«Η αλήθεια είναι ότι ακόμη δεν το έχω συνειδητοποιήσει. Είναι σαν να είμαι χαρούμενη αλλά χωρίς να ξέρω το γιατί. Ξεχνιέμαι και φαντάζομαι τον εαυτό μου στο campus και με πιάνει ένας ενθουσιασμός», λέει στο thestival.gr.
Όπως εξηγεί, αν και δεν έχει αποφασίσει ποιο επάγγελμα θα ακολουθήσει μελλοντικά, επέλεξε την Αμερική «που δίνει μεγάλη ευκαιρία στις επιλογές». Ωστόσο, μετά από αρκετά συνέδρια, ανακάλυψε ότι της κεντρίζουν το ενδιαφέρον οι κοινωνικές επιστήμες, που περιλαμβάνουν κοινωνιολογία, ανθρωπολογία και οικονομικά.
Φυσικά, η εισαγωγή στο Χάρβαρντ δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η 17χρονη μαθήτρια των εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη, παρακολούθησε το πρόγραμμα Studies Abroad, το οποίο προετοιμάζει μαθητές Λυκείου για την εισαγωγή τους σε πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ευρώπης χωρίς International Baccalaureate (IB).
«Συμπλήρωσα την αίτηση που χρειαζόταν για να μπω στο πανεπιστήμιο την 1η Νοεμβρίου και μετά από λίγες ημέρες ένας απόφοιτος μού έστειλε μήνυμα για συνέντευξη. Τότε ήταν το μεγάλο σοκ και συνειδητοποίησα ότι μπορεί να τα καταφέρω. Μετά τη συνέντευξη, στις 16 του μηνός ήρθαν οι απαντήσεις. Ήρθαν στις 2 τα ξημερώματα και εγώ κοιμόμουν. Στο σχολείο μου είπαν να δω τα αποτελέσματα και έτσι έμαθα ότι είχα γίνει δεκτή στο Χάρβαρντ», περιγράφει ενθουσιασμένη.
Από την ηλικία των 3 ετών ξεκίνησε να μαθαίνει αγγλικά και πλέον είναι η δεύτερη μητρική της γλώσσα, ενώ οι γονείς και η αδελφή της πάντα στήριζαν τις αποφάσεις της.
«Από μικρή έκανα αιτήσεις στο εξωτερικό οπότε πάντα τους έλεγα ότι ήθελα να σπουδάσω έξω. Με υποστήριξαν σε κάθε επίπεδο. Οι γονείς μου ήταν πάντα δίπλα μου ιδιαίτερα όταν με έβλεπαν να κουράζομαι, να αγχώνομαι ή να έχω ανασφάλεια. Ακόμη και αν δεν δεχόμουν βοήθεια, την προσέφεραν πάντα», λέει.
Αν και έγινε δεκτή στο Χάρβαρντ, σκοπεύει να δώσει κανονικά Πανελλήνιες Εξετάσεις καθώς, όπως λέει, θέλει να ζήσει την εμπειρία και τον δρόμο που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι συμμαθητές της.
Όταν ολοκληρώσει τις σπουδές της, θα την ενδιέφερε μια ακαδημαϊκή πορεί. «Θα με ενδιέφερε να ασχοληθώ με την έρευνα ίσως μια ακαδημαϊκή πορεία αλλά είναι νωρίς να το κρίνω. Για την ώρα οραματίζομαι τον εαυτό μου να μαθαίνω πολύ και να διαβάζω πολύ για διαφορετικά πράγματα», σημειώνει.
Την ίδια στιγμή, εκτός από το διάβασμα, έχει λάβει μέρος σε θεατρικές ομάδες, ομάδες ρητορικών στα αγγλικά (debate) που παραμένει το αγαπημένο της χόμπι, διαγωνισμούς με κωμικά ντουέτα αλλά και διαγωνισμούς Μαθηματικών και Φυσικής.
Αυτό που απομένει τώρα είναι η απόφαση για την υποτροφία, την οποία περιμένει τον Απρίλιο, στη συνέχεια θα δώσει Πανελλαδικές και τον Αύγουστο θα ετοιμάσει βαλίτσες για τις ΗΠΑ.
Η Όλγα Κεραμέως έχει λάβει αρκετές διακρίσεις. Κάποιες από αυτές είναι εύφημη μνεία στο Διεθνές Μοντέλο Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Yale (YaleModelGovernmentEurope – YMGE), Λισαβώνα – Πορτογαλία (2019), 1η θέση στον 11ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου (Διεθνές Σκέλος), με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Πατρών και του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών Ελλάδας του Πανεπιστημίου Harvard (2022) και συμμετοχή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας, Λισαβώνα – Πορτογαλία (2022).