Latest News

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2022

Τροχαίο με Έλληνες τουρίστες στο Βουκουρέστι: Στο μικροσκόπιο το GPS - «Οι ευθύνες είναι αλλού», λέει ο δικηγόρος του οδηγού

 
Δύο Έλληνες που επέβαιναν στο τουριστικό λεωφορείο που ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα στη Ρουμανία, που στοίχισε τη ζωή σε 53χρονο από τη Λάρισα, συνεχίζουν να νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση... όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα.

Μία 63χρονη γυναίκα και ένας 58χρονος, που χρειάστηκε να υποβληθεί και σε χειρουργική επέμβαση, νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.

Μάλιστα, άλλα οκτώ άτομα βρίσκονται σε τρία νοσοκομεία του Βουκουρεστίου και πέντε άνθρωποι έχουν λάβει εξιτήριο και επιστρέφουν στη χώρα μας.

Ήδη, οι περισσότεροι από τους εκδρομείς που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο, έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα.

Εν τω μεταξύ, μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η νεκροψία – νεκροτομή στο σώμα του άτυχου Λαρισαίου που σκοτώθηκε και να ξεκινήσει μετά η διαδικασία επαναπατρισμού της σορού του στην Ελλάδα.

«Οι ευθύνες είναι αλλού»

Στην εκπομπή Ώρα Ελλάδος μίλησε ο Αλέξανδρος Ματθαίου, ο δικηγόρος του οδηγού, ο οποίος αναφέρει πως δεν γνωρίζει την συγκεκριμένη λεπτομέρεια για το GPS.

«Με το GPS τελευταία στιγμή έπρεπε να διαλέξει προς τα πού θα πάει και διάλεξε σε δευτερόλεπτα το τούνελ». «Είχε και την άλλη γραμμή στα δεξιά του τούνελ αλλά ο άνθρωπος σκέφτηκε πώς να κινηθεί. Μετά που έγινε η τραγωδία μου είπε εγώ δεν μπόρεσα να δω τις πινακίδες γιατί είχε κίνηση. Έριξα μια ματιά να δω πριν το τούνελ, αλλά δεν μπόρεσα».

Ο δικηγόρος τόνισε πως ο οδηγός δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και ότι υπήρχε μια πινακίδα που δεν μπόρεσε να δει του έκρυβε την ορατότητα ένα λεωφορείο.

«Οι ευθύνες είναι αλλού. Το τούνελ αυτό το κάνανε ανακαίνιση όλο το καλοκαίρι και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε 6-7 ατυχήματα και παλιά στο τούνελ αυτό περνούσαν και φορτηγά και λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Δεν συμφωνώ με το σύστημα αυτό, αυτό τον περιοριστή. Είναι πολύ βαρύς. Αν ήταν πιο ανάλαφρη η κατασκευή δεν θα δημιουργούνταν αυτό το πρόβλημα. Ο άνθρωπος λέει “εγώ έκανα ότι μπορούσα για να αποφύγω να μην γίνει. Φρενάρισα άμεσα”», σημειώνει ο κ. Ματθαίου.

Μιλώντας πάντως στο OPEN ο δικηγόρος του οδηγού διαψεύδει πως οδηγούσε για 18 ώρες σερί.«Ο οδηγός οδηγούσε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βουκουρέστι και σταμάτησε αρκετές φορές για διάλειμμα. Δεν ήταν κουρασμένος», ανέφερε.

«Δεν έτρεχα»

Ενώπιον των ρουμανικών Αρχών, ο οδηγός του λεωφορείου υποστήριξε πως για το τροχαίο δυστύχημα ευθύνεται το GPS και υποστήριξε: «Λυπάμαι πολύ για ό,τι συνέβη. Δεν θα μπορούσε κανείς να το αποφύγει. Ήταν σαν να έπεσε πάνω μας ένα τρένο και κανένας δεν πίστεψε πως θα βγαίναμε ζωντανοί από εκεί. Σε ένα δευτερόλεπτο πέρασαν όλα από μπροστά μου και είπα “από εδώ δεν θα βγει κανένας ζωντανός”. Όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο και ακολούθησα απλά την πορεία που μου υπέδειξε το GPS. Όταν η κεραία χτύπησε στην κατασκευή, πάτησα απότομα φρένο, αλλά δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε το δυστύχημα. Δεν έτρεχα».

7 παρόμοια τροχαία στο σημείο

Κατά τις ρουμανικές Αρχές, για το τροχαίο δυστύχημα ενδέχεται να ευθύνεται η ρύθμιση που επέλεξε ο οδηγός του λεωφορείου στο GPS.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το OPEN, στο σημείο που έγινε το μοιραίο τροχαίο, έχουν γίνει συνολικά 7 παρόμοια τροχαία το τελευταίο 4μηνο.

Κάτι που ίσως ενισχύει την άποψη που έχουν εκφράσει εμπειρογνώμονες, πως ίσως δηλαδή υπήρχε κακοτεχνία στη συγκεκριμένη κατασκευή.

Επίσης, υπάρχουν αναφορές πως ο οδηγός δεν είχε βάλει στο gps ρύθμιση για λεωφορείο αλλά πήγαινε με τις απλές οδηγίες για αυτοκίνητο, γι αυτό και τον οδήγησε σε τούνελ με σήμανση περιορισμού στο ύψος των οχημάτων.

Με άλλα λόγια, ο οδηγός του οχήματος ίσως να επέλεξε ρύθμιση στο GPS για κίνηση για αυτοκίνητο και όχι για λεωφορείο, επομένως – κατά πάσα πιθανότητα – και να ακολουθούσε διαφορετική διαδρομή, το οποίο είχε προορισμό το Παλάτι του Κοινοβουλίου.

Ακόμα, μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων επισήμανε ότι υπήρχαν τρία βασικά προβλήματα.: Η μπάρα με τις αλυσίδες που ήταν πριν από τη σιδερένια αψίδα, είναι τοποθετημένη σε λανθασμένο σημείο, εφόσον θα έπρεπε να είναι ελαφρύτερη κατασκευή και τα πρόσφατα έργα στο τούνελ ανέβασαν κατά πολύ το ύψος του δρόμου.

Πάντως, ο οδηγός του λεωφορείου είναι αντιμέτωπος με τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και της πρόκλησης σωματικών βλαβών σε 25 άτομα.