Latest News

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Ακρίβεια: Φόβοι ότι οι αυξήσεις στο κρέας θα φτάσουν στο 20%

Φόβοι  για νέα αύξηση των τιμών στα κρέατα, που έχουν ήδη ανατιμηθεί σημαντικά το... τελευταίο διάστημα.

Οι τιμές έχουν αυξηθεί ήδη κατά 17%, αλλά δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα η αύξηση να φτάσει στο 20%. Οι ανατιμήσεις θα αφορούν τα περισσότερα είδη. 

Οι πληροφορίες έρχονται την ώρα που ο πληθωρισμός σημείωσε νέα αύξηση σε 12%, έναντι 11,4% που ήταν τον Αύγουστο και 11,6% τον Ιούλιο.

Ο Γενικός ΔΤΚ τον Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,9% έναντι αύξησης 2,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2021 - Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 - Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8,7% έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 - Σεπτεμβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2019 - Σεπτεμβρίου 2020.

 

Τη μεγαλύτερη αύξηση τον Σεπτέμβριο καταγράφει το φυσικό αέριο με άνοδο 332% και ακολουθούν:

  • μεταφορές με αεροπλάνο 58,7%,
  • ηλεκτρικό ρεύμα 30,5%,
  • τιμές σε ξενοδοχεία 25,8%,
  • γαλακτοκομικά και αυγά 23,3%,
  • καφές - κακάο - τσάι 14,3%,
  • καύσιμα 17,7%,
  • μεταφορές με ταξί 32,9% κ.λπ.

Οι κλάδοι

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 12,0% τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 13,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες - γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
  • 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 35,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.