Μεταξύ των ιδιοκτησιακών αυτών στοιχείων που βρίσκονται σε κίνδυνο κατάσχεσης είναι και τα αεροπλάνα.
Έως την Πέμπτη, υπήρχαν 523 αεροσκάφη που είχαν μισθώσει ρωσικοί αερομεταφορείς από ιδιωτικές εταιρείες εκτός Ρωσίας, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία ΙΒΑ.
Όπως αναφέρουν αξιωματούχοι της Ishka, μιας άλλης συμβουλευτικής με εξειδίκευση στην αεροπλοΐα, η συνολική αξία αυτών των αεροσκαφών ξεπερνά τα 12 δισ. δολάρια.
Μόνο η AerCap, η μεγαλύτερη εταιρεία μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, είχε 142 αεροσκάφη μισθωμένα στη Ρωσία, τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα, σύμφωνα με την ΙΒΑ.
Και παρότι κάποια αεροσκάφη κατάφεραν να επιστέψουν στις χώρες ιδιοκτησίας τους πριν το «πάγωμα» των πτήσεων από και προς Ρωσία, ελάχιστη είναι η χρησιμότητά τους για τους ιδιοκτήτες τους χωρίς τα σχολαστικά αρχεία συντήρησης που συνοδεύουν κάθε αεροσκάφος, λένε οι ειδικοί.
Οι οικονομικές επιπτώσεις από την «ομηρία» των αεροσκαφών μπορεί να είναι εκτεταμένες, υποστηρίζουν πολλοί. Τέτοια αεροπλάνα χρηματοδοτούνται με πληθώρα τρόπων - μέσω τραπεζών, εταιρειών και επενδυτών τιτλοποιημένων δανείων.
Η κατάσχεση των αεροσκαφών ίσως παράσχει στη Μόσχα μόνο βραχυπρόθεσμα κέρδη.
Ένας λόγος για αυτό είναι πως τα αεροπλάνα χρειάζονται χώρο στάθμευσης και οι ρωσικοί αερομεταφορείς δεν είναι σε θέση να ενοικιάσουν ή να αγοράσουν από εταιρείες -όπως η Boeing και η Airbus- που υπάγονται στη λίστα όσων έχουν σταματήσει τις δραστηριότητές τους στη χώρα.