Μποφόρ αντιδράσεων από κατοίκους έχουν προκαλέσει τα σχέδια του Δήμου Πειραιά για αναπλάσεις που ... φαίνεται πως έχουν στόχο για την εξυπηρέτηση της Cosco και όχι την βελτιωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Προσκολλημένη στο αφήγημά της η Δημοτική αρχή Πειραιά για τον Πειραιά ως πύλη κρουαζιέρας διαμορφώνει τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης όπως την Χαριλάου Τρικούπη, Σκουζέ, 2ας Μεραρχίας,πλατεία Τερψιθέας, με το κριτήριο της πρόσβασης των τουριστών της κρουαζιέρας στους αρχαιολογικούς χώρους του Πειραιά!
Προτεραιότητα στην κρουαζιέρα και όχι στους κατοίκους που η καθημερινότητά τους γίνεται όλο και πιο δύσκολη από τους ρύπους που εκπέμπονται από τα κρουαζιερόπλοια, την κυκλοφοριακή κόλαση και τον θόρυβο. Η μελέτη η οποία έχει ήδη εγκριθεί από την Β' κοινότητα του Πειραιά πριν ένα μήνα χωρίς καν να χορηγηθεί στους συμβούλους, έρχεται την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 7.30 μμ και στο συμβούλιο της Α' κοινότητας ξεσηκώνοντας τις αντιδράσεις των κατοίκων.
Η μελέτη προωθεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Χ.Τρικούπη και άλλους δρόμους ενώ επίκειται συνολική μελέτη για όλον τον Δήμο η οποία έχει κριθεί προαπαιτούμενη από το ΣτΕ για τη συνέχιση του νέου λιμένα κρουαζιέρας.
Οι πιο επιβαρυμένοι δρόμοι της παραπάνω μελέτης είναι « η οδός Καραΐσκου η οποία από την Φιλελλήνων έως Χαριλάου Τρικούπη προβλέπεται να παραλάβει το φόρτο κυκλοφορίας του αντίστοιχου τμήματος της Περικλέους (Καλλιγά)το οποίο αντιδρομείται .» Ερωτάται η Δημοτική αρχή Πειραια :Πού είναι η περιβαλλοντική μελέτη που προβλέπει ο νόμος 4014 /2011 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει; Έχει μελετηθεί ο θόρυβος και οι ατμοσφαιρικοί ρύποι που θα επιβαρύνουν τους κατοίκους; Και συνεχίζει η μελέτη :
“Οι τοπικές οδοί Νεωσοίκων, Αλκιβιάδου, Λεωσθένους επανασχεδιάζονται με κριτήριο την ασφαλή κίνηση οχημάτων και πεζών, ανακατανέμοντας τον διαθέσιμο χώρο σύμφωνα με τις προδιαγραφές”….Aοριστολογία στο έπακρον!
“πιθανή μονοδρόμηση της οδού Χαριλάου Τρικούπη είτε σε όλο της το μήκος
είτε στο τμήμα της έμπροσθεν του Μουσείου Πειραιά”….. συνέχεια της αοριστολογίας ανεπίτρεπτη σε οριστική μελέτη !
Οι θέσεις στάθμευσης ως είναι αναμενόμενο θα μειωθούν δραματικά .Η μελέτη της Δημοτικής αρχής δεν μπήκε στον κόπο ούτε να προσδιορίσει πόσες θέσεις στάθμευσης υπάρχουν επί του παρόντος , ούτε κατά πόσον θα μειωθούν καταργώντας την σταθμευση επί του δεξιού τμήματος της οδού Φιλελλήνων ,ούτε βεβαίως έλαβε κάποια μέριμνα να εξασφαλίσει θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους .Πώς θα μπορούσε άλλωστε αφού ο στόχος είναι η πύλη εισόδου κρουαζιέρας και όχι η διαβίωση του πολίτη στην πόλη.Σημειωτέον ότι το μόνο που φρόντισε να διασφαλίσει η Δημοτική αρχή στη μελέτη είναι οι θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης των πούλμαν του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου Σεν Πολ για τις οποίες θέσεις δεν έδωσε θέσεις ως αντιστάθμισμα στους κατοίκους όπως αποφασίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο τον περασμένο Αύγουστο.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ;
Φαίνεται απίστευτο, αλλά είναι αλήθεια. Η "μελέτη" ανάπλασης που προωθεί ο Δήμος μας για τον κεντρικό Πειραιά έχει τίτλο « Διαμόρφωσης Πύλης εισόδου στον Πειραιά για επισκέπτες κρουαζιέρας-Ανάδειξη κεντρικής και πολιτιστικής διαδρομής με παρεμβάσεις στο Δημόσιο χώρο», υποδηλώνοντας ή μάλλον δηλώνοντας με φυσικότητα, ότι στην ΟΛΠ- Cosco δεν ανήκει μόνο το λιμάνι του Πειραιά αλλά και ο κεντρικός Πειραιάς!
Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Πειραιά ξεκινά κινητοποιήσεις και θα παρακολουθήσει το συμβούλιο στην Α’Δημοτική Κοινότητα Πειραιά(Λεωφ. Χατζηκυριακού 89 και Κλεισόβης) την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου στις 7.30 μ.μ
Είναι απογοητευτικό η ανάπλαση των γειτονιών και των δρόμων που ζούμε να μην αφορά τους κατοίκους, ούτε καν στον τίτλο! Βέβαια, μιλάμε για μια μελέτη γεμάτη ασάφειες σχετικά με τις κυκλοφοριακές και άλλες ρυθμίσεις, καθώς τέτοιες "λεπτομέρειες" αφορούν τους κατοίκους και την καθημερινότητα τους, αλλά δεν ενδιαφέρουν διόλου τους εισηγητές της "μελέτης". Το έχουμε ξαναδεί το έργο με το St Paul και τις θέσεις στάθμευσης που αφαιρέθηκαν από τους κατοίκους: ο δήμαρχος κ. Μώραλης, υποσχέθηκε δημοτικό πάρκινγκ όταν συναντηθήκαμε μαζί του, χωρίς να κρατήσει το λόγο του. Το ίδιο και χειρότερο πιθανολογούμε ότι γίνεται και τώρα. Τα σχέδια που λαμβάνουν κατά προτεραιότητα τους τουρίστες και όχι τους κατοίκους δεν ασχολούνται μόνο με τις θέσεις στάθμευσης αλλά προωθούν την ανάπτυξη μαζικού τουρισμού, ο οποίος οπουδήποτε στον κόσμο επελαύνει, μετατρέπει σταδιακά την καθημερινότητα των κατοίκων σε κόλαση.