Στην παλαίωση των κρασιών που διατέθηκαν στην αγορά, λόγω της μειωμένης ζήτησης, στρέφονται πολλά...
ελληνικά οινοποιεία.
Συγκεκριμένα, λίγες ημέρες πριν τον τρύγο, πολλά οινοποιεία στρέφονται στην παλαίωση των κρασιών που δεν πουλήθηκαν. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί επαρκή αποθηκευτικό χώρο, καλή πρώτη ύλη και οικονομική αντοχή.
«Οι Ελληνες περιμένουν τους τελευταίους μήνες κάθε χρόνο να γευθούν τα φρέσκα λευκά κρασιά της χρονιάς, που είναι αρωματικά και φρουτώδη σαν χυμός, ευκολόπιοτα. Τώρα ήρθε η ώρα να συνηθίσουν να πίνουν κρασιά που έχουν μείνει λίγο παραπάνω, είναι πιο μεστά και, εδώ που τα λέμε, ποιοτικά ανώτερα», αναφέρει στην εφημερίδα «Καθημερινή» και στην Τάνια Γεωργιοπούλου ο Ανδρέας Γκίκας, οινοποιός και πρόεδρος της Ενωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Αττικής.
Παράλληλα κάνει λόγο για «καλή χρονιά» και υποστηρίζει πως η νέα σοδειά θα είναι μεγάλη.
Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει θέση σε εφαρμογή πρόγραμμα απόσταξης κρίσης (απόσυρση ποσοτήτων κρασιού τα οποία θα γίνουν οινόπνευμα), έτσι ώστε να μειωθούν οι ποσότητες των αποθεμάτων που τα οινοποιεία έχουν στις δεξαμενές τους λόγω της πτώσης της κατανάλωσης.
Όμως, οι τιμές που προβλέπονται δεν συμφέρουν οινοποιεία που έχουν λίγο και ποιοτικό κρασί, γιατί δεν καλύπτουν καν το κόστος της πρώτης ύλης.
Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί πάνω από 26.000 τόνοι οίνοι, ωστόσο έως και αύριο μπορούν να υποβληθούν εκ νέου αιτήματα.
2019: Μία «άτυχη» χρονιά
Το 2019 ήταν, κατά κάποιον τρόπο, μία «άτυχη» χρονιά καθώς έδωσε κρασί πολύ καλής ποιότητας, το οποίο όμως, εξαιτίας της πανδημίας, παρέμεινε στις αποθήκες των οινοποιών. «Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι πώς θα γνωρίσουμε το κρασί στα δίκτυα πώλησης και στους καταναλωτές, εφόσον δεν γίνονται εκθέσεις αυτή την εποχή. Αν δεν δοκιμάσεις ένα κρασί, πώς θα θελήσεις να το αγοράσεις;» αναφέρει ο κ. Γκίκας ενώ και οι οινοπαραγωγοί της Σαντορίνης αναφέρουν πως η περυσινή παραγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται «μέσα στις αποθήκες».
Λύση στο ζήτημα προσπαθεί να δώσει η οινική καμπάνια «Save Vintage 2019», που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τα κρασιά της εσοδείας αυτής και να κινητοποιήσει όσους αγαπούν το κρασί με τους διοργανωτές να αναφέρουν ότι «πολλοί οινοποιοί εκτιμούν ότι η εσοδεία του 2019 είναι μία από τις κορυφαίες των τελευταίων δεκαετιών ή ακόμα και εσοδεία "αναφοράς" για την περιοχή τους».
ελληνικά οινοποιεία.
Συγκεκριμένα, λίγες ημέρες πριν τον τρύγο, πολλά οινοποιεία στρέφονται στην παλαίωση των κρασιών που δεν πουλήθηκαν. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί επαρκή αποθηκευτικό χώρο, καλή πρώτη ύλη και οικονομική αντοχή.
«Οι Ελληνες περιμένουν τους τελευταίους μήνες κάθε χρόνο να γευθούν τα φρέσκα λευκά κρασιά της χρονιάς, που είναι αρωματικά και φρουτώδη σαν χυμός, ευκολόπιοτα. Τώρα ήρθε η ώρα να συνηθίσουν να πίνουν κρασιά που έχουν μείνει λίγο παραπάνω, είναι πιο μεστά και, εδώ που τα λέμε, ποιοτικά ανώτερα», αναφέρει στην εφημερίδα «Καθημερινή» και στην Τάνια Γεωργιοπούλου ο Ανδρέας Γκίκας, οινοποιός και πρόεδρος της Ενωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Αττικής.
Παράλληλα κάνει λόγο για «καλή χρονιά» και υποστηρίζει πως η νέα σοδειά θα είναι μεγάλη.
Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει θέση σε εφαρμογή πρόγραμμα απόσταξης κρίσης (απόσυρση ποσοτήτων κρασιού τα οποία θα γίνουν οινόπνευμα), έτσι ώστε να μειωθούν οι ποσότητες των αποθεμάτων που τα οινοποιεία έχουν στις δεξαμενές τους λόγω της πτώσης της κατανάλωσης.
Όμως, οι τιμές που προβλέπονται δεν συμφέρουν οινοποιεία που έχουν λίγο και ποιοτικό κρασί, γιατί δεν καλύπτουν καν το κόστος της πρώτης ύλης.
Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί πάνω από 26.000 τόνοι οίνοι, ωστόσο έως και αύριο μπορούν να υποβληθούν εκ νέου αιτήματα.
2019: Μία «άτυχη» χρονιά
Το 2019 ήταν, κατά κάποιον τρόπο, μία «άτυχη» χρονιά καθώς έδωσε κρασί πολύ καλής ποιότητας, το οποίο όμως, εξαιτίας της πανδημίας, παρέμεινε στις αποθήκες των οινοποιών. «Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι πώς θα γνωρίσουμε το κρασί στα δίκτυα πώλησης και στους καταναλωτές, εφόσον δεν γίνονται εκθέσεις αυτή την εποχή. Αν δεν δοκιμάσεις ένα κρασί, πώς θα θελήσεις να το αγοράσεις;» αναφέρει ο κ. Γκίκας ενώ και οι οινοπαραγωγοί της Σαντορίνης αναφέρουν πως η περυσινή παραγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται «μέσα στις αποθήκες».
Λύση στο ζήτημα προσπαθεί να δώσει η οινική καμπάνια «Save Vintage 2019», που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τα κρασιά της εσοδείας αυτής και να κινητοποιήσει όσους αγαπούν το κρασί με τους διοργανωτές να αναφέρουν ότι «πολλοί οινοποιοί εκτιμούν ότι η εσοδεία του 2019 είναι μία από τις κορυφαίες των τελευταίων δεκαετιών ή ακόμα και εσοδεία "αναφοράς" για την περιοχή τους».