Φωτιά έχουν πάρει το τελευταίο διάστημα οι τιμές στην αγορά καυσίμων, με το πορτοφόλι των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και φορτηγών να αδειάζει σε κάθε επίσκεψη... σε πρατήριο.
«Στις 14/2/2022 η μέση τιμή στην Αθήνα για την αμόλυβδη ήταν ανά λίτρο 1,838 ευρώ και οι φόροι ΕΦΚ και ΦΠΑ είναι 1,05 ευρώ δηλαδή το 57,12% για δε το diesel κίνησης με μέση τιμή ανά λίτρο 1,581 ευρώ οι φόροι είναι 0,70 ευρώ δηλαδή 44,3% της τιμής. Από 14/2/2021 μέχρι σήμερα έχουμε μία αύξηση 28%. Η επιβάρυνση σε ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων βενζίνης είναι 20 ευρώ!», εξηγεί μιλώντας στο newsauto.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Θέμης Κιουρτζής.
«Η αύξηση 28% είναι πολύ σημαντική για ένα μεταφορέα Δ.Χ διότι δεν είναι εύκολο να μετακυληστεί το κόστος στον εντολέα του με ότι αυτό σημαίνει για την βιωσιμότητα του και βέβαια για τα Ι.Χ μεγάλα οχήματα των το κόστος αυτό θα επιβαρύνει σίγουρα τα προϊόντα. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ανάγκες επί πλέον κεφαλαίων έχουν και οι πρατηριούχοι δεδομένου ότι μειώθηκε η αγοραστική δύναμη των κεφαλαίων τους κατά 28% γεγονός βέβαια που δεν αναφέρεται πουθενά. Η μείωση των καταναλώσεων, η μείωση του περιθώριου η μείωση του περιθωρίου κέρδους εξαιτίας των παρανομούντων που πουλάνε χωρίς κέρδος και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχονται από τους ομίλους οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι τους έχουν φέρει σε δεινή θέση», προσθέτει.
Όπως εξηγεί ο Θέμης Κιουρτζής για να αλλάξει η κατάσταση θα πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα από την κυβέρνηση.
«Το κράτος από την αυξημένη τιμή των καυσίμων έχει επιπλέον έσοδα από τον ΦΠΑ που φτάνει σε σχέση με πέρυσι 8,5 λεπτά δηλαδή 85 ευρώ στα 1.000 λίτρα και ήδη είναι κατά πολύ αυξημένα τα έσοδα τους από τα προϋπολογισθέντα. Θα ακουγόταν φυσιολογικό να μειωνόταν ο ΕΦΚ που είναι κατά πολύ υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ε.Ε. σε μία χώρα με χαμηλά εισοδήματα. Είναι μονόδρομος να θεσπιστούν κανόνες κατά την διάρκεια υπερβολικά αυξημένων τιμών να μειώνεται ο ΕΦΚ έστω και για κάποιο χρονικό διάστημα», εξηγεί επισημαίνοντας παράλληλα ότι σημαντικό ερώτημα είναι το πόσο θα διαρκέσει αυτή η κατάσταση.
«Δηλαδή είναι κρίση και θα περάσει; Ή είναι ένα νέο ενεργειακό καθεστώς; Να θυμίσουμε ότι με δηλώσεις τους οι Υπουργοί έλεγαν ότι η αποκλιμάκωση των τιμών θα άρχιζε μετά τα Χριστούγεννα…»,αναρωτιέται ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ.
Τέλος, σημειώνει ότι η παραβατικότητα που είναι το λαθρεμπόριο, η νοθεία και η ηλεκτρονική κλοπή στις αντλίες κάθε χρόνο έχει αυξητική τάση.
«…Εξαιτίας της ανεπάρκειας της Πολιτείας η οποία δεν κάνει το καθήκον της. Μάλιστα ο περιορισμός της παραβατικότητας θα απόβαινε προς όφελος των κρατικών εσόδων και θα έδινε το δημοσιονομικό περιθώριο να μειωθούν οι ΕΦΚ. Η περίεργη αυτή στάση των Κυβερνήσεων άνοιξε διάπλατα την πόρτα σε όποιον θέλει να κερδίσει πολλά χρήματα όπως επίσης να ξεπλύνει και μαύρο χρήμα», τονίζει.
«Τους καταναλωτές ο μόνος που μπορεί να τους προστατέψει είναι η Κυβέρνηση κάνοντας το αυτονόητο. Το γιατί δεν γίνεται αυτό θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλοί λόγοι και μεταξύ αυτών είναι η ανεπάρκεια, η αδιαφορία, ανικανότητα και ενδεχομένως η συμμετοχή κάποιων. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν έχει κλείσει κανένα πρατήριο (έστω από τα ελάχιστα) που συλλαμβάνονται να έχουν υψηλή παραβατικότητα, όπως συνεχίζουν να παραμένουν άγνωστοι οι ιδιοκτήτες τους αν και ο νόμος προβλέπει το κλείσιμο και την δημοσιοποίηση των ονομάτων. Αναρωτιέται κανείς πως θα προστατευτεί ο καταναλωτής που αγόρασε νοθευμένο καύσιμο όταν το πρατήριο συνεχίζει να λειτουργεί σαν να μην συμβαίνει τίποτα;», καταλήγει ο Θέμης Κιουρτζής.