Δυο και πλέον έτη μετά την πυρκαγιά στο Μάτι κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 102 άτομα, ο ανακριτής που... ερευνά την υπόθεση, Αθ. Μαρνέρης, προσανατολίζεται σύμφωνα με πληροφορίες να υποβάλλει ξανά αίτημα για άσκηση κακουργηματικής ποινικής δίωξης σε βάρος νέων προσώπων, υψηλόβαθμών στελεχών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επικαλούμενος νέα σημαντικά στοιχεία που συγκέντρωσε.
Όπως ανφέρει το protothema.gr, η νέα αυτή ανατρεπτική εξέλιξη στην πολύκροτη υπόθεση για τη φονική πυρκαγιά σημειώνεται τη στιγμή που η ανάκριση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τη λήψη σημαντικών μαρτυρικών καταθέσεων αλλά και απολογιών από τους ήδη κατηγορούμενους στην υπόθεση, όπως ο Ηλίας Ψινάκης, η Ρένα Δούρου, κ.ά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανακριτής προσανατολίζεται στην υποβολή νέου αιτήματος για διεύρυνση του κατηγορητηρίου για το Μάτι, καθώς τα νέα στοιχεία που συνέλεξε είναι συντριπτικά και καταδεικνύουν ολιγωρία και παραλείψεις κατά τη διαχείριση της φονικής πυρκαγιάς, η οποία έπληξε την Ανατολική Αττική το καλοκαίρι του 2018.
Υπό τα νέα δεδομένα, το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι ο κ. Μαρνέρης να υποβάλλει ξανά αίτημα στην εισαγγελία ζητώντας την άσκηση κακουργηματικής ποινικής δίωξης σε βάρος συγκεκριμένων στελεχών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ίσως και σε βάρος προσώπων που ήδη κατηγορούνται στην υπόθεση για το εξής αδίκημα: Θανατηφόρα έκθεση κατά συρροή και έκθεση από την οποία προκλήθηκαν βαριές σωματικές βλάβες στους παθόντες.
Και αυτό καθώς από την έρευνα, προέκυψε καταρχάς πως ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί αν από τις 16.50 έως τις 17:30 επιχειρούσαν στην περιοχή τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια και έως τις18:30 άλλα τρία. Μάλιστα, για το λόγο αυτό, ο κ. Μαρνέρης φέρεται να καταλογίζει ενδεχόμενο δόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία, όπως σημειώνει, εξέθεσαν όχι μόνο σε κίνδυνο τους κατοίκους αλλά τους άφησαν και αβοήθητους.
Ο ανακριτής συγκέντρωσε τα νέα στοιχειά από εφόδους που είχε πραγματοποιήσει το προηγούμενο διάστημα σε αρμόδιες υπηρεσίες. Κατά τις πληροφορίες πρόκειται για απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια που καταγράφουν τον ακριβή χρόνο που «πέταξαν» τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα.
Ακόμη, στην ογκώδη δικογραφία περιλαμβάνονται καταθέσεις των χειριστών των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, στις οποίες γίνεται λόγος για μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς όπως επίσης και συμπληρωματικές καταθέσεις, του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη ενός εκ των πέντε Σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην περιοχή της Πεντέλης. Μάλιστα, σε μια από αυτές τις καταθέσεις αναφέρεται πως η απογείωση από το αεροδρόμιο των Μεγάρων του Σινούκ έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικά είχε υπάρξει ενημέρωση από το ημερολόγιο πτήσεων.
Επιπλέον, από τα νέα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ανακριτής προκύπτει ότι οι αρμόδιο όχι μόνο παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα εναέρια και επίγεια πυροσβεστικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους αλλά παρότι το γνώριζαν αυτό, δεν οργάνωσαν σχέδιο εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων, ενώ μπορούσαν να το κάνουν.
Επίσης, από την εμπλουτισμένη με τα νέα στοιχεία δικογραφία προκύπτει ότι:
• Δεν χρησιμοποιήθηκαν μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη ενώ δόθηκε εντολή για μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, το οποίο από τις 14:27 την ημέρα της φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων και όχι σε άλλα αεροδρόμια (όπως στο Τατόι, την Πάχη Μεγάρων, στο ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος που ήταν ανοικτά).
• Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας, από τις 11:00 έως τις 19:00.
• Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ, δεν αξιοποιήθηκαν τα 10 Σινούκ. Απογειώθηκε μόνο ένα Σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και ηλεκτρονικό ημερολόγιο.
• Οι αρμόδιοι δεν αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης από τις 17.30 έως τις 17.45 ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.
• Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.
Τέλος, στη δικογραφία επισημαίνεται πως οι αρμόδιοι ενώ είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσα είτε δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι, είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.