Πάνω από 21 πλοία της ευρύτερης ακτοπλοΐας παρουσίασαν μηχανικό ή άλλο πρόβλημα με αποτέλεσμα είτε να ακινητοποιηθούν και να ματαιώσουν το δρομολόγιο τους για να αποκατασταθεί η βλάβη, είτε να φτάσουν στον προορισμό τους μειώνοντας την ταχύτητά τους.
Την ίδια στιγμή, μάλιστα, τα περισσότερα πλοία έχουν προχωρήσει σε μείωση της ταχύτητάς τους με σκοπό να χαμηλώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμων. Επίσης τα εγκεκριμένα δρομολόγια με την υπεραυξημένη κίνηση που εμφανίστηκε φέτος το καλοκαίρι σε διάφορες γραμμές στα οχήματα (ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019) οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν και γεωμετρικά πολλαπλασιάστηκαν, με ότι αρνητικό συνεπάγεται από αυτό για τους επιβάτες, για τους οποίους μέσα στην χρονιά αυτή τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν 3 φορές με την μέση αύξηση – επιβάρυνση να ξεπερνάει το 38%!
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 70% των πλοίων είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, ενώ η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 27 χρόνια! Σημαντικός αριθμός πλοίων υπερβαίνει την ηλικία των 35 ετών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούν δημόσια (άγονη γραμμή) υπηρεσία και επιδοτούνται με 140 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό κράτος!
Σημειώνεται ότι η τελευταία ανανέωση στην ακτοπλοΐα έγινε τα χρόνια 1995 – 2005, ενώ το κόστος για τον εκσυγχρονισμό του στόλου υπολογίζεται σε 2,5 με 3 δις ευρώ.