Ο στρατός αναλαμβάνει την διανομή των καυσίμων στην Βρετανία, καθώς οι οδηγοί σχηματίζουν ξανά ουρές στα πρατήρια μετά από ημέρες ελλείψεων και παρά τις διαβεβαιώσεις Τζόνσον ότι η...
κατάσταση βελτιώνεται.
Η Βρετανία έχει κατακλυστεί από πανικό με οδηγούς να σπεύδουν να προμηθευτούν καύσιμα καθώς τα πρατήρια στερεύουν ειδικά στις μεγάλες πόλεις.
Οι εταιρείες πετρελαίου προειδοποίησαν ότι δεν έχουν αρκετούς οδηγούς βυτιοφόρων για να μεταφέρουν βενζίνη και ντίζελ από τα διυλιστήρια στα πρατήρια καυσίμων.
Ο αρμόδιος υπουργός Kwasi Kwarteng δήλωσε ότι 150 στρατιώτες έχουν ήδη επιστρατευθεί για να οδηγήσουν τα βυτιοφόρα μέσα στις επόμενες ημέρες.
«Οι τελευταίες ημέρες ήταν δύσκολες, είδαμε μεγάλες ουρές. Αλλά νομίζω ότι η κατάσταση σταθεροποιείται» δήλωσε ο Kwarteng.
Ο Μπόρις Τζόνσον χθες προσπάθησε να καταστείλει τις ανησυχίες, λέγοντας ότι οι εφοδιασμοί επανέρχονται σε φυσιολογικούς ρυθμούς ενώ παράλληλα κάλεσε τον κόσμο να μην πανικοβάλλεται.
Η έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών έχει προκαλέσει χάος στις αλυσίδες εφοδιασμού και έχει αυξήσει τις τιμές αρκετές ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.
Ερωτηθείς αν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα ενόψει της πολυάσχολης περιόδου λιανικής πώλησης, ο Kwarteng δήλωσε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο. «Το μόνο που λέω είναι ότι, νομίζω ότι η κατάσταση σταθεροποιείται.»
Από τις πρώτες πρωινές ώρες υπήρχαν ήδη μεγάλες ουρές αυτοκινήτων μέσα και γύρω από το Λονδίνο και στον πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο Μ25 καθώς υπήρχαν πληροφορίες ότι ορισμένα πρατήρια διέθεταν ξανά καύσιμα.
Οι βιομηχανικοί όμιλοι δήλωσαν ότι οι μεγαλύτερες ελλείψεις καυσίμων εντοπίζονται στο Λονδίνο, στα νοτιοανατολικά και σε άλλες αγγλικές πόλεις. Την ίδια ώρα άγριες συμπλοκές ξεσπούν ανάμεσα σε οδηγούς, που προσπαθούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.
Η Ένωση Λιανοπωλητών Βενζίνης (PRA), η οποία εκπροσωπεί ανεξάρτητους εμπόρους λιανικής πώλησης που αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα όλων των 8.380 πρατηρίων καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε την Τρίτη ότι το 37% των πρατηρίων των μελών της δεν είχαν καύσιμα.
Οι ελλείψεις έχουν οδηγήσει σε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αφήνοντας άδεια τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η άνοδος των ευρωπαϊκών τιμών χονδρικής φυσικού αερίου οδήγησε επίσης τις εταιρείες ενέργειας σε πτώχευση.
Ωστόσο, με την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ στις αρχές του τρέχοντος έτους, σταμάτησε η ελεύθερη εργασία οδηγών βυτιοφόρων από το ευρωπαϊκό μπλοκ με αποτέλεσμα χιλιάδες ελλείψεις σε οδηγούς.
Για την αντιμετώπιση της έλλειψης, η κυβέρνηση είπε ότι θα χορηγήσει προσωρινή θεώρηση άδειας σε 5.000 ξένους οδηγούς, μέτρο που είχε αποκλείσει προηγουμένως.
«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι έχουμε όλα τα απαραίτητα για να περάσουμε μέχρι τα Χριστούγεννα και μετά, όχι μόνο στον εφοδιασμό των πρατηρίων βενζίνης αλλά και σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας» δήλωσε ο Τζόνσον.
Μεταφορείς, πρατήρια καυσίμων και λιανοπωλητές λένε ότι δεν υπάρχουν γρήγορες λύσεις καθώς το έλλειμμα των οδηγών είναι τόσο έντονο και η μεταφορά καυσίμων απαιτεί εκπαίδευση και άδεια.
Οι Ευρωπαίοι οδηγοί ενδέχεται επίσης να είναι απρόθυμοι να δεχτούν την προσφορά θεώρησης της άδειας, η οποία διαρκεί μόνο έως τις 24 Δεκεμβρίου.