Δεκατέσσερις ημέρες μετά από την εκτεταμένη ρύπανση στη θάλασσα της Πειραϊκής, εξαιτίας της διάλυσης των επιχωματώσεων της ΟΛΠ...
και το σπάσιμο του κεσόν μέσα στη θάλασσα, οι αρμόδιες υπηρεσίες εξακολουθούν να τηρούν σιγήν ιχθύος για το οικολογικό αυτό έγκλημα.
Δεν μας κοινοποιούν το αποτέλεσμα της αυτοψίας τους, δεν μας απαντούν περί της συστάσεως των υλικών που διοχετεύτηκαν στο θαλάσσιο περιβάλλον,ούτε ειδοποιούν το ΕΛΚΕΘΕ όπως οφείλουν κι έπρεπε να το είχαν κάνει από την πρώτη στιγμή για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση και ο κίνδυνος της διοχέτευσης βαρέων μετάλλων στην τροφική αλυσίδα (όπως τους το είχαμε επισημάνει με την μηνυτήρια αναφορά μας την ίδια ημέρα )
Σημειώνουμε ότι όλη η επιχωμάτωση που διαλύθηκε μέσα στη θάλασσα είχε φτάσει σε πάνω από 120 τ.μ. έξαλης επιφανείας ενώ σήμερα έχουν απομείνει περίπου 10 τ.μ. σαθρής επιφανείας. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της θαλάσσιας ρύπανσης, τα «αγνώστου συστάσεως και προελεύσεως» υλικά που διοχετεύθηκαν στο θαλάσσιο περιβάλλον προκαλώντας εκτεταμένη ρύπανση, υπολογίζονται σε 20.000 μετρικούς τόνους περίπου (μόνο από τις επιχωματώσεις) και σε 6.000 μετρικούς τόνους (από το διαρραγέν εντός της θάλασσας κεσόν).
Ο υπολογισμός του όγκου των επιχωματώσεων προκύπτει από τον αριθμό των φορτηγών που μετέφεραν καθημερινά χώματα και εκτιμώνται σε 50 δρομολόγια φορτηγών ημερησίως σύμφωνα με το έγγραφο ΟΛΠ – Τμήμα Έργων προς ΚΛΠ εκ των οποίων το κάθε φορτηγό μετέφερε 23 τόνους καθαρού φορτίου. Τα εν λόγω φορτηγά επιχειρούσαν στο ίδιο σημείο για 17 μέρες μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου . Δηλαδή από τις 6/11/20 έως τις 13/11/20 (χωρίς πλέγμα) και από τις 27/11/20 έως και τις 9/12/20 (50 δρομολόγια/ημέρα Χ 17 ημέρες Χ 23 τόνους/δρομολόγιο = 19.550 τόνοι).
Η χωρητικότητα του κεσόν που έσπασε υπολογίζεται με βάση την μέγιστη χωρητικότητα αυτών (580.000 κυβ. μέτρα) και θα χρησιμοποιηθούν για την ολοκλήρωση του έργου 92 τέτοια όπως αναφέρεται στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (580.00 τόνοι διά 92 κεσόν = 6.300 τόνοι ανά κεσόν.)Επισημαίνουμε ότι το σπασμένο κεσον ενδέχεται να περιείχε και σκωρία όπως προβλέπεται από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ΟΛΠ.
Με την μηνυτήρια αναφορά που ασκήσαμε στον κ. Εισαγγελέα στις 10/12/20 (δια του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ζητήσαμε να γίνει άμεση επιθεώρηση του σημείου, να λάβει γνώση ο Εισαγγελέας ασκώντας ποινικές διώξεις κατά παντός υπευθύνου και να ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα προστασίας περιβάλλοντος (παύση επιχωματώσεων, απορρύπανση).
Δυστυχώς δεν έχει γίνει κάτι μέχρι σήμερα στο πεδίο προστασίας του περιβάλλοντος, παρά μόνον, μία αυτοψία από το Λιμεναρχείο (στις 11.12.20) και από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος της Περιφέρειας (στις 10.12.20) μετά από καταγγελίες πολιτών, πράγμα που δείχνει την σοβαρότητα της κατάστασης.
Τα παραπάνω αναδεικνύουν την πλήρη έλλειψη ευθύνης και συμμόρφωσης όπως επίσης την προχειρότητα και ανευθυνότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα κρίσιμα ζητήματα της ρύπανσης τόσο του φυσικού όσο και πολιτιστικού περιβάλλοντος αλλά και κυρίως της Δημόσιας Υγείας.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