Το ιαπωνικό φορτηγό πλοίο που είχε προσαράξει σε ύφαλο ανοιχτά του Μαυρίκιου στα τέλη ...
του περασμένου μήνα, απειλώντας με οικολογική καταστροφή την περιοχή αυτή του Ινδικού Ωκεανού, διαλύθηκε στα δύο, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές.
Η κατάσταση του MV Wakashio χειροτέρεψε το πρωί του Σαββάτου και μέχρι το απόγευμα, το πλοίο είχε «σπάσει» στα δύο, τόνισε η Εθνική Επιτροπή Κρίσεων του Μαυρίκιου.
«Περίπου στις 4.30 το απόγευμα (τοπική ώρα) παρατηρήθηκε μια σημαντική απόσπαση του πλωριαίου τμήματος του πλοίου. Βάσει της σύστασης των ειδικών, δρομολογείται το σχέδιο της ρυμούλκησης» αναφέρει μεταξύ άλλων η σχετική ανακοίνωση.
Το ιαπωνικό φορτηγό μεταφοράς χύδην φορτίου προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο ανοικτά του Μαυρίκιου στις 25 Ιουλίου, με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα περίπου 1.000 τόνοι πετρελαίου καυσίμου, απειλώντας κοράλλια, οικοσυστήματα και θαλάσσια ζωή και προκαλώντας την κήρυξη «περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης», στη «χειρότερη οικολογική καταστροφή» της χώρας, όπως τη χαρακτήρισαν οι επιστήμονες.
Την Παρασκευή, ποσότητα από υπολείμματα πετρελαίου στο κύτος διέρρευσαν στον ωκεανό, σύμφωνα με τοπικό αξιωματούχο, με τις αρχές να αναπτύσσουν σκάφη άμεσα για την απορρόφηση του επικίνδυνου υλικού γύρω από το πλοίο.
Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου έχει αντληθεί από το πλοίο, όπως είχε ανακοινώσει την Πέμπτη η κυβέρνηση του Μαυρίκιου, ωστόσο παρέμεναν περίπου 166 τόνοι καυσίμου που παρέμεναν στις δεξαμενές του.
Οι τοπικές αρχές σχεδίαζαν τη μετακίνηση του πλοίου, μια ευαίσθηση επιχείρηση που θα έπαιρνε ακόμα και μήνες, ωστόσο μετά το σπάσιμο του φορτηγού η διαδικασία αυτή θα επισπευστεί, καιρού επιτρέποντος. Για τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, ο καιρός αναμένεται δυσμενής, με ανέμους και κύματα έως 4,5 μέτρα, κάτι που καθιστά την επιχείρηση ρυμούλκησης προς το παρόν απαγορευτική.
Το πλοίο ανήκει σε ιαπωνική εταιρεία και φέρει σημαία Παναμά. Διέσχιζε τον Ινδικό Ωκεανό κενό φορτίου, στις δεξαμενές του ωστόσο υπήρχαν περίπου 4.000 τόνοι καυσίμων.
Χθες, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας Σιντζίρο Κοϊζούμι δήλωσε πως το Τόκιο σχεδιάζει να στείλει μια ομάδα αποτελούμενη από αξιωματούχους του υπουργείου και άλλους ειδικούς στον Μαυρίκιο προκειμένου να αποτιμήσουν τις ζημιές που προκλήθηκαν από τη διαρροή πετρελαίου.
Σύμφωνα με την εκτίμησή του, πρόκειται για μια σοβαρή κρίση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια βιοποικιλότητας.
του περασμένου μήνα, απειλώντας με οικολογική καταστροφή την περιοχή αυτή του Ινδικού Ωκεανού, διαλύθηκε στα δύο, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές.
Η κατάσταση του MV Wakashio χειροτέρεψε το πρωί του Σαββάτου και μέχρι το απόγευμα, το πλοίο είχε «σπάσει» στα δύο, τόνισε η Εθνική Επιτροπή Κρίσεων του Μαυρίκιου.
«Περίπου στις 4.30 το απόγευμα (τοπική ώρα) παρατηρήθηκε μια σημαντική απόσπαση του πλωριαίου τμήματος του πλοίου. Βάσει της σύστασης των ειδικών, δρομολογείται το σχέδιο της ρυμούλκησης» αναφέρει μεταξύ άλλων η σχετική ανακοίνωση.
Το ιαπωνικό φορτηγό μεταφοράς χύδην φορτίου προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο ανοικτά του Μαυρίκιου στις 25 Ιουλίου, με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα περίπου 1.000 τόνοι πετρελαίου καυσίμου, απειλώντας κοράλλια, οικοσυστήματα και θαλάσσια ζωή και προκαλώντας την κήρυξη «περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης», στη «χειρότερη οικολογική καταστροφή» της χώρας, όπως τη χαρακτήρισαν οι επιστήμονες.
Την Παρασκευή, ποσότητα από υπολείμματα πετρελαίου στο κύτος διέρρευσαν στον ωκεανό, σύμφωνα με τοπικό αξιωματούχο, με τις αρχές να αναπτύσσουν σκάφη άμεσα για την απορρόφηση του επικίνδυνου υλικού γύρω από το πλοίο.
Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου έχει αντληθεί από το πλοίο, όπως είχε ανακοινώσει την Πέμπτη η κυβέρνηση του Μαυρίκιου, ωστόσο παρέμεναν περίπου 166 τόνοι καυσίμου που παρέμεναν στις δεξαμενές του.
Οι τοπικές αρχές σχεδίαζαν τη μετακίνηση του πλοίου, μια ευαίσθηση επιχείρηση που θα έπαιρνε ακόμα και μήνες, ωστόσο μετά το σπάσιμο του φορτηγού η διαδικασία αυτή θα επισπευστεί, καιρού επιτρέποντος. Για τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, ο καιρός αναμένεται δυσμενής, με ανέμους και κύματα έως 4,5 μέτρα, κάτι που καθιστά την επιχείρηση ρυμούλκησης προς το παρόν απαγορευτική.
Το πλοίο ανήκει σε ιαπωνική εταιρεία και φέρει σημαία Παναμά. Διέσχιζε τον Ινδικό Ωκεανό κενό φορτίου, στις δεξαμενές του ωστόσο υπήρχαν περίπου 4.000 τόνοι καυσίμων.
Χθες, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας Σιντζίρο Κοϊζούμι δήλωσε πως το Τόκιο σχεδιάζει να στείλει μια ομάδα αποτελούμενη από αξιωματούχους του υπουργείου και άλλους ειδικούς στον Μαυρίκιο προκειμένου να αποτιμήσουν τις ζημιές που προκλήθηκαν από τη διαρροή πετρελαίου.
Σύμφωνα με την εκτίμησή του, πρόκειται για μια σοβαρή κρίση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια βιοποικιλότητας.