Αύξηση της τάξης των 30 λεπτών έχει καταγραφεί στο πετρέλαιο κίνησης το τελευταίο 10ήμερο, με την τιμή του να έχει περάσει αυτή ...της αμόλυβδης.
Οι λόγοι πίσω απ΄αυτή την αύξηση είναι η κατάργηση της επιδότησης των 15 λεπτών στην αντλία, η μείωση της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ αλλά και η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Το ντίζελ έφτασε στα 2,1 ευρώ το λίτρο, από 1,83 ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, σημαντικό είναι και το πρόβλημα με το πετρέλαιο θέρμανσης, η διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει από την Παρασκευή.
Ο Γιώργος Ασματόγλου, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και εμπόρων καυσίμων», επεσήμανε στην κρατική τηλεόραση πως «αν ξεκινούσε σήμερα, με τα σημερινά δεδομένα, όπως είναι η διυλιστηριακή τιμή, θα το βλέπαμε στο 1 ευρώ και 53 λεπτά». Ωστόσο, επεσήμανε πως η τιμή δείχνει να πέφτει σιγά σιγά και συμβούλευσε τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους από την ερχόμενη εβδομάδα.
Οι ανατιμήσεις στο πετρέλαιο κίνησης προκαλούν ανησυχία για το πώς μπορεί να επηρεαστούν οι οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, καθώς αυξάνεται το κόστος στις μεταφορές των αγαθών.
Εντός ημερών αναμένεται η οριστικοποίηση, από τα σούπερ μάρκετ, της λίστας των προϊόντων που θα έχουν μικρότερες ανατιμήσεις. Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου σημείωσε πως «κάθε ένα χαμηλό χρονικό διάστημα, το οποίο μπορεί να είναι μιας εβδομάδας ή 15 ημερών, αυτό το καλάθι θα ανανεώνεται προκειμένου να εντάσσονται νέα αγαθά ανταγωνιστικά, αλλά και προκειμένου να είναι σταθερή η ενημέρωση του καταναλωτή».