Οι διευθύνοντες σύμβουλοι μεγάλων αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών προειδοποιούν για μια επικείμενη «καταστροφική» κρίση ...στον κλάδο όταν η AT&T και η Verizon αναμένεται να θέσουν σε εφαρμογή τη νέα υπηρεσία 5G.
Οι αεροπορικές εταιρείες προειδοποιούν ότι η νέα υπηρεσία C-Band 5G θα μπορούσε να καταστήσει άχρηστο ένα σημαντικό αριθμό αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, όπως και ότι θα μπορούσε «ενδεχομένως να εγκλωβίσει δεκάδες χιλιάδες Αμερικανούς στο εξωτερικό» και να προκαλέσει «χάος» στις πτήσεις στις ΗΠΑ.
«Αν τα κεντρικά αεροδρόμιά μας δεν έχουν άδεια για πτήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία του ταξιδιωτικού και μεταφορικού κοινού ουσιαστικά θα είναι καθηλωμένο στο έδαφος», γράφουν οι CEO της American Airlines, της Delta Air Lines, της United Airlines, της Southwest Airlines και άλλων αεροπορικών εταιρειών, σε επιστολή που αποκάλυψε το Reuters.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έχει προειδοποιήσει πως πιθανές παρεμβολές θα μπορούσαν να επηρεάσουν ευαίσθητα όργανα αεροπλάνων, όπως υψόμετρα και να εμποδίσουν σημαντικά τις λειτουργίες χαμηλής ορατότητας.
«Αυτό σημαίνει ότι σε μια ημέρα όπως η χθεσινή, περισσότερες από 1.100 πτήσεις και 100.000 επιβάτες θα ήταν αντιμέτωποι με ακυρώσεις, εκτροπές ή καθυστερήσεις», επισημαίνει η επιστολή.
Αργά το βράδυ της Δευτέρας αεροπορικές εταιρείες εξέταζαν αν θα άρχιζαν να ακυρώνουν κάποιες διεθνείς πτήσεις που είναι προγραμματισμένο να φτάσουν στις ΗΠΑ την Τετάρτη, σύμφωνα με το Reuters.
«Με τους προτεινόμενους περιορισμούς σε επιλεγμένα αεροδρόμια, ο κλάδος των μεταφορών προετοιμάζεται για κάποια αναστάτωση των υπηρεσιών. Είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να συνεργαστούμε με τις βιομηχανίες και την κυβέρνηση για να οριστικοποιήσουμε λύσεις οι οποίες μετριάζουν με ασφάλεια όσο το δυνατόν περισσότερες επιπτώσεις στο πρόγραμμα», ανακοίνωσε η Boeing.
Απαραίτητη η άμεση παρέμβαση
Η δράση είναι επείγουσα, επισημαίνουν οι αεροπορικές εταιρείες στην επιστολή την οποία υπογράφουν επίσης οι UPS Airlines, Alaska Air, Atlas Air, JetBlue Airways και FedEx Express. «Για το πούμε ωμά, οι εμπορικές δραστηριότητες της χώρας θα διακοπούν», τονίζουν στην επιστολή προς τον διευθυντή του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου, τον υπουργό Μεταφορών, τον διοικητή της FAA και την πρόεδρο της Επιτροπής Επικοινωνιών.
Η FAA ανακοίνωσε ότι «θα συνεχίσει να διασφαλίζει πως το ταξιδιωτικό κοινό είναι ασφαλές καθώς εταιρείες ασύρματης σύνδεσης αναπτύσσουν το 5G». Συμπλήρωσε ότι συνεχίζει να συνεργάζεται με την αεροπορική βιομηχανία και τις εταιρείες ασύρματης σύνδεσης για να προσπαθήσει να περιορίσει καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων που σχετίζονται με το 5G.
Η AT&T και η Verizon, που εξασφάλισαν σχεδόν όλο το φάσμα C-Band σε δημοπρασία 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, στις 3 Ιανουαρίου συμφώνησαν σε ουδέτερες ζώνες γύρω από 50 αεροδρόμια για να μειωθούν οι κίνδυνοι παρεμβολών όπως και να κάνουν άλλα βήματα για να περιορίσουν πιθανές παρεμβολές για έξι μήνες. Επίσης, συμφώνησαν να καθυστερήσουν την εφαρμογή για δύο εβδομάδες, έως την Τετάρτη, ενώ νωρίτερα είχαν καθυστερήσει την υπηρεσία κατά 30 ημέρες.
Οι δύο εταιρείες αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο τη Δευτέρα, ενώ υποστηρίζουν πως το C-Band 5G έχει αναπτυχθεί σε περίπου 40 χώρες, χωρίς ζητήματα παρεμβολών στην αεροπορία.
Σε ξεχωριστή ανακοίνωση, η United Airlines προειδοποίησε ότι το ζήτημα θα μπορούσε να επηρεάσει πάνω από 15.000 πτήσεις της, 1,25 εκατομμύρια επιβάτες και να μπλέξει τόνους φορτίου ετησίως. Η United ανέφερε ότι αντιμετωπίζει «σημαντικούς περιορισμούς για 787, 777 και 737 (Boeing) και τοπικά αεροσκάφη σε πολλές μεγάλες πόλεις όπως το Χιούστον, το Νιούαρκ, το Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο και το Σικάγο».
Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν το 5G να εφαρμοστεί παντού στη χώρα, εκτός από περίπου 2 μίλια (3,2 χιλιόμετρα) από τους διαδρόμους προσγείωσης σε κάποια βασικά αεροδρόμια.
«Χρειάζεται άμεση παρέμβαση για να αποφευχθεί σημαντική λειτουργική διαταραχή για τους επιβάτες, τις μεταφορικές εταιρείες, την αλυσίδα εφοδιασμού και την παράδοση απαραίτητων ιατρικών προμηθειών», τονίζουν.
Οι εταιρείες συμπληρώνουν ότι οι περιορισμοί πτήσεων δεν θα αφορούν μόνο τις κακές καιρικές συνθήκες. «Πολλαπλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας στα αεροσκάφη θα θεωρηθούν άχρηστα, προκαλώντας ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που γνωρίζαμε… Οι κατασκευαστές αεροπλάνων μας ενημέρωσαν ότι τεράστιο τμήμα του στόλου μπορεί να χρειαστεί να μείνει καθηλωμένο επ’αόριστον», αναφέρουν.
Ένα ζήτημα ανησυχίας είναι εάν ορισμένα, ή όλα, τα Boeing 777 δεν θα μπορούν να προσγειωθούν σε κάποια βασικά αμερικανικά αεροδρόμια όταν ξεκινήσει το 5G, όπως και κάποια φορτηγά αεροσκάφη της Boeing, δήλωσαν στο Reuters αξιωματούχοι αεροπορικών εταιρειών.
Οι εταιρείες ζήτησαν να αναληφθεί δράση για να διασφαλιστεί ότι «το 5G θα αναπτυχθεί εκτός από τις περιπτώσεις όπου πύργοι είναι πολύ κοντά σε διαδρόμους του αεροδρομίου, μέχρι η FAA να μπορέσει να καθορίσει πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ασφάλεια, χωρίς καταστροφικές διαταραχές».
Την Κυριακή, η FAA ανακοίνωσε ότι έχει εγκρίνει περίπου το 45% των αεροσκαφών του αμερικανικού εμπορικού στόλου ώστε να κάνουν προσγειώσεις χαμηλής ορατότητας σε πολλά αεροδρόμια όπου θα αναπτυχθεί το C-Band 5G και αναμένουν να εκδώσουν περισσότερες εγκρίσεις πριν από την Τετάρτη. Οι αεροπορικές εταιρείες επισημαίνουν ότι η λίστα δεν περιελάμβανε πολλά μεγάλα αεροδρόμια.