Συγκεκριμένα, οι υφιστάμενες τρεις Γραμμές (3, 4 & 5) καταργούνται και στη θέση τους δημιουργούνται πλέον 2 νέες γραμμές: Η Γραμμή 6 (ΠΙΚΡ – ΣΥΝ) «Πικροδάφνη – Σύνταγμα» και η Γραμμή 7 (ΒΟΥΛΑ – ΠΕΙΡ) «Ασκληπιείο Βούλας – Ακτή Ποσειδώνος (Πειραιά)».
Σταθμός ανταπόκρισης και των 2 γραμμών θα είναι η στάση «Πικροδάφνη».
Την Τετάρτη τίθεται σε εμπορική λειτουργία η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, που περιλαμβάνει τη λειτουργία αρχικά 11 νέων στάσεων: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντ. Πεζικού, Ανδρούτσου, Ομηρίδου Σκυλίτση.
Σύντομα αναμένεται να παραδοθεί και η 12η στάση, με την επωνυμία «Ακτή Ποσειδώνος», που θα αποτελέσει τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 7.
Με τη λειτουργία των 2 νέων γραμμών διαμορφώνονται σταθερές χρονοαποστάσεις σε ολόκληρο το δίκτυο.
Ειδικότερα, η συχνότητα των δρομολογίων ορίζεται από τις 07:00 έως τις 19:00 στα 9 λεπτά τις καθημερινές και στα 12 λεπτά το Σαββατοκύριακο.
Η διάρκεια διαδρομής διαμορφώνεται στα 33΄ για τη διαδρομή «Σύνταγμα – Πικροδάφνη», στα 35΄ για το «Πικροδάφνη – Σύνταγμα», στα 57΄ για το «Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα» και στα 51΄ για το «Αγία Τριάδα – Ασκληπιείο Βούλας».
Παράλληλα, ο στόλος του Τραμ ενισχύεται με 25 σύγχρονους συρμούς, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το παρεχόμενο μεταφορικό έργο στο δίκτυό του.
Υπενθυμίζεται πως η επέκταση της γραμμής από το Φάληρο στον Πειραιά, θα ενταχθεί στα δρομολόγια του Τραμ τα οποία θα διαμορφωθούν ως εξής: Σύνταγμα-Πειραιάς, Πειραιάς-Βούλα, Σύνταγμα-Βούλα.
Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) προς τον Πειραιά είναι συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων (2,3 χιλιόμετρα από Πειραιά προς ΣΕΦ με 5 στάσεις και 3,1 χιλιόμετρα από ΣΕΦ προς Πειραιά με επτά στάσεις). Το έργο είχε ανατεθεί στην τεχνική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ έπειτα από διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί το 2009 αλλή η σύμβαση υπεγράφη στις αρχές του 2013.