Οσμή σκανδάλου αναδύεται στην υπόθεση της μεταστέγασης των Δικαστηρίων του Πειραιά, καθώς...
απορρίπτονται από την κυβέρνηση δύο προσφερόενα δημόσια ακίνητα και επιλέγεται το πρόσφατα αποκτηθέντα από ιδιωτική εταιρεία ισραηλιτικων συμεφρόντων ακίνητο πρώην του "Κεράνη" στην Πειραιώς στα Καμίνια.
Τις τελευταίες εξελίξεις για το θέμα της μεταστέγασης των Δικαστηρίων Πειραιά αποκαλύπτει ο δικηγόρος και μέλος της διοίκησης του ΔΣΠ Ιωάννης Καρδαράς σε e- mail που έστειλε στο Reportaz Net και σημειώνει τα εξής:
(1) Για περισσότερα από 50 χρόνια η εξεύρεση κατάλληλης και αξιοπρεπούς στέγης για τα Δικαστήρια του Πειραιά αποτελεί ένα πρόβλημα που ταλανίζει την τοπική κοινωνία.
(2) Η τρίτη σε πληθυσμό πόλη της χώρας με μητροπολιτικά χαρακτηριστικά ως Περιφέρεια και με το μεγαλύτερο λιμάνι, βλέπει τις δικαστικές της υπηρεσίες να στεγάζονται σε χώρους που προκαλούν αίσθηση ντροπής.
(3) Το 2014 επί Πρωθυπουργίας Α. Σαμαρά απετράπη με την κινητοποίηση 48 φορέων και των Δήμων των Νησιών η μεταστέγαση όλων των Δικαστηρίων στις παλαιές αποθήκες του «ΚΕΡΑΝΗ» στην Νίκαια-Ρέντη που όμως το ανακαινισμένο (από την εποχή Λαλιώτη) κτίριο με δαπάνες του Δημοσίου είχε μεταβιβαστεί μαζί με άλλα 27 Δημόσια ακίνητα έναντι συνολικού ανταλλάγματος 270.000.000 ευρώ με την μέθοδο του leasing στην «ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕ» θυγατρική της ΕΘΝΙΚΗΣ αλλά και της EUROBANK για να αποδοθούν τα δανεικά της χώρας ως μνημονιακή υποχρέωση στην τρόϊκα.
Το Ελληνικό Δημόσιο θα κατέβαλε για την χρήση του πρώην δημόσιου και ανακαινισμένου κτιρίου στην Νίκαια-Ρέντη ενοίκιο ανερχόμενο στο ποσόν των 2.658.000 ευρώ ετησίως.
(4) Με πρωτοβουλία του «Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά» ο Δήμος Πειραιά προσέφερε ως λύση στέγασης του μεγαλύτερου όγκου των Δικαστικών Υπηρεσιών το ημιτελές κτίριο-γιαπί της «πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ», απέναντι από το εμβληματικό «Δημοτικό θέατρο», το οποίο θα εξυπηρετείτο από το 2022 συγκοινωνιακά από το μετρό και το τραμ, και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα για 49 έτη.
(5) Απαιτήθηκαν 6 έτη με μακρά και επίπονη διαδικασία για να επιλυθούν νομικά ζητήματα για το ιδιοκτησιακό της «πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ» αλλά και τεχνικά ζητήματα με την ανάθεση από τον «Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά» της σύνταξης Μελέτης Στατικής Επάρκειας (κτίσμα της δικτατορίας) έναντι αρκετά σεβαστού χρηματικού ποσού των φορέων της πόλης και ιδιωτών προς το «ΕΜΠ», με συνέπεια να αποκτήσει ως έργο ένα σημαντικό βαθμό ωρίμανσης.
(6) Ο Δήμος Πειραιά απέκτησε εντέλει τίτλους ιδιοκτησίας της «πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ» το Ιανουάριο του 2020 (με την με αριθμό 55/2020 τελεσίδικη απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά που διέτασσε: α) την απαλοιφή προηγούμενων τίτλων του Δήμου Πειραιά β) την διόρθωση του ΚΑΕΚ στο Κτηματολόγιο και γ) την καταχώρηση ως τίτλου ιδιοκτησίας το ΦΕΚ Βασιλικού Διατάγματος 60/30/10/1836 του βασιλέως Όθωνος και των Υπουργών Αρμανσμπεργκ κλπ Αρ. καταχώρησης στο Κτηματολόγιο 1265-1360/2020).
