Σοβαρό πρόβλημα στην ακτοπλοΐα έχει προκαλέσει η πώληση του Speedrunner από την Aegean Speed Lines στη Seajets, καθώς το πλοίο... θα εκτελεί έως και την 5η Μαΐου το δρομολόγιό του στη γραμμή Πειραιά - Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, αλλά κανείς δεν γνωρίζει σήμερα τι θα συμβεί από την 6η Μαΐου και έπειτα.
Συγκεκριμένα, οι βασικοί μέτοχοι της ακτοπλοϊκής εταιρείας Aegean Speed Lines, Θεόδωρος Βενιάμης, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και ο Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδη, αποφάσισαν να αποσυρθούν προσωρινά από τις εσωτερικές γραμμές και πούλησαν το ταχύπλοο επιβατηγό πλοίο. Εκτιμήσεις αναφέρουν πως η ενεργειακή κρίση έχει πλήξει την Aegean Speed Lines που έμεινε χωρίς πλοίο, λόγω της αλματώδους ανόδου των καυσίμων που καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία ενός ταχυπλόου, πόσο μάλλον από μία μονοβάπορη εταιρεία που δεν έχει τη δυνατότητα να πετύχει οικονομίες κλίμακος.
Οπως και να'χει η είδηση έχει προκαλέσει σοκ στην ακτοπλοΐα λόγω της αναστολής των δρομολογίων που ανακοίνωσε η Aegean Speed Lines με το ταχύπλοο Speedrunner να αποτελεί παρελθόν από τον στόλο της. Το πλοίο αγόρασε ο Μάριος Ηλιόπουλος για λογαριασμό της Seajets σε «εξαιρετικά καλό τίμημα», όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες της Ακτής Μιαούλη.
Η ανακοίνωση της Aegean Speed Lines
«Από το 2005 και με συνεχή παρουσία 17 ετών στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, η πανδημία covid/19 και η εκτόξευση των τιμών πετρελαίου οδήγησαν την διοίκηση της Aegean Speed Lines στην αναστολή δρομολόγησης ταχυπλόων σκαφών στην ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις Δυτικές Κυκλάδες. Σημαντικό ρόλο σε αυτή μας την απόφαση την δεδομένη χρονική στιγμή έπαιξε η κατανομή του μεταφορικού έργου όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά το 2021, καθώς και η ύπαρξη πολλαπλών δρομολογίων για την τρέχουσα περίοδο, σε βαθμό πολλαπλάσιο των πραγματικών αναγκών της συγκεκριμένης γραμμής.
Η Aegean Speed Lines θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους όσους την στήριξαν σε αυτή την μακρόχρονη πορεία, τόσο τους φίλους επιβάτες και ακόμα περισσότερο τα πληρώματα μας για την κατάθεση ψυχής και την αυταπάρνηση τους στις κοινές μας προσπάθειες. Ο Όμιλος Ευγενίδη προτίθεται να συνεχίσει την παρουσία του στην ακτοπλοΐα, πάντα αφουγκραζόμενος τις ανάγκες και παρακολουθώντας τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στο ακτοπλοϊκό τοπίο».
Το πλοίο είχε το δρομολόγιο παραδοσιακά στις 9.30 π.μ., ωστόσο η δρομολόγηση δύο άλλων πλοίων που πήραν την έγκριση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στις 7.30 π.μ. και στις 10.30 π.μ. δημιούργησαν ασφυκτικές συνθήκες για τη βιωσιμότητα του πλοίου. Επισημαίνεται ότι οι συνθήκες ανταγωνισμού προκαλούν αναταράξεις στην ακτοπλοΐα και κάποιοι επενδυτές αποφασίζουν την έξοδό τους από τις εσωτερικές συγκοινωνιακές γραμμές και το βλέπουν ως λύτρωση. Η εξέλιξη αυτή είναι σίγουρα αρνητική για την ακτοπλοΐα που αναζητά νέους επενδυτές εν όψει και της μετάβασης στη λεγόμενη «πράσινη ναυτιλία».