αργυροχρυσοχοΐας, υφασμάτων & κουρτινών, επίπλων, ειδών οικιακής χρήσης και ανθοπωλείων.
Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Με αφορμή την ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ. 6877, σχετικά με τα Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:
Θεωρούμε άδικο για ορισμένες κατηγορίες καταστημάτων που δραστηριοποιούνται στις περιοχές «αυξημένου κινδύνου» να μην έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη μέθοδο του click away.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα καταστήματα αργυροχρυσοχοΐας, υφασμάτων & κουρτινών, επίπλων, ειδών οικιακής χρήσης και ανθοπωλείων, που λόγω της φύσης των προϊόντων τους είναι αδύνατο να λειτουργήσουν με εξ αποστάσεως αγορά, χωρίς την ταυτόχρονη παρουσία του καταναλωτή, δεδομένου ότι και ο τρόπος με τον οποίο θεωρητικά «άνοιξε» η αγορά για τα συγκεκριμένα είδη το προηγούμενο διάστημα, δεν αποδείχθηκε πρακτικά επαρκής και κυρίως δεν ήταν οικονομικά αποδοτικός.
Όσον αφορά στα κοσμηματοπωλεία, δεν είναι δυνατόν για λόγους ασφάλειας να παραδίδουν πολύτιμα αντικείμενα στο δρόμο. Για τα καταστήματα που πωλούν υφάσματα, στην περίπτωση που ο καταναλωτής επιθυμεί να επιστρέψει το προϊόν αυτό δεν είναι δυνατόν, γιατί το κατάστημα δεν θα μπορεί να επαναδιαθέσει το προϊόν που έχει παραγγελθεί με συγκεκριμένες προδιαγραφές -μέτρα. Για τα ανθοπωλεία, που διαθέτουν φυσικά προϊόντα με μικρή διάρκεια ζωής και είναι αδύνατη η προσέγγιση του καταναλωτή, το αποτέλεσμα είναι τα προϊόντα τους να παραμένουν στα αζήτητα και να καταστρέφονται. Τέλος όσον αφορά στα έπιπλα και στα είδη οικιακής χρήσης, είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία του καταναλωτή για τoν έλεγχο της ποιότητας των προϊόντων.
Κατόπιν αυτών, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη ένταξης των ανωτέρω κλάδων στον τρόπο λειτουργίας με την διαδικασία του click inside καθώς, όπως έχει αποδειχθεί, το λιανικό εμπόριο στο σύνολό του έχει κρατήσει υπεύθυνη στάση στην αυστηρή τήρηση των μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας και έχει αποδείξει ότι τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα δεν αποτελούν πηγές μετάδοσης της πανδημίας, αφού η προσέλευση των καταναλωτών σε αυτά είναι μικρή και ελεγχόμενη».