Το 2020 ήταν μία καταστροφική χρονιά για το σινεμά στη χώρα μας, όπως περίπου και σε όλο τον κόσμο. Η πτώση των εισιτηρίων έφτασε σχεδόν... το 70%!
Εδώ και δέκα μήνες οι κινηματογραφικές αίθουσες είναι κλειστές ή λειτουργούν κάτω από αυστηρά μέτρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και να λειτουργούσαν, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η πτώση θα έφτανε στο 60%, σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου. Ταυτόχρονα, αρκετοί ιστορικοί κινηματογράφοι εξέπεμψαν SOS καθώς κινδύνεψαν με οριστικό λουκέτο.
Πάντως, όπως πιστεύουν οι επαγγελματίες του χώρου, το 2021 αναμένεται να βελτιωθεί η κατάσταση και ειδικά από το καλοκαίρι. Ωστόσο, ο «κυματισμός» της πανδημίας δείχνει ακόμη απειλητικός και παγκοσμίως φαίνεται ότι αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις για την αναζωογόνηση του κινηματογράφου. Όμως δεν αρκούν οι τεχνοκρατικές λύσεις, οι πλατφόρμες, το διαδίκτυο… Είναι φανερό πλέον ακόμη και στους αμύητους ότι ο κινηματογράφος έχει ανάγκη από ταλαντούχους, εμπνευσμένους, ιδεολόγους και κυρίως με ανεξάρτητο πνεύμα, ανθρώπους. Καλλιτέχνες που θα περιφρονήσουν τους αριθμούς, τις απαιτήσεις των νεόπλουτων επενδυτών, τους τεχνοκράτες, τη σύντομη διασημότητα και όλα αυτά τα φαιδρά φαινόμενα της εποχής.
Οι πρώτες 10 ταινίες σε εισπράξεις
Ας επιστρέψουμε όμως στις ταινίες που προτίμησε το ελληνικό κοινό, μέσα στη χρονιά της πανδημίας, αν και ορισμένα φιλμ πρόλαβαν στο τσακ τα μέτρα και την καραντίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του εγχώριου Box Office, που έκανε το αποκαρδιωτικό σκορ των 3,1 εκατομμυρίων εισιτηρίων έναντι των 9,5 εκατομμυρίων του 2019.
Πρώτο σε εισπράξεις ήρθε το φιλμ «1917» του Σαμ Μέντες, με 258,770 εισιτήρια. Ένα πολεμικό δράμα αγωνίας, με δυνατή σκηνοθεσία και εξαιρετική τεχνική αρτιότητα (φωτογραφία, μοντάζ, καλλιτεχνική διεύθυνση) και ανέδειξε έναν ταλαντούχο πρωταγωνιστή, τον Τζορτ ΜακΚάι.