Latest News

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

«Καταιγίδα»... αρχαίων κλήσεων από την δημοτική αστυνομία - Άπειρα λάθη καταγγέλλουν πολίτες!

 


Αιφνιδιαστικό «σαφάρι» είσπραξης προστίμων από κλήσεις που έχουν κοπεί έως και πριν από… πέντε έτη έχει ξεκινήσει ο Δήμος Αθηναίων εν μέσω υγειονομικής κρίσης και οικονομικής αβεβαιότητας· αν... όχι ανέχειας.

 Εκατοντάδες πολίτες έχουν κληθεί τις τελευταίες ημέρες να πληρώσουν στα ταμεία του δήμου πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κυρίως για παράνομη στάθμευση, που έχουν διαπιστωθεί από την Τροχαία ή τη Δημοτική Αστυνομία ακόμα και μεταξύ 2015-2016!

Οι περισσότεροι αδυνατούν –όπως είναι λογικό– να θυμηθούν αν όντως έκαναν κάποια παράβαση, άλλοι κατηγορηματικά λένε ότι την ημερομηνία που εμφανίζονται να έχουν παρκάρει παράνομα δεν πέρασαν από το κέντρο ή ακόμη ήταν εκτός Αθηνών!

Το θέμα έχει κυριαρχήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανά περιπτώσεις θίγεται και με «φόντο» την προκλητική ανάρτηση του αντιδημάρχου Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Ν. Μακρόπουλου, για τη νοσταλγία του για την αστραφτερή του Aston Martin και το σπίτι του στο Baden Baden, με αποτέλεσμα να σχολιάζεται η απόσταση που χωρίζει δημοτική αρχή και δημότες ως προς την αντίληψη των καθημερινών προβλημάτων.

Το σίγουρο είναι ότι η πρακτική της ετεροχρονισμένης είσπραξης κλήσεων -καταχρηστική, σύμφωνα με νομικούς- δεν εφαρμόζεται πρώτη φορά: η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια διαδικασία που γίνεται «κατ’ επανάληψη», η αντιπολίτευση θυμίζει ότι μια αντίστοιχη πρακτική «σκούπας» εφαρμόστηκε στη δεκαετία του 2000 επί δημαρχίας Ντόρας Μπακογιάννη, όταν αντιδήμαρχος Οικονομικών ήταν ο –νυν αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών– Θ. Σκυλακάκης. Σήμερα στον Δήμο Αθηναίων τις αρμοδιότητες των Οικονομικών έχει συγκεντρώσει ο ίδιος ο δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης.


Το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών που θέλει να εισπράξει ο Δήμος Αθηναίων από κλήσεις ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με αρμόδια στελέχη. Ανάμεσα σε αυτές είναι και κλήσεις που κόπηκαν προ τριών, τεσσάρων ή πέντε ετών, αλλά για τις οποίες ενημερώθηκαν σήμερα οι οδηγοί. Πώς προκύπτει η μεγάλη αυτή χρονική διαφορά; Η κλήση κόβεται από ένα όργανο της (Ελληνικής ή Δημοτικής) Αστυνομίας και αφήνεται στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Αν δεν πληρωθεί εντός κάποιων μηνών η οφειλή βεβαιώνεται, αναζητείται ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και του στέλνεται ειδοποίηση να πληρώσει στον δήμο. Πώς μπορεί ο κάτοχος του αυτοκινήτου να μην έχει δει ποτέ την κλήση και ξαφνικά ύστερα από χρόνια να του στέλνεται το ειδοποιητήριο; Μπορεί οι καιρικές συνθήκες να διέλυσαν ή να απομάκρυναν το χαρτί της κλήσης, κάποιος που πάρκαρε δίπλα να μετακίνησε την κλήση σε άλλο αυτοκίνητο προκειμένου να φαίνεται ότι ο ίδιος πάρκαρε νόμιμα, κάποιο οικείο πρόσωπο να πήρε το αυτοκίνητο εν αγνοία του ιδιοκτήτη – είναι μερικές από τις συνηθέστερες περιπτώσεις που περιγράφουν δημοτικά στελέχη.

