Ένας πίνακας, που για δεκαετίες κοσμούσε ένα δημοτικό κτίριο στις Βρυξέλλες, αποτελεί αυθεντικό έργο του Φλαμανδού ζωγράφου ...Γιάκομπ Γιόρντενς.
Μετά από ανάλυση κατά την οποία πραγματοποιήθηκε και δενδροχρονολόγηση (όπου τα έργα χρονολογούνται με κριτήριο το ξύλο πάνω στο οποίο έχουν ζωγραφιστεί) οι ειδικοί διαπίστωσαν πως το έργο αποτελεί την παλαιότερη γνωστή εκδοχή της «Αγίας Οικογένειας» του Γιόρντενς και φιλοτεχνήθηκε στις αρχές του 17ου αιώνα.
Η «απίστευτη ανακάλυψη» πραγματοποιήθηκε από το Βασιλικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Κληρονομιάς με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων στα πλαίσια καταγραφών της πολιτιστικής ιδιοκτησίας στην περιοχή Saint-Gilles των Βρυξελλών.
Από τη δεκαετία του 1960, ο πίνακας, που είχε θεωρηθεί αντίγραφο, βρισκόταν κρεμασμένος σε γραφείο του δήμου Saint-Gilles.
Ο Γιόρντενς, ένας κορυφαίος Φλαμανδός ζωγράφος, σύγχρονος του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς και του Άντονι βαν Ντάικ, δημιούργησε το έργο το 1617 ή το 1618 όταν ήταν μόλις 25 ετών, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε το ινστιτούτο.
Η ανάλυση έδειξε πως το ξύλο που χρησιμοποιήθηκε στον πίνακα, όπου απεικονίζεται ο Ιησούς, ο Ιωσήφ, η Παναγία και η μητέρα της, Αγία Άννα, προήλθε από το ίδιο δέντρο με αυτό που χρησιμοποίησε ο βαν Ντάικ.
Σύμφωνα με τον Constantin Pion, Γιόρντενς και βαν Ντάικ είναι πολύ πιθανό να δημιούργησαν κατά την ίδια περίοδο στο εργαστήριο του Ρούμπενς.
Ο Γιόρντενς χρησιμοποίησε την ίδια σύνθεση, με διαφοροποιήσεις, και στους άλλους τρεις πίνακες της Αγίας Οικογένειας που βρίσκονται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, στο Ερμπιτάζ της Αγίας Πετρούπολης και στην Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου.
Η ανακάλυψη αποτελεί «ένα μάτριξ του τι θα έκανε μετά» σύμφωνα με τον Pierre Dejemeppe, ειδικό σε ζητήματα πολιτιστικής κληρονομίας. «Θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε καλύτερα τις επόμενες εκδοχές» του έργου, είπε χαρακτηριστικά. Μετά την αποκατάστασή του, ο πίνακας θα εκτεθεί στα Βασιλικά Μουσεία Καλών Τεχνών του Βελγίου, στις Βρυξέλλες.