήρυξη του δεύτερου κατά σειρά διαγωνισμού για τη στέγαση των δικαστηρίων Πειραιά προβλέπεται κτίριο επιφάνειας 30.000 τ.μ., με απόκλιση συν – πλην 5%, ανώτατο προϋπολογισμό 80,954 εκατ. ευρώ και παράδοση «με το κλειδί στο χέρι».
Στο πλαίσιο της όλης διαδικασίας, χθες Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε και αυτοψία στα δύο προτεινόμενα ακίνητα, παρουσία και του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά.
Η Dimand έχει υποβάλει προσφορά στον διαγωνισμό με το «ακίνητο Δασκαλάκη», το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στα πρώην ακίνητα της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος και έχει επιφάνεια 17.000 τ.μ. (εντός του οποίου βρίσκεται κτίσμα 4.400 τ.μ.), ενώ υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής κτιρίου γραφείων υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών συνολικής επιφάνειας περί τα 36.000 τ.μ.. Από την πλευρά της, η ‘’Golden Horizon’’ έχει προτείνει το παλιό κτίριο της πρώην καπνοβιομηχανίας Κεράνη, το οποίο έχει αποκτηθεί πρίν από μία τετραετία στο πλαίσιο διαδικασίας πλειστηριασμού, έχει συνολική επιφάνεια περί τα 30.000 τ.μ. και θα περάσει από εκτεταμένη ανακατασκευή ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις που τίθενται από το διαγωνισμό.
Ωστόσο, η πρότασή της απορρίφθηκε ως ακατάλληλη από την αρμόδια Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολόγησης του διαγωνισμού.
Κι αυτό γιατί με βάση το σκεπτικό, στα βασικά ζητήματα που τέθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή ήταν, μεταξύ άλλων, θέματα μετακίνησης, ασφάλειας και φωτισμού του κτιρίου της πρώην καπνοβιομηχανίας Κεράνη καθώς και το θέμα των θέσεων στάθμευσης, για τους οποίους είχε μεν προβλεφθεί λύση στην οροφή του κτιρίου, ωστόσο αυτή κρίθηκε ως μη λειτουργική, εγείροντας αμφιβολίες και σε σχέση με την στατικότητα του κτιρίου.
Κατά της απόφασης της Επιτροπής έχει υποβάλει τώρα ένσταση η ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία, η οποία πρόκειται να συζητηθεί σήμερα παρουσία και των ενδιαφερομένων ημέρων (ακόμη και με υπόμνημα), αν και είναι αμφίβολο ότι θα υπάρξει σήμερα και η τελική απόφαση στη συνεδρίαση του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. λόγω και του χρόνου που απαιτείται για την αξιολόγηση των επιμέρους δεδομένων.
Πάντως, οι διαδικασίες για το έργο- που συζητείται τις τελευταίες δύο δεκαετίες και πλέον στο λιμάνι- θα πρέπει να «τρέξουν» δεδομένου ότι πρόκειται για ένα από τα έργα ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης, με ορίζοντα έως το τέλος του 2025, ώστε να είναι εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών χρηματοδότησης. Από τα κεφάλαια των 80,95 εκατ. ευρώ που προβλέπονται, 63,8 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και 17,144 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι οι οριστικές αποφάσεις θα πρέπει να έχουν ληφθεί από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. μέσα στις επόμενες, λίγες εβδομάδες.