Καταστροφική ήταν για το ελληνικό ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» η σύγκρουση με το γιγάντιο containership «Maersk Launceston», στις επτάμισι το πρωί ...της Τρίτης.
Το κατά πολύ μικρότερο ναρκοθηρευτικό, υπέστη εισροή υδάτων και πήρε κλίση.
Όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες, το «Καλλιστώ» πρακτικά κόπηκε στα δύο καθώς ένα μεγάλο τμήμα του έχει αποκολληθεί και οι ζημιές είναι εμφανείς
Το συμβάν και τα αίτια
Προς το παρόν το ενδιαφέρον στρέφεται στην διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος. Την ίδια ώρα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγόρευσε τον απόπλου του εμπορικού πλοίου.
Στο Πολεμικό Πλοίο επέβαιναν 27 άτομα. Τουλάχιστον δύο άτομα από το «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν ελαφρά και μεταφέρθηκαν με περιπολικό του Λιμενικού Σώματος στη στεριά και από εκεί παρελήφθησαν από ασθενοφόρα και διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Τα υπόλοιπα 25 μέλη του πληρώματος απομακρύνθηκαν και μεταφέρθηκαν σε άλλο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το μήκους 57 μέτρων «Καλλιστώ» είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας, όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έπεσε στην πρύμνη του πολεμικού με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα.
Το πλοίο ρυμουλκήθηκε στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας έχοντας πάρει μεγάλη κληση.
Το εμπορικό
Το Maersk Launceston σημαίας Πορτογαλίας, βάσει της ιστοσελίδας marrinetraffic.com είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.
Η ταυτότητα του Καλλιστώ
Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