Το Facebook απειλεί να μην επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο ειδήσεων στην Αυστραλία καθώς...
προετοιμάζεται για έναν νέο νόμο που θα το αναγκάζει να πληρώνει τους εκδότες για τα άρθρα τους.
Οι ρυθμιστικές αρχές θέλουν από τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως το Facebook και το Google να πληρώνουν για το περιεχόμενο που αναδημοσιεύεται από τα μίντια και τους οργανισμούς ειδήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο μήνα, η Google προειδοποίησε τους χρήστες της ότι οι υπηρεσίες αναζήτησης θα μπορούσαν να γίνουν «δραματικά χειρότερες».
Η τελευταία κίνηση του Facebook για τον αποκλεισμό του share ειδήσεων, έχει κλιμακώσει τις εντάσεις μεταξύ εταιρειών τεχνολογίας και ρυθμιστικών αρχών. Το Facebook είπε ότι εάν η προτεινόμενη νομοθεσία γίνει νόμος, θα εμποδίσει τους Αυστραλούς να μοιράζονται νέα στο Facebook, αλλά και στο Instagram, τη θυγατρική του πλατφόρμα.
Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) έχει εκπονήσει τους κανόνες για να «ισορροπήσει τον ανταγωνισμό» μεταξύ των τεχνολογικών γιγάντων και των εκδοτών οι οποίοι ισχυρίζονται πως έχουν απώλειες διαφημιστικών εσόδων.
Η ACCC απάντησε στην απειλή του Facebook να αποκλείσει περιεχόμενο ειδήσεων λέγοντας ότι ήταν «κακή χρονική στιγμή και παρερμηνεία». «Ο νόμος απλώς στοχεύει στη διασφάλιση δικαιοσύνης και διαφάνειας στις σχέσεις Facebook και Google με αυστραλιανές επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης», δήλωσε ο πρόεδρος της ACCC Rod Sims.
Ωστόσο, σε μια ανάρτηση, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, Will Easton, δήλωσε ότι το προσχέδιο νόμου «θα βλάψει τους οργανισμούς ειδήσεων που προσπαθεί να προστατεύσει η κυβέρνηση». Υποστήριξε ότι θα αναγκάσει το Facebook να πληρώσει για περιεχόμενο που οι εκδότες τοποθετούν εθελοντικά στην πλατφόρμα του για να πετύχουν επισκεψιμότητα στους ιστότοπους ειδήσεών τους.
Ο Easton ισχυρίστηκε ότι το Facebook έστειλε 2,3 δις κλικ σε αυστραλιανούς ιστότοπους ειδήσεων από το newsfeed ειδήσεων του Facebook - αξίας περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.
«Ο αποκλεισμός των ειδήσεων δεν είναι η πρώτη μας επιλογή - είναι η τελευταία μας», είπε, προσθέτοντας ότι οι άλλες υπηρεσίες του Facebook που επιτρέπουν στην οικογένεια και στους φίλους να συνδεθούν, δεν θα επηρεαστούν. Ένας εκπρόσωπος του Facebook είπε στο BBC ότι σύντομα θα παράσχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το πώς θα επιβληθεί η απαγόρευση.
Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να πληρώνουν τους εκδότες για το ποιοτικό περιεχόμενο ειδήσεων που αναδημοσιεύουν. «Η Google, το Facebook και άλλοι καταφέρνουν να προσφέρουν ειδήσεις δωρεάν για πολύ καιρό», δήλωσε ο Michael Wade, καθηγητής στο IMD Business School στην Ελβετία και τη Σιγκαπούρη τον περασμένο μήνα στο BBC.
Όμως, η Google και το Facebook πληρώνουν για κάποιο περιεχόμενο ειδήσεων σε συγκεκριμένες αγορές και δήλωσαν ότι σκοπεύουν να εφαρμόσουν αυτές τις πρωτοβουλίες σε περισσότερες χώρες.
προετοιμάζεται για έναν νέο νόμο που θα το αναγκάζει να πληρώνει τους εκδότες για τα άρθρα τους.
Οι ρυθμιστικές αρχές θέλουν από τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως το Facebook και το Google να πληρώνουν για το περιεχόμενο που αναδημοσιεύεται από τα μίντια και τους οργανισμούς ειδήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο μήνα, η Google προειδοποίησε τους χρήστες της ότι οι υπηρεσίες αναζήτησης θα μπορούσαν να γίνουν «δραματικά χειρότερες».
Η τελευταία κίνηση του Facebook για τον αποκλεισμό του share ειδήσεων, έχει κλιμακώσει τις εντάσεις μεταξύ εταιρειών τεχνολογίας και ρυθμιστικών αρχών. Το Facebook είπε ότι εάν η προτεινόμενη νομοθεσία γίνει νόμος, θα εμποδίσει τους Αυστραλούς να μοιράζονται νέα στο Facebook, αλλά και στο Instagram, τη θυγατρική του πλατφόρμα.
Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) έχει εκπονήσει τους κανόνες για να «ισορροπήσει τον ανταγωνισμό» μεταξύ των τεχνολογικών γιγάντων και των εκδοτών οι οποίοι ισχυρίζονται πως έχουν απώλειες διαφημιστικών εσόδων.
Η ACCC απάντησε στην απειλή του Facebook να αποκλείσει περιεχόμενο ειδήσεων λέγοντας ότι ήταν «κακή χρονική στιγμή και παρερμηνεία». «Ο νόμος απλώς στοχεύει στη διασφάλιση δικαιοσύνης και διαφάνειας στις σχέσεις Facebook και Google με αυστραλιανές επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης», δήλωσε ο πρόεδρος της ACCC Rod Sims.
Ωστόσο, σε μια ανάρτηση, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, Will Easton, δήλωσε ότι το προσχέδιο νόμου «θα βλάψει τους οργανισμούς ειδήσεων που προσπαθεί να προστατεύσει η κυβέρνηση». Υποστήριξε ότι θα αναγκάσει το Facebook να πληρώσει για περιεχόμενο που οι εκδότες τοποθετούν εθελοντικά στην πλατφόρμα του για να πετύχουν επισκεψιμότητα στους ιστότοπους ειδήσεών τους.
Ο Easton ισχυρίστηκε ότι το Facebook έστειλε 2,3 δις κλικ σε αυστραλιανούς ιστότοπους ειδήσεων από το newsfeed ειδήσεων του Facebook - αξίας περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.
«Ο αποκλεισμός των ειδήσεων δεν είναι η πρώτη μας επιλογή - είναι η τελευταία μας», είπε, προσθέτοντας ότι οι άλλες υπηρεσίες του Facebook που επιτρέπουν στην οικογένεια και στους φίλους να συνδεθούν, δεν θα επηρεαστούν. Ένας εκπρόσωπος του Facebook είπε στο BBC ότι σύντομα θα παράσχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το πώς θα επιβληθεί η απαγόρευση.
Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να πληρώνουν τους εκδότες για το ποιοτικό περιεχόμενο ειδήσεων που αναδημοσιεύουν. «Η Google, το Facebook και άλλοι καταφέρνουν να προσφέρουν ειδήσεις δωρεάν για πολύ καιρό», δήλωσε ο Michael Wade, καθηγητής στο IMD Business School στην Ελβετία και τη Σιγκαπούρη τον περασμένο μήνα στο BBC.
Όμως, η Google και το Facebook πληρώνουν για κάποιο περιεχόμενο ειδήσεων σε συγκεκριμένες αγορές και δήλωσαν ότι σκοπεύουν να εφαρμόσουν αυτές τις πρωτοβουλίες σε περισσότερες χώρες.