Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, υπογράμμισε ότι ο κίνδυνος κατολίσθησης ωστόσο παραμένει υψηλός στην περιοχή ενώ έκανε λόγο για δύσκολες συνθήκες.
«Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με 3 περιοχές που διέτρεχαν κινδύνους. Έχουμε να κάνουμε με πολύ απότομες μορφολογικές κλίσεις, ασύνδετα, κατακερματισμένα πετρώματα, πτωχή ποιότητα της βροχομάζας και βέβαια τώρα σημειώθηκε και ένας σεισμός» όπως είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Η αφορμή δόθηκε είτε από τις βροχές είτε από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρήθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα και είχαμε την κατάπτωση των βραχωδών όγκων» σημείωσε ενώ ερωτώμενος σχετικά έκρινε πως τα έργα δεν επαρκούσαν για να συγκρατήσουν τη μάζα.
«Δεν αρκούν μόνο αυτά» είπε χαρακτηριστικά. «Πρέπει να μπουν πολλαπλά πλέγματα, κατ' επανάληψη πλέγματα βαρέως τύπου. Χρειάζεται πλήρης επιτήρηση της περιοχής. Με drones, ακτίνες λέιζερ ώστε να πιάσουμε το φαινόμενο από την αρχή του» είπε διευκρινίζοντας ότι «Ο κίνδυνος εκεί δεν θα μηδενιστεί. Θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις πιθανότητες μιας ενδεχόμενης χειρότερης κατάστασης όμως».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, ενημέρωσε πως «Την Κυριακή θα δοθεί στην κυκλοφορία η μεσαία λωρίδα και πριν τις γιορτές αναμένεται να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία».
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Παναγιώτης Παπανικόλας είπε πως «Αποκαθιστούμε τους φράχτες ανάσχεσης και τα στηθαία ασφαλείας και την Κυριακή αν όλα πάνε καλά θα δοθεί η μεσαία λωρίδα, ώστε να είναι σε λειτουργία δυο λωρίδες, που επαρκούν, και με στόχο πριν τις γιορτές να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία και η αριστερή, εξωτερική λωρίδα. Εκτός κι αν έχουμε εκπλήξεις, όπως οι βροχοπτώσεις και οι σεισμοί που είχαμε» διευκρίνισε.
«Όπως είπε χαρακτηριστικά «Ο βράχος έπεσε από 100 μέτρα ψηλά οπότε έγινε ένα ξεσκαρτάρισμα από όλα τα χαλαρά υλικά. Γι αυτό έκλεισε ο δρόμος ώστε να πέσουν κάτω να τα καθαρίσουμε. Σήμερα θα έρθουν οι Ελβετοί, οι οποίοι παρακολουθούν την περιοχή εδώ και 8 χρόνια και είναι καταγεγραμμένα όλα να κάνουν έναν άλλο έλεγχο και να ολοκληρώσουν μια επιθεώρηση που είχαν ξεκινήσει ήδη πριν από εβδομάδες. Αν όλα πάνε καλά, θα πρέπει να αποκαταστήσουμε τους φράχτες που είναι πιο ψηλά και στη συνέχεια να δοθεί στην κυκλοφορία».
Τόνισε ότι «Οι φράχτες και τα συρματοπλέγματα είναι από προηγούμενες εργολαβίες, από παλιά και το σημείο που έγινε η κατολίσθηση είναι εκτός των ορίων παραχώρησης του έργου, ήταν σωστά σχεδιασμένοι οι φράχτες, εμείς παρακολουθούμε τις μετακινήσεις.
»Η συντήρηση του έργου εντός των ορίων είναι δική μας. Υπάρχουν όρια παραχώρησης στα οποία έχουμε βάλει και φράχτες. Είναι πολύ καθορισμένα τα όρια του έργου μας» σημείωσε ενώ πρόσθεσε πως εκτός των ορίων η ευθύνη είναι του υπουργείου και για να υπάρξει επέμβαση πρέπει να δοθεί εντολή από το Δημόσιο.
Την ίδια ώρα οι τεχνικοί επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για να αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία και να δοθεί και η αριστερή λωρίδα μέχρι τις γιορτές.
Οι αλπινιστές που βρίσκονται στο σημείο, πραγματοποιούν ελέγχους στο προστατευτικό κιγκλίδωμα για τυχόν φθορές με στόχο να ανοίξει αύριο η μεσαία λωρίδα καθώς μέχρι στιγμής τα οχήματα κινούνται από την δεξιά λωρίδα ενώ ανοιχτή είναι και η ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Χθες ξεκίνησε εισαγγελική έρευνα για την κατολίσθηση στην Κακιά Σκάλα και το κλείσιμο της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου.