TΕΚΑΛ- COSCO συνεχίζουν να μπαζώνουν και να ρυπαίνουν τη θάλασσα της Πειραϊκής μια ημέρα μετά την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που ...ακυρώνει όλες της εργασίες επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν κατά χρονολογική σειρά οι κάτοικοι εκ μέρους του κινήματος « ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ» τον Μάρτιο του 2020 πρίν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου λιμανιού, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά τον Μάιο του 2020 και κατόπιν ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας. Η χτεσινή απόφαση του ΣτΕ αφορά τις τρείς αυτές προσφυγές οι οποίες αιτούνταν μεταξύ άλλων να ακυρωθεί η κατασκευή του νέου λιμανιού στην Πειραϊκή καθώς και η επέκταση του προβλήτα Ηρακλέους στο Κερατσίνι.
Η απόφαση αυτή του ΣτΕ πέραν της δικαίωσης των κινημάτων αποτελεί επίσης ένα ισχυρότατο ράπισμα κατά της παρανομίας όλων των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν αλλά και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι ανέχθηκαν τις καθημερινές παραβιάσεις επί δύο χρόνια παρόλο που όλο αυτό το διάστημα οι πολίτες και το Παρατηρητήριο Πειραϊκής απηύθυναν στους αρμοδίους καθημερινές καταγγελίες για τη ρύπανση της θάλασσας στην Πειραϊκή , την διασπορά των βυθοκορημάτων στη θάλασσα, την διασκόρπισή τους στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον εις βάρος της υγείας των συμπολιτών μας .
Η ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι παραβιάστηκε η Ευρωπαϊκή οδηγία 2001/42/Ε.Κ. και η κοινή υπουργική απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, που προβλέπουν ότι προηγείται η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων πριν την έναρξη τέτοιων κατασκευαστικών έργων , γεγονός που ανοίγει τον δρόμο των προσφυγών και σε άλλα αποκρατικοποιημένα λιμάνια στα οποία έχει ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο παραβίασης της κοινοτικής οδηγίας. Με την απόφαση ακυρώνεται :
• η νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά,
• ο μελλοντικός επιβατικός σταθμός 220000τμ
• τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα,
• η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους στο Κερατσίνι
• η κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον προβλήτα Ηρακλέους και
• οι νέες αποθήκες σε χώρο 80 στρεμμάτων. Επιπλέον ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία το 2019, χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
Παρά την ξεκάθαρη κρίση του ΣτΕ , παρακολουθούμε με έκπληξη ότι μια ημέρα μετά την δημοσίευσή της , οι ΤΕΚΑΛ-COSCO συνεχίζουν να μπαζώνουν και να ρυπαίνουν τη θάλασσα στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι. Οι σημερινές καταγγελίες των πολιτών προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά δεν εισακούστηκαν. Το έγκλημα της Πειραϊκής και του Κερατσινίου συνεχίστηκε και σήμερα με τη γνωστή τακτική κώφευσης των αρμοδίων. Πολλά τα ερωτηματικά,προς τι αποσκοπεί μια τέτοια στάση αγνόησης των δικαστικών αποφάσεων εκ μέρους της COSCO- ΤΕΚΑΛ αλλά και της μη παρέμβασης των αρμόδιων αρχών;
Πιο πολλά ακόμη τα ερωτηματικά σχετικά με τη συνέχιση της χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Αττικής. Μέχρι τώρα για το έργο της Πειραϊκής έχουν εκταμιευθεί περίπου 27 εκατομμύρια ευρω από τον συνολικό προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ της Ευρωπαϊκής Ενωσης ( 97.720853 ευρω) με υπογραφή του περιφερειάρχη κύριου Πατούλη. Δεν εγνώριζε άραγε η Περιφέρεια Αττικής την κοινοτική οδηγία με την οποία προβλέπεται η αλληλουχία των εγκρίσεων; Θα συνεχίσει η Περιφέρεια Αττικής να χρηματοδοτεί τα παράνομα έργα ;
Το Παρατηρητήριο της Πειραϊκής έχει ήδη απευθυνθεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση με αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα ακτομηχανικής μελέτης η οποία δεν εκπονήθηκε από την COSCO , προκειμένου να διακοπεί η χρηματοδότηση του νέου λιμανιού στην Πειραϊκή και καλεί για μια ακόμη φορά την Περιφερειακή Διοίκηση, ΚΛ Πειραιά, Δημοτική αρχή Πειραιά και αρμόδια υπουργεία να ενεργήσουν άμεσα για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