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης από το 2015 έως το 2019 (με τις γνωστές καθυστερήσεις του Ελληνικού Δημοσίου), είχε ετοιμάσει σχέδιο της « Σύμβασης Παραχώρησης» του Δήμου Πειραιά προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης – το ΤΑΧΔΙΚ – και ΚΤΥΠ του Υπουργείου Υποδομών ως φορέα υλοποίησης. ΑΙΦΝΗΣ από το Φθινόπωρο του 2019 σε συσκέψεις των αρμοδίων της Κυβέρνησης πλέον της Ν.Δ. στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, ξεκίνησε η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων.
(7) Το κατά την άποψη μου «πρόσχημα» της αναζήτησης εναλλακτικών λύσεων ήταν η προβολή ως οικονομικότερης λύσης της μεταστέγασης όλων των Δικαστικών υπηρεσιών σε «ένα και μόνο κτίριο» το οποίο επιχείρημα είναι καινοφανές με δεδομένο ότι ούτε στην Αθήνα ισχύει, ούτε σε Μητροπολιτικές πόλεις της Ευρώπης.
(8) Το φθινόπωρο του 2019 προτάθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ ως λύση:
(α) το Δημόσιο κτίριο της Ακτής Κονδύλη πλησίον του Αγ. Διονυσίου στο λιμάνι (πρώην Τελωνείο)
(β) Το ιδιωτικό πλέον εργοστάσιο του «ΚΕΡΑΝΗ», στα Καμίνια στην είσοδο της πόλης που αγοράστηκε σε πλειστηριασμό με πολύ χαμηλό τίμημα από Όμιλο Ισραηλινών συμφερόντων.
(9) Στις 17/6/2020 σε σύσκεψη του Υπουργείου Δικαιοσύνης, παρόντος του δημάρχου Πειραιά, χωρίς να έχει ειδοποιηθεί να παραστεί ο «Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά» διευκρινίστηκε ότι :
α) η λύση της πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ δεν περιλαμβάνεται στους προγραμματισμούς της Κυβέρνησης διότι δεν εξυπηρετείται το σύνολο των Δικαστικών Υπηρεσιών του Πειραιά αλλά και οικονομικά κρίθηκε ασύμφορη η λύση για τον παραπάνω λόγο καθότι θα χρειαζόταν και η ανακαίνιση του επίσης Δημοσίου κτιρίου της Σκουζέ & Φίλωνος.
β) η λύση της «Ακτής Κονδύλη » (Ιδιοκτησίας του Δημοσίου) στον βαθμό που έχει μελετητικά κριθεί ότι απαιτείται η ανέγερση κτιρίου επιφανείας 25.000 τ.μ. η κατασκευή του οποίου κοστολογήθηκε με ΣΔΙΤ στο ύψος των 50.000.000 Ευρώ, και μαζί με την συμβατική ανάθεση διαχείρισης-συντήρησης σε βάθος τριακονταετίας από τον ιδιώτη (ΣΔΙΤ) το συνολικό κόστος διαχείρισης θα ανήρχετο προϋπολογισμένα σε 250 εκατομμύρια Ευρώ !!! !!! (δηλαδή: 8.333.000€ κόστος διαχείρισης από το ΣΔΙΤ ετησίως = 50εκ κατασκευαστικό κόστος +250εκ=300.000.000€)
(10)Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν στην σύσκεψη της 9-9-2020, αυτή την φορά με την παρουσία του προέδρου του ΔΣΠ, και προκρίθηκε η λύση του εργοστασίου «ΚΕΡΑΝΗ» διότι:
(α) Ο όμιλος Ισραηλινών συμφερόντων με τον οποίο είναι σε επαφή ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γ. Γεραπετρίτης, συμφωνούντος για την καταλληλότητα του χώρου και του Δημάρχου κ. Ι. Μώραλη, προσφέρεται να παραδώσει «ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ» «με το κλειδί» σε 24 μήνες !!!!!! και
( β) ξαναβγαίνει μετά 25 και πλέον έτη στην επιφάνεια η «υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ» οπότε θα υπάρξει και σταθμός του τραίνου στα Καμίνια !!!.
Δεν αναφέρθηκε τίποτα για τα απαιτηθησόμενα χρήματα προς τον ΙΔΙΩΤΗ-ΟΜΙΛΟ και τους όρους καθότι ευρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
(α) Από άποψη βαθμού ωρίμανσης της παραπάνω προτεινόμενης λύσης η πόλη και οι πολίτες και μέσα σε αυτούς οι Δικηγόροι είμαστε στο ΜΗΔΕΝ και παραπέμπεται το θέμα στις «Ελληνικές Καλένδες» αφού μόνο για την υλοποίηση της υπογειοποίησης θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα δεκαετίας.
