Μάλιστα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τον Ιούλιο η μέση τιμή της βενζίνης στα αστικά κέντρα να βρίσκεται στα 2,35 ευρώ ανά λίτρο και στα νησιά να φτάσει ακόμα και 2,80 ευρώ/λίτρο.
Την ίδια στιγμή, σημειώνει ότι παρατηρείται μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, η οποία φτάνει ακόμα και στο 30% τις Κυριακές, που σε συνδυασμό με την αύξηση των εξόδων ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα σειρά λουκέτων σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε ολόκληρη τη χώρα το επόμενο διάστημα.
Στα 2,35-2,80 ευρώ/λίτρο τον Ιούλιο ανάλογα με την περιοχή
Σήμερα, η μέση τιμή της βενζίνης στα αστικά κέντρα βρίσκεται στα 2,20 ευρώ ανά λίτρο, ενώ στα νησιά έχει φτάσει είναι ακόμη πιο ακριβή. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η Αμοργός, όπου έχει φτάσει στα 2,60 ευρώ/λίτρο, η Κάλυμνο με 2,55 ευρώ/λίτρο, ενώ σε Λέσβο και Χίο, βρίσκεται στα 2,35 ευρώ το λίτρο.
Κατά τις εκτιμήσεις του αντιπροέδρου του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, με βάση τα σημερινά δεδομένα η τιμή της βενζίνης στα αστικά κέντρα τον Ιούλιο θα βρίσκεται στα 2,35 ευρώ το λίτρο, ενώ στα νησιά μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2,70 ευρώ/λίτρο.
Μεγάλη μείωση της κατανάλωσης
Η άνοδος της τιμής της βενζίνης έχει αναγκάσει πολλούς πολίτες να περιορίσουν σημαντικά τη χρήση του αυτοκινήτου τους και όπου είναι εφικτό να να μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς με συνέπεια τα πρατήρια υγρών καυσίμων να βρίσκονται αντιμέτωπα με μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, η οποία τις Κυριακές αγγίζει το 30%, ενώ τις καθημερινές κινείται μεταξύ 20%-25%.
«Το καλοκαίρι η κατανάλωση αναμένεται να αυξηθεί λίγο, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα φτάσει στα επίπεδα που βρισκόμασταν τα καλοκαίρια προ των lockdown. Σε σχέση με τότε η μείωση της κατανάλωσης φέτος τους μήνες που παίρνει άδεια η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θα βρίσκεται στο 25%», λέει ο κ. Ασμάτογλου.
Προβλέψεις για λουκέτα σε πρατήρια
Κατά τον αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής η μείωση της κατανάλωσης, το πλαφόν που επέβαλε το Υπουργείου Ανάπτυξης στο κέρδος των βενζινοπωλών και η τεράστια άνοδος στην τιμή του ρεύματος καθώς και στα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων καυσίμων, θα οδηγήσουν σε σειρά λουκέτων. Μπορεί ακόμα να μην έχουν κλείσει κάποιες επιχειρήσεις, όμως, κατά τον κ. Ασμάτογλου, αυτό θεωρείται βέβαιο για το επόμενο διάστημα, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.