Latest News

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

"Ναυμαχία" για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Πως πέρασαν στα χέρια του Έλληνα εφοπλιστή - Τα αδύναμα σημεία και οι ντροπιαστικές προσφορές'

 


«Η θετική εξέλιξη για την ανάκτηση και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μετά τον πλειοδοτικό διπλό διαγωνισμό της ΕΝΑΕ και ΕΤΑΔ, ανοίγει ένα νέο τεράστιο κεφάλαιο για τη ναυπηγική βιομηχανία της... χώρας μας».

 Αυτό σημείωσε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης με αφορμή το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ο κ. Κορκίδης ανέφερε ακόμη τα εξής:

«Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταικούρα, και τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, μεθοδικότητα σε μια πολύπλοκη διαδικασία, αλλά και μια ψύχραιμη αντιμετώπιση, που με επιμονή και υπομονή τετραπλασίασε την οικονομική προσφορά του πρώτου διαγωνισμού και πέτυχε πολλά παραπάνω του αρχικού στόχου των 55 εκατ. ευρώ. Τα επόμενα χρόνια, είναι βέβαιο πως για τη συγκεκριμένη επένδυση θα απαιτηθούν άλλα 150 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.600 θέσεις εργασίας. 

Το όραμα του επιμελητηρίου μας είναι, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας μας να γίνει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης ανταγωνιστικής ελληνικής βιομηχανίας, με εξωστρεφή προσανατολισμό, η οποία θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης, επισκευής και κατασκευής εμπορικών και πολεμικών πλοίων, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας και θα απασχολεί άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό. 

Η τεχνολογική αναβάθμιση του εξοπλισμού και ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων στις σύγχρονες απαιτήσεις θα δώσει δουλειά σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε πλήθος μικρότερων ναυπηγοεπισκευαστικών και βιομηχανικών μονάδων στην ευρύτερη περιοχή.

Τα αδύναμα σημεία

Όσον αφορά τα αδύναμα σημεία της παρούσας κατάστασης των ναυπηγείων είναι μεταξύ άλλων, η κατάσταση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, που στην πλειοψηφία τους είναι παλαιάς κατασκευής και παραμένουν ασυντήρητες τα τελευταία δέκα χρόνια, αλλά και γενικά η μέχρι τώρα καθυστέρηση στην αξιοποίηση των ναυπηγείων, που οφείλεται σε γραφειοκρατικές δαιδαλώδεις διαδικασίες, που φαίνεται όμως να ανήκουν στο παρελθόν. 

Το ΕΒΕΠ οφείλει να συγχαρεί δημόσια τον Έλληνα πλοιοκτήτη Γιώργο Προκοπίου που κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά και γίνεται κάτοχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού πλειοδότησε στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για τη δεξαμενή 5 και τις προβλήτες 3 και 4, καθώς και για το στρατιωτικό κομμάτι, με το σύνολο της επένδυσης να φτάνει τα 70 εκατ. ευρώ. Θεωρούμε τεράστια επιτυχία το γεγονός ότι ο διαγωνισμός πέτυχε στο επενδυτικό και οικονομικό σκέλος του, αλλά κυρίως ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά περνούν σε άξια ελληνικά χέρια!»

«Ντροπιαστικές οι προσφορές για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά»


«Ντροπιαστικές οι προσφορές που κατατέθηκαν για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αναμένουμε να δούμε το μέγεθος του θράσους της Κυβέρνησης, αν τελικά κατακυρώσει το διαγωνισμό στον πλειοδότη». Αυτό αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους 6 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του πλειοδοτικού διαγωνισμού.

Αναλυτικά τονίζεται:

«Όπως ενημερωθήκαμε, από πηχυαίους τίτλους φιλικών προς την Κυβέρνηση μέσων ενημέρωσης, φαίνεται να ανακηρύχτηκε τελικά πλειοδότης στην διαδικασία πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το αντίτιμο, που όπως σχολιάζεται «ικανοποίησε» το Ελληνικό Δημόσιο και κατοχύρωσε τον πλειοδότη, κυμαίνεται στα 62,5 εκ ευρώ (37,3εκ και 25,2εκ) και αφορά τόσο στην πώληση της Δεξαμενής Νο 5- τη μεγαλύτερη της Μεσογείου-, όσο και στην προβλήτα Νο 4 του Ναυπηγείου, την οποία ορθά διεκδικεί ο Δήμος Χαϊδαρίου.

