Τεράστια ζημιά από την πανδημία έχει υποστεί ο κλάδος των Ταξί με το μεταφορικό έργο αλλά και τον τζίρο των επαγγελματιών του κλάδου να καταγράφει μείωση από 70% έως...
και 90%.
Μάλιστα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί στις συναντήσεις που πραγματοποιεί με κυβερνητικά στελέχη ζητά σειρά μέτρων στήριξης του κλάδου όχι για να ανακάμψουν αλλά για να επιβιώσουν όπως αναφέρουν οι ίδιοι.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν τα στελέχη της: «Μόνο στην Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι παρκαρισμένα πάνω από 3.000 Ταξί, ελλείψει μεταφορικού έργου!»
Ειδικότερα στα υπομνήματα που αφήνουν στα πολιτικά γραφεία αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι: «Το τελευταίο τετράμηνο ο κλάδος των ταξί δοκιμάστηκε όπως άλλωστε και το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων. Τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας αρχικά έθεσε σε ακινησία το 80% του στόλου των ταξί ενώ το υπόλοιπο 20% παρέμεινε στις επάλξεις για τις ανάγκες μετακίνησης των συμπολιτών μας.
Όλο αυτό το διάστημα οι ημερήσιες εισπράξεις μας δεν έφταναν καν σε επίπεδο συντήρησης. Ακόμη και οι πιο μικρές υποχρεώσεις μας (π.χ.καύσιμα) με δυσκολία καλύπτονταν. Καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα με τα μέτρα στήριξης που θα συντελέσουν όχι στην ανάπτυξη αλλά στην επιβίωση του κλάδου των ταξί.
α) Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στις πληγέντες επιχειρήσεις και για τον μήνα Μάιο. Με δεδομένο ότι η επιστροφή στην εργασιακή και κοινωνική κανονικότητα γίνεται σταδιακά, ο Μάιος ήταν ένας νεκρός μήνας για τα Ταξί. Ζητάμε ένταξη των αυτοκινητιστών στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ και σε όσα ακόμη, η κυβέρνηση εκπονήσει.
β) Κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2019.
γ) Κατάργηση Τέλους Επιτηδεύματος.
δ) Σταθεροποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%. Η διαμόρφωση του κομίστρου των ταξί αφορά την τιμή/χιλιόμετρο στην οποία προστίθεται ο Φ.Π.Α. που σήμερα (και μέχρι τον Οκτώβριο) αντιστοιχεί στο 13%. Το αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να μείνει σταθερός ο συντελεστής Φ.Π.Α. στο 13% και μετά τον Οκτώβριο.
ε) Άρση του αποκλεισμού των Ε.Δ.Χ. Ταξί από κάθε κοινοτικό ή εθνικό αναπτυξιακό πρόγραμμα.