Αλλαγές στα πανεπιστήμια και τον βαθμό εισαγωγής των υποψηφίων των πανελλαδικών, φέρνει νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να κατατεθεί το...
επόμενο εξάμηνο.
Αναδιάταξη στα τμήματα των ΑΕΙ και ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι οι σημαντικότερες από τις αλλαγές, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Βασίλη Διγαλάκη.
Σε συνέντευξή του στο ethnos.gr, ο υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει μεταξύ άλλων πως μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα προωθηθεί νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει σημαντικές βελτιώσεις στην αναδιάταξη των τμημάτων στα πανεπιστήμια μετά από σχετική αξιολόγηση αλλά και ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Αυτή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα καθορίζεται από τα τμήματα, για ένα ή και περισσότερα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλά τμήματα ΑΕΙ ενδέχεται να καταργηθούν ή θα μετεξελιχθούν.
«Φέτος είχαμε στο 40% των τμημάτων φοιτητές, οι οποίοι εισήχθησαν με βαθμούς κάτω της βάσης, ενώ το 80% των αποφοίτων λυκείων εισήχθησαν στα πανεπιστήμια.
Επίσης τα τελευταία χρόνια είχαμε μια σημαντική αλλαγή στον χάρτη των ΑΕΙ, με τη δημιουργία τμημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και χωρίς καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ειδικά φέτος λόγω της πανδημίας, οι απόφοιτοι των λυκείων δεν προτίμησαν τμήματα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους», επισήμανε μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων γίνεται ως εξής:
Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, πολλαπλασιάζεται επί 2.
Σε αυτό το γινόμενο προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω.
Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100.
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων, που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:
A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, 1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες: α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7
Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7 3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
Γ. 4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής: α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
επόμενο εξάμηνο.
Αναδιάταξη στα τμήματα των ΑΕΙ και ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι οι σημαντικότερες από τις αλλαγές, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Βασίλη Διγαλάκη.
Σε συνέντευξή του στο ethnos.gr, ο υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει μεταξύ άλλων πως μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα προωθηθεί νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει σημαντικές βελτιώσεις στην αναδιάταξη των τμημάτων στα πανεπιστήμια μετά από σχετική αξιολόγηση αλλά και ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Αυτή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα καθορίζεται από τα τμήματα, για ένα ή και περισσότερα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλά τμήματα ΑΕΙ ενδέχεται να καταργηθούν ή θα μετεξελιχθούν.
«Φέτος είχαμε στο 40% των τμημάτων φοιτητές, οι οποίοι εισήχθησαν με βαθμούς κάτω της βάσης, ενώ το 80% των αποφοίτων λυκείων εισήχθησαν στα πανεπιστήμια.
Επίσης τα τελευταία χρόνια είχαμε μια σημαντική αλλαγή στον χάρτη των ΑΕΙ, με τη δημιουργία τμημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και χωρίς καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ειδικά φέτος λόγω της πανδημίας, οι απόφοιτοι των λυκείων δεν προτίμησαν τμήματα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους», επισήμανε μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων γίνεται ως εξής:
Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, πολλαπλασιάζεται επί 2.
Σε αυτό το γινόμενο προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω.
Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100.
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων, που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:
A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, 1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες: α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7
Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7 3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
Γ. 4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής: α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.