«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε "καθαρός δακτύλιος"»...
δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Έτσι, μπαίνει τέρμα, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στις άλλες εξαιρέσεις και «παραθυράκια» στον δακτύλιο της Αθήνας, που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Σε κάθε περίπτωση, ο «καθαρός δακτύλιος» θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών.
Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.
Η δεύτερη κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.
Το τρίτο μακροπρόθεσμο μέτρο του σχεδίου που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Να δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία.