''Μποφόρ'' αντιδράσεων έχει προκαλέσει το αίτημα ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου για απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων επι οδών Χαριλάου Τρικούπη 36 και Κουντουριώτου στο κέντρο ...του Πειραιά.
Ήδη, οι δημότες έχουν ξεσηκωθεί και μάλιστα συγκεντρώνουν υπογραφές, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο αίτημα του ιδιωτικού σχολείου που στερεί θέσεις στάθμευσης από τους κατοίκους της περιοχής.
Ψήφισμα κατοίκων Πειραιά ενάντια στην εκχώρηση δημόσιου χώρου στάθμευσης σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο
Σε έκδοση Ψηφίσματος προχώρησαν κάτοικοι της περιοχής του Πειραιά προκειμένου να μην εκχωρηθεί δημόσιος χώρος στάθμευσης σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της περιοχής. Το συγκεκριμένο θέμα πρόκειται να συζητηθεί την Τετάρτη 29 Ιουνίου στη συνεδρίαση της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ζητά απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί των οδών Χαριλάου Τρικούπη 36 καθώς και επέκταση χώρου σταθμευσης επί της οδού Κουντουριώτου. Οι κάτοικοι συμφωνούν με την προσωρινή αποβίβαση και επιβίβαση των μαθητών αλλά είναι αντίθετοι με την εκχώρηση ενός δημόσιου χώρου για χρήση πάρκινγκ του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.
Μεταξύ άλλων το Ψήφισμα αναφέρει:
«Αν γίνει δεκτό το αίτημα της Σχολής θα καταληφθούν μόνιμα οι θέσεις στάθμευσης υπό την έννοια ότι αφού θα απαγορευθεί η στάθμευση οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου στην ουσία ο χώρος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την αιτούσα σχολή, πλην όμως το ψυχικό και οικονομικό κόστος θα «πληρώσουμε» εμείς οι κάτοικοι της περιοχής που παλεύουμε και περιπλανιόμαστε πολλές ώρες κάθε μέρα για να βρούμε θέση να σταθμεύσουμε. Η στέρηση των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων των κατοίκων θα προκαλέσει επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιπλέον οικονομικό (κατανάλωση βενζίνης) και επιπλέον ρύπανση αφού από τον πολλαπλασιασμό της κίνησης των οχημάτων θα εκπέμπονται ακόμη περισσότεροι ρύποι (CO2 κλπ) τους οποίους θα εισπνέουν οι οδηγοί, οι πεζοί και οι κάτοικοι. Ο Δήμος οφείλει να διευκολύνει και αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής μας κι όχι το αντίθετο. Σε περίπτωση γενόμενου δεκτού του αιτήματος του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου καταργούνται πολλές θέσεις στάθμευσης σε βάρος μας ,μειώνοντας ή και εκμηδενίζοντάς την ποιότητα ζωής μας στην πόλη μας»
Επισυνάπτεται το σχετικό Ψήφισμα των κατοίκων καθώς και το θέμα όπως έχει κατατεθεί στην Α’ Δημοτική Κοινότητα Πειραιά...
Προς την Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Για την συνεδριαση της 29.6.22 (ή για οποιαδηποτε άλλη μετ΄αναβολη συνεδριαση)
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ και ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ
Θεμα: Μη εγκριση του αιτηματος της Γαλλικής Σχολης Saint Paul για απαγορευση στασης και σταθμευσης οχηματων επι οδου Χαριλαου Τρικουπη 36 και επι Κουντουριώτου.
Πληροφορηθηκαμε ότι στην συνεδριαση του Συμβουλιου σας της 29.6.22 θα συζητηθει το αιτημα της ανω Ιδιωτικης Σχολης για απαγορευση στασης και σταθμευσης οχηματων επι οδων Χαριλαου Τρικουπη 36 και Κουντουριωτου. Στο αιτημα αυτο αντιτιθεμεθα και ζητουμε να μην εγκριθει.
Όπως γνωριζετε το ζητημα της σταθμευσης των οχηματων αποτελει καθημερινο τεραστιο προβλημα των κατοικων και επαγγελματιων της πυκνοκατοικημενης περιοχης μας. Βρισκομαστε στο κεντρο του Πειραια οπου με την μονοδρομηση της λεωφορου Ηρωων Πολυτεχνειου και των παραλιακων οδων Θεμιστοκλεους και (συνεχομένης) Μουτσοπουλου υφισταται τεραστιο κυκλοφοριακο προβλημα . Στην περιοχη της Χαριλαου Τρικουπη και ολων των παραλληλων, παραπλευρων και καθετων οδων σταθμευουν όχι μονο αυτοκινητα των κατοικων αλλα και των εργαζομενων και επισκεπτων των πολλων εταιρειων που εδρευουν στο Λιμανι, των Δικαστηριων του Πειραια, του Τζανειου Νοσοκομειου ,των υπηρεσιων κλπ με αποτελεσμα την καθημερινη ταλαιπωρια μας ως κατοικων και επαγγελματιων της περιοχης.
Η ανω Σχολη μεταφερει τους μαθητες της και με πουλμαν που δεν φερουν διακριτικα της Σχολης (συμπεραινουμε ότι είναι μισθωμενα) και επι τοσα χρονια ως κατοικοι και επαγγελματιες της περιοχης δεν ειδαμε σοβαρο προβλημα στην αποβιβαση των μαθητων της το πρωι και στην επιβιβαση τους με το περας των μαθηματων. Η ανω Σχολη διαθετει μεγάλο προαυλιο και εισοδο μεγαλου πλατους επι της οδου Πραξιτελους, που είναι πλατυς δρομος και με λιγη κυκλοφορια, και ετσι μπορει να αποβιβαζει κι επιβιβαζει μαθητες από αυτην την εισοδο της (δηλ. τα σχολικα λεωφορεια μπορουν να εκτελουν σταση το ένα πισω από το άλλο επι της «ευρυχωρης» οδου Πραξιτελους να από-επιβιβαζουν μαθητες και στην συνεχεια να αναχωρουν προς την λεωφορο Αφεντουλη και από εκει προς την λεωφ.Ζαννη) , μπορει επισης τα σχολικα της λεωφορεια να εισερχονται από αυτην την εισοδο (της Πραξιτελους) στο προαυλιο της σχολης και να επιβιβαζουν εκει τους μαθητες και όχι επι του δρομου. Η ανω σχολη είναι μια ανθιζουσα ιδιωτικη σχολή που πρεπει και οφείλει να εξεύρει τροπο να καλυψει της αναγκες της σε σταθμευση των οχηματων της μισθωνοντας παρκιγκ ή αδεια οικοπεδα (όπως πραττουν ολες οι ιδιωτικες επιχειρησεις) και όχι ζητωντας να της παραχωρηθει δημοσιος χωρος τον οποιο θα στερηθουμε εμεις οι πολιτες. Η ανω Σχολη ζητα απαγορευση σταθμευσης των οχηματων και άρα αποκλειστικη θεση σταθμευσης των σχολικων λεωφορειων της επι της οδου Χαρ. Τρικουπη και Κουντουριωτου. [Επι της Κουντουριωτου ζητα επιπλεον θεση κατ΄επεκταση θεσης σταθμευσης που ηδη υφισταται από το ετος 2014 . Σημειωνουμε ότι παρα το γεγονος ότι η αποφαση υπ΄αρ. 147/2014 Δημοτικου Συμβουλιου Πειραια αναφερει «…β)την απαγορευση στασης και σταθμευσης οχηματων στην εσοχη, εκτος από τα οχηματα μεταφοράς των μαθητων μονο για σταση τις ημερες και ωρες λειτουργιας της Σχολης…» στην υφιστάμενη αυτη θεση, της Κουντουριωτου, είναι συνεχως σταθμευμενο λεωφορειο της Σχολης]. Αν γίνει δεκτο το αιτημα της Σχολης θα καταληφθουν μονιμα οι θεσεις σταθμευσης υπο την εννοια ότι αφου θα απαγορευθεί η σταθμευση οποιουδηποτε άλλου αυτοκινητου στην ουσια ο χωρος