Μια ερώτηση - ''τορπίλη'' για τα έργα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά κατέθεσε ο Πέτρος Κόκκαλης προς την ...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ρωτά μεταξύ άλλων την Επιτροπή ''αν συνεχίζει να χρηματοδοτεί την αμφιλεγόμενη προβλήτα κατά 95% μέσω του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) παρόλες τις αντιδράσεις, τις εκκρεμείς προσφυγές προς την δικαιοσύνη και τις περιβαλλοντικές παραβιάσεις'.
Ειδικότερα, η ερώτηση με θέμα έργα επέκτασης του λιμένος Πειραιώς χωρίς Περιβαλλοντική Μελέτη επιπτώσεων είναι η εξής
''Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας έργο που αφορά την επέκταση του λιμένα Πειραιά με νέα προβλήτα για κρουαζιερόπλοια μεγάλου όγκου.
To έργο εκτελείται επί ενάμιση έτος χωρίς να έχει εγκριθεί ακόμη η υποχρεωτική σύμφωνα με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Οι τρεις συναρμόδιοι δήμοι και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής απέρριψαν την προτεινόμενη μελέτη της Cosco λόγω των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Έλληνες πολίτες, δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας τόσο για την ακύρωση προηγούμενων αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων όσο και για την αναστολή εκτέλεσης αυτών μέχρι την τελεσιδικία.
Λόγω της αναντιστοιχίας με την περιβαλλοντική νομοθεσία υπάρχει προσωρινή διακοπή μέρους των εργασιών από τα ελληνικά δικαστήρια.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή
1. Αν είναι θεμιτή η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων που δεν ακολουθούν την περιβαλλοντική νομοθεσία;
2. Αν συνεχίζει να χρηματοδοτεί την αμφιλεγόμενη προβλήτα κατά 95% μέσω του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) παρόλες τις αντιδράσεις, τις εκκρεμείς προσφυγές προς την δικαιοσύνη και τις περιβαλλοντικές παραβιάσεις;
3. Αν και παρότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμα εναρμονιστεί με το τροποποιημένο σύμφωνο της Βαρκελώνης για την προστασία της Μεσογείου, επιτρέπεται να το παραβιάζει;''