Το φαινόμενο της αποστολής κλήσεων παρελθόντων ετών «πάντα είναι μαζικό», λέει στην «Εφ.Συν.» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινόχρηστων Χώρων, Β. Κορομάντζος, περιγράφοντας ότι αντίστοιχες διαδικασίες κινούνται κάθε δύο χρόνια και συνήθως απαιτούνται «ένα με δύο χρόνια» από τη στιγμή που θα κοπεί μια κλήση και θα βεβαιωθεί η οφειλή από τις δημοτικές υπηρεσίες.

«Απειρα λάθη»

Στο εξελισσόμενο «σαφάρι» είναι πολλές οι περιπτώσεις «παραβατών» που λένε ότι οι κλήσεις κόπηκαν για ανύπαρκτες παραβάσεις. Πέρα από τους «παθόντες» που μιλούν σήμερα στην «Εφ.Συν.» (βλ. παρακάτω), είναι και σε γνώση της αντιπολίτευσης «άπειρα λάθη». Από την πλευρά του ο κ. Κορομάντζος αντιτείνει ότι «είναι απίθανο να έχει γίνει κάποιο, ας πούμε ανθρώπινο, λάθος. Δεν είναι δυνατόν να έχει υπάρξει σύμπτωση στον αριθμό και τη μάρκα του αυτοκινήτου» που αναγράφονται στην κλήση. Ακόμη κι αν η κλήση έχει κοπεί εν αγνοία του οδηγού «δεν σημαίνει ότι δεν έχει γίνει παράβαση», υποστηρίζει.

«Κακοδιοίκηση και αναλγησία» είναι το δίπτυχο που περιγράφει το τρέχον «κύμα» προστίμων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», Ν. Ηλιόπουλο: «Κακοδιοίκηση γιατί αναφερόμαστε σε πρόστιμα που βεβαιώνουν παραβάσεις ακόμα και του 2016 και στα οποία εμφανίζεται πλήθος λαθών. Αναλγησία γιατί εν μέσω πανδημίας και των οικονομικών δυσκολιών που αυτή έχει προκαλέσει, ο δήμος προχωράει σε νέες επιβαρύνσεις. Πρώτα από όλα είναι δικαίωμα κάθε πολίτη πέρα από τη βεβαίωση της οφειλής να έχει πρόσβαση στην ίδια την κλήση. Μόνο έτσι θα αντιμετωπιστούν τα πολλά λάθη που έχουν καταγγελθεί. Ταυτόχρονα απαιτείται μια γενναία ρύθμιση για κούρεμα στις οφειλές που θα μπορεί να φτάνει και στο 50% και ταυτόχρονη αποπληρωμή σε δόσεις της υπόλοιπης οφειλής. Τα οικονομικά αδιέξοδα του δήμου δεν πρέπει να μεταφερθούν στους πολίτες», υπογραμμίζει ο κ. Ηλιόπουλος στην «Εφ.Συν.». Το θέμα αναμένεται να τεθεί από την «Ανοιχτή Πόλη» στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αθηναίων.

Ασφυκτική η προθεσμία για την πληρωμή

Οι πολίτες που έλαβαν τις κλήσεις καλούνται να πληρώσουν το ανάλογο πρόστιμο σε στενά χρονικά περιθώρια. Αν οι κλήσεις δεν πληρωθούν μέχρι τις 31/12/2020 θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις. Με το ισχύον πλαίσιο, οι πολίτες μπορούν να ζητήσουν να αποπληρώσουν το ποσό σε 24 δόσεις.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο Εσωτερικών αναμένεται να επαναφέρει ρύθμιση για αποπληρωμή βεβαιωμένων οφειλών στους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα έως και σε 120 δόσεις και δυνατότητα πλήρους διαγραφής προσαυξήσεων σε περίπτωση που η αρχική οφειλή καταβληθεί εφάπαξ. Η σχετική διάταξη είναι υπό επεξεργασία και πιθανότατα να κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας. efsyn.gr