Ομόφωνα υπερψηφίστηκε η πρόταση να μειωθεί το όριο ταχύτητας από τα 80 στα 70 χιλιόμετρα/ώρα στο τμήμα της Λ. Βουλιαγμένης από τη Λ. Αλίμου έως...
την Ποσειδώνος.
Με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, εκπονήθηκε μελέτη η οποία εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, και προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
1. Με την μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 km επιτυγχάνεται μείωση των ατυχημάτων με τραυματισμό κατά 10% και μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 20%.
2. Μειώνεται η επικινδυνότητα πρόκλησης ατυχήματος από 32% που είναι στην ταχύτητα των 80 km/h , σε 4,5% που αντιστοιχεί στην ταχύτητα των 70 km/h.
3. Με την μείωση του ορίου ταχύτητας προκύπτουν περιβαλλοντικά οφέλη όπως, μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και των εκπομπών μονοξείδιου του άνθρακα, μείωση των εκπομπών υδρογονανθράκων και σωματιδίων, μείωση της έντασης θορύβου, μείωση του σχηματισμού όζοντος.
4. Με την καθιέρωση ενιαίου ορίου ταχύτητας 70 km/h σε όλο το μήκος της Βουλιαγμένης αυξάνεται η διοχετευτική ικανότητα του συγκεκριμένου οδικού τμήματος. Η διοχετευτική ικανότητα για όριο ταχύτητας στα 80 km/h είναι 1700 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα , ενώ για όριο ταχύτητας στα 70 km είναι 1750 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα.
Να σημειωθεί πως στο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλίμου μέχρι την Ποσειδώνος, το όριο ταχύτητας έχει καθοριστεί στα 80 km/h, ενώ αντίθετα σε όλο το υπόλοιπο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης το όριο είναι 70 km/h.
Το όριο των 80 km/h που ισχύει σήμερα, έχει καθιερωθεί τουλάχιστον 25 χρόνια πριν, όταν κατά μήκος του συγκεκριμένου οδικού τμήματος υπήρχαν ελάχιστες δραστηριότητες.
Σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, με πλήθος δραστηριοτήτων, με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και ποικιλόμορφη σύνθεση κυκλοφορίας. Έπρεπε επομένως να επαναξιολογηθεί και να επαναπροσδιοριστεί το όριο ταχύτητας της οδού με τα νέα δεδομένα.