Latest News

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

SOS για νέες μορφές ηλεκτρονικής απάτης - Οδηγίες της Alpha Bank στους καταναλωτές


 Προειδοποιήσεις και συμβουλές για νέες μεθόδους ηλεκτρονικής απάτης έστειλε η τράπεζα Alpha Bank στους... πελάτες της.  

  Όπως σημειώνει η τράπεζα σε email, τα περιστατικά phishing (παραπλανητικά μηνύματα) και vishing (απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις) έχουν αυξηθεί σε πανελλήνιο, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.  

 Η Alpha Bank, εξηγεί στους καταναλωτές τι πρέπει να προσέχουν στην ηλεκτρονική και τηλεφωνική τους επικοινωνία για τραπεζικές συναλλαγές, ώστε να μην πέσουν θύματα απάτης   Τι πρέπει να προσέξετε όταν λαμβάνετε ένα e-mail: 

● Το όνομα του αποστολέα αναφέρει Alpha Bank, ωστόσο η πραγματική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα δεν αντιστοιχεί στη διεύθυνση της Τράπεζας. 

● Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος (link), ενώ αναφέρει τον επίσημο ιστότοπο της Τράπεζας (www .alpha .gr), στην πραγματικότητα παραπέμπει σε κακόβουλη ιστοσελίδα. Το πραγματικό link εμφανίζεται μόνο όταν τοποθετήσετε τον κέρσορα του ποντικιού πάνω στον σύνδεσμο, χωρίς όμως να κάνετε κλικ σε αυτόν.     

  Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε Η Alpha Bank δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο (ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά) τους κωδικούς σας [Κωδικό Συνδρομητή (Username), Μυστικό Κωδικό (Password), πρόσθετο κωδικό ασφαλείας myAlpha Code, PIN κάρτας κ.λπ.], παρά μόνο μέσω του ασφαλούς περιβάλλοντός της στα myAlpha Web και myAlpha Mobile. Οι κωδικοί είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν πρέπει να αποκαλύπτονται.  

 Επικοινωνήστε με την τράπεζσα οποιαδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις: 

● Όταν λαμβάνετε μηνύματα phishing στο e-mail ή στο κινητό σας. 

● Εάν χαθεί για ανεξήγητο λόγο η τηλεφωνική σύνδεση στο κινητό σας και εφόσον έχετε ενημερώσει άμεσα τον πάροχό σας (απάτη SIM Swapping).

 ● Εάν λάβετε μήνυμα από υποτιθέμενη εταιρεία ταχυμεταφοράς με σκοπό την πραγματοποίηση πληρωμής για παραλαβή δέματος, ενώ δεν αναμένετε κάποια σχετική παραλαβή πακέτου. 

● Εάν έχετε τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επικοινωνία με επιτήδειους που, με αφορμή κάποια αγγελία σας, ζητούν τους κωδικούς πρόσβασης στο e-Banking ή PIN καρτών και άλλα προσωπικά στοιχεία σας, τα οποία είναι αυστηρά προσωπικά και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τα δίνετε σε τρίτους. 

● Εάν έχετε τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επικοινωνία με επιτήδειους που εμφανίζονται ως εκπρόσωποι διεθνούς εταιρείας πληροφορικής, για βλάβη που δεν έχετε δηλώσει.  

 Τι πρέπει να κάνετε 

-Η εφαρμογή για τραπεζικές συναλλαγές πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και όχι μέσω συνδέσμων (links) σε άλλες ιστοσελίδες, μηχανές αναζήτησης ή e-mail. -Πρέπει να επιβεβαιώνετε την εγκυρότητα της σελίδας και του πιστοποιητικού ασφαλείας, πατώντας το εικονίδιο του λουκέτου που βρίσκεται στη γραμμή διεύθυνσης του εκάστοτε προγράμματος πλοήγησης. 

-Οι μυστικοί κωδικοί σας πρέπει να είναι σύνθετοι, να μην τους αποκαλύπτετε σε τρίτους και να τους αλλάζετε συχνά.

 -Εάν υποψιαστείτε ότι βρίσκεστε αντιμέτωποι με απόπειρα εξαπάτησης, πρέπει να αναφέρετε άμεσα το γεγονός στην Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών (210 326 0000).