Σε προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων τους προχώρησαν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ενώ προκήρυξαν νέα 48ωρη απεργία για την ...Παρασκευή και το Σάββατο 5 και 6 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν διαβουλεύσεις και σε πολιτικό επίπεδο προκειμένου να βρεθεί μία λύση αφού ο κίνδυνος να πληγεί το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο της Ελλάδας με οικονομική καταστροφή για επιχειρήσεις και εργαζόμενους ήταν μεγάλος.
Ήδη σύμφωνα με στελέχη του λιμανιού θα χρειαστούν 15 ημέρες για να αποκατασταθεί η ομαλή εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το διάστημα των κινητοποιήσεων δεν λειτουργούσαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ -Cosco ενώ η προβλήτα Ι του ΟΛΠ δεν μπορούσε να απορροφήσει τον τεράστιο όγκο φορτίων.
Στο αγκυροβόλιο έχουν συνωστιστεί 36 συνολικά 23 πλοία εμπορευματοκιβωτίων εκ των οποίων 23 είναι feeders μεταφορικής ικανότητας από 1.000-2.100 κουτιών το καθένα και 13 mother πλοία. Το σύνολο των κινήσεων υπολογίζεται ότι είναι άνω των 42.000 εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς ακόμη και ανοίξει το λιμάνι την προσεχή Δευτέρα θα χρειαστούν 15 ημέρες για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Επίσης, λόγω της συμφόρησης τρία πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά αλλάζοντας δρομολόγιο.
Επαγγελματικοί φορείς επισημαίνουν ότι το πλήγμα για τις εταιρείες είναι σοβαρό αφού από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο πραγματοποιείται το 70% του τζίρου των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Επίσης, έχουν συσσωρευτεί χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια προς εισαγωγή πρώτων υλών και ευπαθών προϊόντων.
Νέα απεργία...
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα μετά τον θάνατο εν ώρα εργασίας από γερανογέφυρα του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή.
Η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων (ΕΝΕΔΕΠ)ζητά τα εξής:
-Κατάργηση των κόντρα βαρδιών, πρόγραμμα εργασίας για όλους τους εργαζομένους.
-Μετατροπή όλων των Συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης και υπογραφή ΣΣΕ.
-Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζομένους.