Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, το θέμα αυτό θα εισαχθεί στην επόμενη κιόλας συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και, ακολούθως, θα κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την δρομολόγηση του πλοίου εντός του αμέσως προσεχούς χρονικού διαστήματος.
Αναλυτικότερα, ο κ. Πλακιωτάκης στην απάντηση του μεταξύ άλλων επεσήμανε τα εξής: «Η νησιωτική πολιτική αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύουμε καθημερινά στην πράξη.
Ο Ν.4770/2021 για τη Νησιωτική Πολιτική έχει καταγραφεί ως πρότυπο ολοκληρωμένης και ενιαίας περιφερειακής πολιτικής που έχει θέσει το νησιωτικό σύμπλεγμα ολόκληρης της Χώρας στο επίκεντρο της ουσιαστικής κοινωνικής και οικονομικής αναβάθμισης.
Η πολιτική αυτή έχει θέσει σαφώς τις θαλάσσιες ενδομεταφορές ως μια από τις κυριότερες δράσεις που στοχεύει στην πλέον ποιοτική μεταφορά επιβατών και αγαθών από και προς τα νησιά.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η περίπτωση των Διαπόντιων νησιών, για τις θαλάσσιες επικοινωνίες των οποίων μας δίνεται η ευκαιρία να συζητήσουμε με την ευκαιρία της σημερινής Επίκαιρης Ερώτησης.
Καταρχήν θα επιθυμούσα να τονίσω ότι κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο έχουν συναφθεί δυο συμβάσεις:
-Η μια με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «ΕΥΔΟΚΙΑ» για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Κέρκυρα – Διαπόντια νησιά (Ερεικούσα – Μαθράκι – Οθωνοί) και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο καθώς και ενός επιπλέον κατά τη θερινή περίοδο και
-Η δεύτερη σύμβαση με το επιβατηγό «ΠΗΓΑΣΟΣ» για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Άγιος Στέφανος – Διαπόντια νησιά (Ερεικούσα – Μαθράκι – Οθωνοί) και επιστροφή με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο.
Η εξυπηρέτηση της πρώτης γραμμής με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΥΔΟΚΙΑ» έχει αναβαθμισθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Ειδικότερα, μέχρι και το Φεβρουάριο 2021, τη γραμμή εξυπηρετούσε ένα επιβατηγό πλοίο, το οποίο, σύμφωνα με την τότε διακήρυξη, είχε ωφέλιμη επιφάνεια χώρου τουλάχιστον 70 τ.μ. για την μεταφορά οχημάτων.
Ωστόσο, από 01/03/2021 μέχρι και σήμερα, η εν λόγω γραμμή εξυπηρετείται από το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΥΔΟΚΙΑ μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 20 επιβατηγών οχημάτων ή εναλλακτικά 2 φορτηγών οχημάτων.
Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά επικινδύνων ειδών στα Διαπόντια νησιά πραγματοποιείτο με ιδιωτικές ολικές ναυλώσεις πλοίων κατάλληλων για την υπόψη μεταφορά.
Τούτο συνέβαινε δεδομένου ότι τα δρομολογημένα στις γραμμές των Διαπόντιων νησιών πλοία δεν αποτελούν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, πλοία με τα οποία επιτρέπεται η υπόψη μεταφορά, δηλ. είτε φορτηγά – οχηματαγωγά πλοία ή επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία με περαιτέρω ειδικές προϋποθέσεις στοιβασίας σε έκτακτα ειδικά δρομολόγια μεταφοράς επικινδύνων ειδών.
Με το δρομολόγιο μία φορά το μήνα πλοίου κατάλληλου για τη μεταφορά επικίνδυνων ειδών, ο εφοδιασμός των Διαπόντιων νησιών διασφαλίζεται πλήρως και ένα χρόνιο πρόβλημα βρίσει τη λύση του.
Για όλους μας, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η εξυπηρέτηση των νησιών και των νησιωτών αποτελεί προτεραιότητα και η ασφάλεια πλοίων και επιβατών απαράβατη και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση την οποία εξασφαλίζουμε πλήρως, χωρίς καμία έκπτωση. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.