Λίγο πριν ξεκινήσει άλλη μια επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης και οι γραφικές φωνές περί δήθεν ανάπτυξης, οφείλουμε να σχολιάσουμε τα εξής:

1. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός παρουσιάζει σκοτεινά σημεία και γεννά ερωτήματα καθώς πρόκειται για επαναληπτική διαδικασία (μετά από αυτόν του Δεκεμβρίου που κηρύχτηκε άγονος) κατά την οποία η Κυβέρνηση έσπασε στα δύο, τα προς πώληση τμήματα, δημοσιεύθηκε με καθυστέρηση 6μηνών, μείωσε σε σημείο ξεπουλήματος κατά 45% τα τιμήματα, δεν όρισε κατώτατη τιμή πώλησης ανάλογη με τα πορίσματα των εκτιμητών και είχε προκλητική χρονική διάρκεια μόνο ενός μήνα.

2. Ο όρος «κοψοχρονιά» φαίνεται να μην είναι αρκετός για να περιγράψει την τελική προσφορά που έγινε για τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων, καθώς ο Σκαραμαγκάς αυτή τη στιγμή είναι λειτουργικός και παραγωγικός, κατασκευάζοντας υποβρύχια και συντηρώντας σχεδόν το σύνολο του στόλου του πολεμικού ναυτικού, ενώ η πραγματική του αξία, σύμφωνα με ανεξάρτητους εκτιμητές, ξεπερνά τα 100 εκ.

3. Την ώρα που η Κυβέρνηση θα δίνει συγχαρητήρια στον εαυτό της για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων, ας μεριμνήσει να δώσει και μια πειστική απάντηση στους εργαζομένους, στους οποίους η Επιχείρηση χρωστά περίπου 200εκ ευρώ, ενώ το τίμημα των εγκαταστάσεων ανήλθε μόνο στα 25,2εκ. Με τόσο χαμηλό τίμημα πώς σκέφτονται οι αρμόδιοι Υπουργοί της ΝΔ να εξοφλήσουν τα οφειλόμενα προς τους εργαζόμενους αλλά και τα ποσά που έχει επιβάλει σε βάρος του Δημοσίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ΙCC);

Η Κυβέρνηση της ΝΔ δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο: κατάργηση όλων των εργαλείων στήριξης που είχαν ανακοινωθεί λόγω πανδημίας, αυξήσεις φόρων και καταιγίδα ιδιωτικοποιήσεων. Αναμένουμε να δούμε το μέγεθος του θράσους της, αν τελικά αποδεχθεί να κατακυρώσει την εξευτελιστική τιμή στην οποία ο ιδιώτης προτείνει να αγοράσει μια, κομβική για την εθνική μας άμυνα και οικονομία, εγκατάσταση, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αναμένουμε να δούμε αν τελικά θα επιλέξει να δώσει την χαριστική βολή στους 750 εργαζόμενους και αν θα βάλει την υπογραφή της κάτω από αυτή τη ντροπιαστική εκποίηση δημόσιας περιουσίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ στέκεται δίπλα στους εργαζόμενους και στις διεκδικήσεις τους, τους οποίους πάντα θωρούσαμε αναπόσπαστο τμήμα της λύσης που πρέπει να δοθεί για τον Σκαραμαγκά και όχι ως «βαρίδι», όπως η Κυβέρνηση δηλώνει μέσα από την τακτική της, καθώς η πείρα και η εξειδίκευσή τους προσθέτουν στην υψηλή αξία των Ναυπηγείων.

Την ανακοίνωση υπογράφουν: 

Βίτσας Δημήτρης- Δ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής, ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Δρίτσας Θοδωρής- Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα- Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ

Σαντορινιός Νεκτάριος- Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ

Τσίπρας Γιώργος- Αναπληρωτής Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ

Χαρίτσης Αλέξης- Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ​