Οι δύο πίνακες, αφού έγιναν εργασίες συντήρησης, εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη, στη νέα πτέρυγα της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης στο επίπεδο -2 που άνοιξε τις πόρτες της.
Το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, σε λάδι και μουσαμά διαστάσεων 56x40, φιλοτεχνήθηκε το 1939 και απεικονίζει τη μορφή της αγαπημένης του Ντόρα Μάαρ. Πρόκειται για έργο-δωρεά του καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό, το 1949, ως αναγνώριση της γενναίας αντίστασης κατά τη διάρκεια της Κατοχής.
Ο πίνακας του Πιετ Μοντριάν, σε λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35x44, φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. Το έργο αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.
Πώς είχε γίνει η κλοπή
Οι δύο πίνακες εκλάπησαν το 2012 από το Εθνικό Μουσείο και επτά χρόνια μετά εντοπίστηκαν σε ρεματιά στην Κερατέα. Οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη ενός άνδρα.
Τότε, ο δράστης ισχυρίστηκε ότι η αγάπη του για την τέχνη τον οδήγησε να κλέψει τους τρεις πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη, προσθέτοντας πως ήταν στις προθέσεις του να ξαναμπεί κρυφά, εννέα χρόνια μετά την κλοπή και να τοποθετήσει τα έργα στη θέση τους, αλλά δεν πρόλαβε.
Η κλοπή είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης είχε παραπλανήσει τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικο συναγερμό και μπήκε στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου.
Αφού άρπαξε τους τρεις πίνακες, κάθισε στα σκαλιά και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του είχαν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας του κτιρίου, ενώ φορούσε σκούφο που κάλυπτε τα χαρακτηριστικά του. Εκτιμάται ότι υπήρχε και συνεργός, ο οποίος είχε τον ρόλο του «τσιλιαδόρου».