Το δείγμα αφορούσε πειραϊκές επιχειρήσεις λιανικού
εμπορίου ένδυσης – υπόδησης - αξεσουάρ, ειδών δώρου, οικιακού εξοπλισμού και
ηλεκτρονικών ειδών.
Οι καταναλωτές, αντιμέτωποι με ένα σημαντικό έλλειμα στο διαθέσιμο εισόδημά
τους, δεν δελεάστηκαν από τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των εμπορικών επιχειρήσεων,
που εξάντλησαν όλα τα περιθώρια τους για να τους προσελκύσουν, παρά τις πιέσεις που
έχουν δεχθεί σωρευτικά.
Όπως αποδείχθηκε, οι καταναλωτές σε ποσοστό 60% έχουν αλλάξει σημαντικά τις
συνήθειες στις δαπάνες τους, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα σε είδη που δεν είναι πρώτης
ανάγκης, τάση που αντανακλάται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης που
αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ζημιωμένος, παρά τις μεγάλες προσφορές που
ξεπέρασαν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και το 50%.
Το πιο σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι, ότι οι πειραϊκές επιχειρήσεις σε
ποσοστό 90% έχουν απορροφήσει σχεδόν το σύνολο των ανατιμήσεων που έχουν
ανακύψει σε ενέργεια, κόστος επαναγοράς των προϊόντων και μεταφορικό κόστος.
Πιο αναλυτικά, σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι σημείωσαν
πτώση στις πωλήσεις τους και δεν κατάφεραν να προσεγγίσουν το έτος βάσης 2019.
Σχετικά με τις προσδοκίες της αγοράς, η συνεχής αναπτυξιακή πορεία του Πειραιά
και κυρίως η έναρξη λειτουργίας του μετρό, προδιαγράφουν να υπάρξει μεγαλύτερη
κινητικότητα, αναθέρμανση και τόνωση της αγοραστικής κίνησης και επομένως
καλυτέρευση του τζίρου των πειραϊκών επιχειρήσεων.
Σε αυτό το ρευστό και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον με το αυξημένο ενεργειακό
κόστος, τις τιμές των καυσίμων, το κόστος στέγασης, τις ανατιμήσεις σε μια σειρά
αγαθών που πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και κυρίως των πιο
ευάλωτων, συνδυαστικά με την αβεβαιότητα για το αύριο, απαιτούνται αφενός περαιτέρω
μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων από την Πολιτεία, αλλά και επανασχεδιασμός της
στρατηγικής των επιχειρήσεων με βάση τα νέα δεδομένα.