(β) Η ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ, φαίνεται μετά 6 χρόνια να αναδύεται και πάλι αφού θεωρούνται ως οικονομικά ασύμφορα τα Δημόσια ακίνητα (πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ – Α.ΚΟΝΔΥΛΗ) και προωθείται από την κυβέρνηση (συμπτωματικά και πάλι) της Ν.Δ. η λύση του Ισραηλινού ομίλου.
(γ) Η λύση της «πρώην ΡΑΛΛΕΙΟΥ» κατά την γνώμη μου είναι η πλέον εφικτή λόγω ωρίμανσης του έργου αλλά και η πλέον συμφέρουσα για το Δημόσιο (χρήση δωρεάν για 49 έτη) αλλά και για τον Πειραιά που θα απαλλαγεί από το φάντασμα-γιαπί χωρίς να διακινδυνεύει να ξεφυτρώσει ένα κτίριο με χρήσεις που δεν συνάδουν με το κόσμημα του πολιτισμού το Δημοτικό Θέατρο.
(δ) Αλλά και η λύση του δημόσιου ακίνητου της Ακτής Κονδύλη δεν πρέπει να απορριφθεί αβασάνιστα αφού πρωτίστως μας ενδιαφέρει η πόλη να αποκτήσει επιτέλους αντάξιο της ιστορίας της Δικαστικό Μέγαρο.
Απομένει στον ΔΣΠ και στα μέλη του αλλά και στους θεσμικούς φορείς της πόλης και προφανώς κυρίως στους πολίτες να λάβουν θέση.
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΈΓΡΑΦΕ ΤΟ REPORTAZ NET
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ( 6 -3-2020)
Ένα «Super Deal» φαίνεται πως παίζεται με το πρώην κτήριο της καπνοβιομηχανίας Κεράνη στην Πειραιώς που....
ξαφνικά προτάθηκε στο υπουργείο Δικαιοσύνης για να γίνει νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά, όταν αγοράστηκε από ιδιώτες (Ισραηλινούς και Έλληνες) σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή πριν σχεδόν από ένα χρόνο.
Περίεργα πράγματα μαθαίνουμε ότι λέγονται στην επιτροπή του Δήμου Πειραιά για την αξιολόγηση των τριών προτεινόμενων κτηρίων (πρώην Ραλλείου, πρώην Τελωνείου και της πρώην καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ στην Πειραιώς) που θα εισηγηθεί για το ποιο είναι το καταλληλότερο για να στεγάσει τα νέα Δικαστήρια της πόλης.
"Το μεγάλο παιχνίδι παίζεται με το παλαιό κτήριο της καπνοβιομηχανίας Κεράνη στην Πειραιώς που ανήκει πλέον σε ιδιώτες" λέει μέλος της επιτροπής αξιολόγησης του Δήμου. "Αυτοί αγόρασαν με περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ και τώρα θέλουν γύρω στα 15 εκατομμύρια ευρώ για να το δώσουν για τα νέα δικαστήρια του Πειραιά. Μιλάμε ότι αν γίνει το deal τότε θα βγάλουν σχεδόν 12 εκατομμύρια ευρώ σε χρόνο ρεκόρ, ενώ θα χρειαστούν ακόμη δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την μετατροπή του εγκαταλελειμμένου εργοστασίου σε σύγχρονο δικαστικό μέγαρο..."
Στο σφυρί με χαμηλή τιμή
Το πρώην εργοστάσιο της καπνοβιομηχανίας Κεράνη στην οδό Αθηνών - Πειραιώς στον αριθμό 39 βρίσκεται σε οικόπεδο έκτασης 4.729 τ.μ. και διαθέτει κτίσματα συνολικής επιφάνειας 29.434 τ.μ.. Το εξαώροφο κτήριο της ιστορικής καπνοβιομηχανίας παρέμενε κενό από το 2006 οπότε η εταιρεία χρεοκόπησε ύστερα από 74 χρόνια λειτουργίας. Το κτήριο που συνοδεύεται με προσημειώσεις της τάξης των 12 εκατ. ευρώ βγήκε για πρώτη φορά σε πλειστηριασμό το 2008, με την τιμή πρώτης προσφοράς να μειώνεται, έκτοτε, συνεχώς μετά από σχεδόν είκοσι άγονους πλειστηριασμούς! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία από τις άγονες εκποιήσεις του 2010, η τιμή εκκίνησης είχε διαμορφωθεί σε 12,45 εκατ. ευρώ, ήταν δηλαδή τριπλάσια, σε σχέση με το τίμημα που βρήκε πέρσι τον Απρίλιο με την τιμή εκκίνησης στα 3,1 εκατ. ευρώ.
Αν θέλετε, μπορείτε να δείτε κάποιες παλιότερες δημοσιεύσεις του Reportaz Net για τα νέα δικαστήρια του Πειραιά
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