Latest News

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

ΠΕΙΡΑΙΑΣ- Πρώτα η κυκλοφοριακή μελέτη και μετά το MASTER PLAN της COSCO [ΠΙΝΑΚΕΣ]



Α
παράδεκτη είναι η μελέτη πρόσθετης κυκλοφοριακης φόρτισης της COSCO που απορρίφθηκε από ...το ΣτΕ.

Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΚΗΣ στη δημόσια διαβούλευση για την αδειοδότηση του έργου του νέου λιμένα κρουαζιέρας είχε επισημάνει, ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και η Στρατηγική ΜΠΕ, δεν είχαν την από το νόμο απαιτούμενη επιστημονική υποστήριξη για τις επιπτώσεις του νέου έργου στην κυκλοφορία οχημάτων στον Πειραιά, όπως και για την ποιότητα του αέρα, τον θόρυβο, την ποιότητα και διαχείριση των βυθοκορημάτων, κλπ. Έρχεται τώρα το ΣτΕ να αναδείξει ακριβώς αυτό, σε σχέση με την κυκλοφοριακή μελέτη.


 Χαρακτηριστικά αναφέρει:

"Η δε υλοποίηση των έργων του σχεδίου, ήδη αδειοδοτημένων και μη, δεν θα ξεκινήσει πριν από την εκπόνηση, ολοκλήρωση και έγκριση της ως άνω κυκλοφοριακής μελέτης στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.

Η μελέτη που επιβάλλει το ΣτΕ θα πρέπει να προβαίνει σε εκτίμηση και αξιολόγηση των αλλαγών που πρόκειται να επέλθουν στην κυκλοφοριακή και γενικότερη λειτουργία της πόλης τόσο σε επίπεδο άμεσης περιοχής μελέτης (κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αλλαγές στην περιοχή πέριξ του λιμανιού) όσο και σε επίπεδο ευρύτερης περιοχής μελέτης σε επίπεδο πόλης. Η μελέτη που κατατέθηκε από την COSCO το 2019 με τον τίτλο Μελέτη Τεκμηρίωσης της Πρόσθετης Κυκλοφοριακής Φόρτισης από τα Νέα Έργα που προβλέπονται στο MASTER PLAN για τη χερσαία ζώνη λιμένα (ΧΖΛ) του Επιβατικού Λιμένα Πειραιά βασίζεται σε κυκλοφοριακά στοιχεία του 2014, βρίθει δε παραπλανητικών στοιχείων και ανακριβειών εντούτοις δεν μπορεί εν τέλει να αποκρύψει την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα προκληθεί από τα οχήματα της κρουαζιέρας. Ενδεικτικά η μελέτη της COSCO προβαίνει στις ακόλουθες απαράδεκτες παραδοχές (Αντιγράφουμε από τη μελέτη της COSCO) : 1η αβάσιμη παραδοχή .“Για την τυπική ημέρα αιχμής, θεωρήθηκε ως σενάριο μέγιστης ροής επισκεπτών, η άφιξη ενός κρουαζιερόπλοιου, χωρητικότητας 1.300 επιβατών και 520 πλήρωμα.” Η παραδοχή αυτή είναι παραποιημένη διότι όπως είναι γνωστό η χωρητικότητα των κρουαζιεροπλοίων είναι 4.000 επιβάτες και 1.000 άτομα πλήρωμα ενώ οι νέες προβλήτες φιλοδοξούν να υποδέχονται γίγα-πλοία χωρητικότητας 7.000 ατόμων !

Η 2η αβάσιμη παραδοχή της μελέτης της COSCO «Από την εκτίμηση των ωριαίων πρόσθετων φόρτων προκύπτει ότι οι νέες εγκαταστάσεις που εξετάστηκαν στην επέκταση της κρουαζιέρας, εμφανίζουν σημαντικούς φόρτους και προς τις δύο κατευθύνσεις (άφιξης και αναχώρησης) κατά το διάστημα 9:00 π.μ. με 3:00 μ.μ. Η δυσμενέστερη φόρτιση εκτιμάται το πρωί κατά το διάστημα 10:00 π.μ. με 11:00 π.μ. και το απόγευμα κατά το διάστημα 3:00 μ.μ. με 4:00 μ.μ.». Όπως βιώνουν καθημερινά οι κάτοικοι και οδηγοί της πόλης του Πειραιά, τα πούλμαν της κρουαζιέρας κυκλοφορούν μποτιλιάροντας την κυκλοφορία από τις 8 το πρωί τουλάχιστον έως τις 5 το μεσημέρι - ώρες αιχμής και κίνησης για την πόλη και την εργασία των κατοίκων

3η αβάσιμη παραδοχή : «Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) διαθέτει μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου σε συγκεκριμένες θέσεις του οδικού δικτύου του Πειραιά. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τυπικές μέρες, ως προς τη διακύμανση της κυκλοφορίας, θεωρούνται η Τρίτη και η Πέμπτη και τυπικός μήνας ο Μάιος». !! Αντιθέτως με τα λεγόμενα της μελέτης, άπό τις παρατηρήσεις μας ως τυπικός μήνας πρέπει να θεωρείται ο Οκτώβριος καθώς παρουσιάζει πολύ αυξημένη προσέλευση κρουαζιερόπλοιων  ενώ ως τυπικές ημέρες να θεωρούνται όλες οι ημέρες της βδομάδας. Επιπλέον, όπως τονίσαμε παραπάνω οι παρατηρήσεις διεξήχθησαν κατά το χρονικό διάστημα 2014-2016!Ενδεικτικά παραθέτουμε τα στοιχεία της μελέτης αναμενόμενης πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου της cosco για κάποιους από τους κεντρικότερους δρόμους του Πειραιά που πρόκειται να υπερσυμφορηθούν .

Επομένως η μελέτη της COSCO ούτε είναι δυνατόν να επικαιροποιηθεί, αφού βασίζεται σε παρατηρήσεις πριν 8 χρόνια, ούτε είναι μελέτη κυκλοφοριακή διότι αφορά μόνο τον πρόσθετο φόρτο ο οποίος αναμένεται να επιβαρύνει η πόλη του Πειραιά. Επιπλέον ο φόρτος αυτός είναι πολύ σοβαρός ακόμη και με τις αβάσιμες παραδοχές και την παραποίηση των στοιχείων από την COSCO.