θα χρησιμοποιειται αποκλειστικα από την αιτουσα Σχολη, πλην όμως το ψυχικο και οικονομικο κοστος θα «πληρωσουμε» εμεις οι κατοικοι της περιοχης που παλευουμε και περιπλανουμαστε πολλες ωρες κάθε μερα για να βρουμε θεση να σταθμευσουμε. Η στερηση των θεσεων σταθμευσης των αυτοκινητων των κατοικων θα προκαλεσει επιπλεον κυκλοφοριακο προβλημα, επιπλεον οικονομικο (καταναλωση βενζινης) και επιπλεον ρυπανση αφου από τον πολλαπλασιασμο της κινησης των οχηματων θα εκπεμπονται ακομη περισσοτεροι ρυποι (CO2 κλπ) τους οποιους θα εισπνεουν οι οδηγοι, οι πεζοι και οι κατοικοι. Ευκολα γινεται αντιληπτο ότι όταν ακομη περισσοτερα αυτοκινητα, αντι να βρουν οσο πιο γρηγορα γίνεται μια θεση σταθμευσης, θα αναγκαζονται να συνεχισουν να κινουνται γυρω από τα οικοδομικα τετραγωνα της περιοχης μας σε στενους δρομους ψαχνοντας μια θεση, προκαλουνται τα ανω σοβαρα προβληματα αλλά και το προβλημα του επιπλεον ψυχικού αγχους στους οδηγους. Βασικές κατευθύνσεις της Πολιτικης σταθμευσης (αρθρο 30 παρ.5) αποτελουν η ελεγχομενη σταθμευση στα κεντρα των δημων και σε κρισιμες περιοχες και η κατά προτεραιοτητα εξασφαλιση θεσεων σταθμευσης για τους κατοικους των περιοχών αλλα και η δημιουργια συλλογικων χωρων σταθμευσης για την καλυψη των αναγκων σε σταθμευση της κατοικιας και των επαγγελματικων χρησεων κατά προτεραιοτητα σε πυκνοδομημενες περιοχες. Σημειωνουμε ότι δεν εχουν δημιουργηθει, όπως γνωριζετε, συλλογικοι χωροι σταθμευσης για την εξυπηρετηση της περιοχης μας . Ο Δημος οφειλει να διευκολυνει και αναβαθμιζει την ποιοτητα ζωης μας κι όχι το αντιθετο. Σε αυτην την δυσκολη εποχη με τα ατελειωτα οικονομικα προβληματα εμεις οι κατοικοι και επαγγελματιες της περιοχης χρειαζομαστε βοηθεια και προστασια από το Δημο και όχι οι εύρωστες(οικονομικά) και μεγάλες, ιδιωτικες επιχειρησεις. Σε περιπτωση γεγομενου δεκτου του αιτηματος της ανω Σχολης καταργουνται πολλες θεσεις σταθμευσης σε βαρος μας μειωνοντας ή και εκμηδενιζοντας την ποιοτητα ζωης μας στην πολη μας. Ζηταμε να μην εγκριθει το αιτημα της ανω Σχολης. ΠΕΙΡΑΙΑΣ,25/6/22
Οι αντιτιθέμενοι
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο δήμος Πειραιά φαίνεται να εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά σχετικά με το θέμα παραχώρησης θέσεων στάθμευσης σε ιδιώτες, στο χώρο της εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μπορεί να έχει τρεις ή τέσσερις θέσεις στάθμευσης για τα σχολικά του, ενώ ένας παιδικός σταθμός-νηπιαγωγείο να μην παίρνει καν απάντηση στο σχετικό του αίτημα από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο, αν και στις δύο περιπτώσεις αφορά την ασφάλεια μικρών παιδιών.
Με λίγα λόγια, ο Δήμος Πειραιά σε άλλους τις μοιράζει αφειδώς θέσεις στάθμευσης και άλλους τους αγνοεί και πραγματικά απορεί κανείς ποια είναι τελικά τα κριτήρια ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;