Κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας είχε η Coca-Cola HBC σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησής της για το 2020, με την εταιρεία... να τονίζει στην ανακοίνωσή των οικονομικών μεγεθών της ότι η ελληνική αγορά ήταν μεταξύ αυτών που δέχθηκαν το πιο ισχυρό πλήγμα ανάμεσα στα κράτη στα οποία δραστηριοποιείται.
Αψευδής μάρτυρας αυτής της εκτίμησης το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας υποχώρησε κατά 20,6%.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση».
Όσον αφορά στα συνολικά μεγέθη του ομίλου, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 14,9% φθάνοντας στο επίπεδο των 414,9 εκατ. ευρώ, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεων να μειώνονται 12,7% στα 6.131,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αποδυναμώθηκαν 7,6% στα 660,7 εκατ. ευρώ.
Αύξηση μεριδίου αγοράς
Ταυτόχρονα, όμως, ο όμιλος εμφάνισε σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς του κατά 40 μονάδες βάσης, ενώ προχωρά και σε σημαντική αύξηση του μερίσματος προς τους μετόχους, το οποίο θα φθάσει στα 0,64 ευρώ με ενίσχυση 3,2%.
Σχολιάζοντας τα μεγέθη του ομίλου ο διευθύνων σύμβουλος Zoran Bogdanovic υπογράμμισε ότι «Τα νούμερα που παρουσιάσαμε αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές».
Περισσότερη coca cola στα σπίτια μας
Ο Zoran Bogdanovic πρόσθεσε δε: «Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας».